Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 21:12

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, o 13:03 
Pomozcie - ponownie mam problemy z silnikiem.
Jak zwykle raz na pewien czas pojawia sie blad p0130 - przerwany obieg pradowy na czujniku o2 rzad 1 czujnik 1. Czujnik ten juz wymienilem, ale niestety dalej to sie raz na pewien czas pojawia. Sam nie wiem juz co robic, oczywiscie wtyk przy sondzie traktowalem juz elektrokantaktem. Sam nie wiem jest jakies inne miejsce gdzie moze nie stykac?

Teraz bede wymienial przeplywomierz. Jedna rzecz mnie natomiast martwi. Na techu w tej zakladce gdzie pokazuja sie aktualne odczyty czujnikow bylo napisane: mieszanka paliwowa uboga!? Troche sie o silnik zaczalem bac jak to zobaczylem. W koncu nie powinien na ubogiej jezdzic?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, o 17:08 
a odczyty z sondy lambda wachaly sie miedzy 430 a 450mv:(


Góra
  
 
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, o 19:00 
mjaza napisał(a):
Jedna rzecz mnie natomiast martwi. Na techu w tej zakladce gdzie pokazuja sie aktualne odczyty czujnikow bylo napisane: mieszanka paliwowa uboga!? Troche sie o silnik zaczalem bac jak to zobaczylem. W koncu nie powinien na ubogiej jezdzic?


Ostatnio pojawił sie u mnie błąd , zapalila sie kontrolka od silnika/spalin i pojechalem do goscia , ktory wpial mnie w komputerek , blad wykasowal ( jednorazowo , za wysoka temp. powietrza ) i tez zauwazylem to samo : mieszanka paliwowa uboga i sie go pytam co to jest , on mi odpowiada ze jeszzcze innego odczytu nie widzial ... dodam ze jezdze na bezsiarkowej 98 ze statoil'a


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2006, o 19:25 
poszukalem troche na necie i znalazlem, ze wartosc sondy przy odczycie prawidlowym oscyluje w okolicach 450mv.U mnie po odpaleniu bylo 430-450 tak wiec jest to blisko 450 faktycznie. Jedna rzecz natomiast mnie zdziwila. Odpialem wtyk od komputera silnika (ten blizej zderzaka) do ktorego wchodza przewody od sondy, przeplywki itp. Taki syf jaki tam zobaczylem, to jeszcze nigdy nie widzialem. Jakby ktos ta wtyczke wytarzal w piachu a potem zalozyl. Dziwne to bylo tym bardziej, ze pod druga wtyczka bylo czyslo. Cala instalacje od sondy przejzalem. Tzn. 3 kable idace do komputera silnika. 4-ty kabel idzie w druga strone wiec nie dalo rady. Instalacja wyglada w porzadku, wiec ewidentnie nie moze to byc wina sondy. Wymienie przeplywke i zobacze co bedzie dalej.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 07:44 
Wiecie co, ja miałem kiedyś taki przypadek z sondą lambda przepływką w Oplu Corsie z 2001 roku, ze wymieniłem 2 razy sondę lambda regulacyjną i raz diagnostyczna, a tech ciągle pokazywał, że bądź któraś z sond, bądź przpływka zdechły na amen, no i że mieszanka jest uboga. Wszystko było sprawdzone kilka razy, przepływka wymieniona na inną z innego auta i na pewno OK, w końcu diagnosta podmienił komputery sterujące i bingo... jednostka strująca zdechła... koszt 3000pln w serwisie, 1000pln poza. tylko trzeba dorwać "wyzerowaną" jednostkę sterująca z drugiej ręki a to łatwe nie jest....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 11:29 
Niestety dzisiaj znowu mi sie zaswiecilo:(( Zaczynam sie sklaniac do tego co Mireq, pisze. Tylko skad tu wziac w wawie kompa do 2.0T i to seryjnego:(W jednym warsztacie zasugerowali mi, ze moze styki we wtyczce przy kompie nie lacza czasami. Moze to byc to, bo ostatnie dwa razy mialem taka sytuacje po odpaleniu cieplego silnika. Nie wiem jak u was, ale u mnie obudowa komputera (ta aluminiowa) sie bardzo mocno nagrzewa. Moze te wtyki poprostu nie stykaja, tylko co zrobic aby stykaly.


Maciek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 11:34 
Dlatego narazie wstrzymajmy się z tą przepływką może, póki tego nie sprawdzisz... ja wiem od swojego mechanika, że takie rzeczy ostanio są w Oplach dość częste i te kompy z 2001 roku świrują... Ja kompa załatwiłem tak, ze umwilem się ze znajomym, który miał identyczne auto i na test pozyczyłem od niego kompa, z jego auta.... tzw. test krzyżowy.... to samo robi się z komórkami, jak się karte SIM przekłada z jednego do drugiego, żeby zobaczyć, czy to tel szlag trafił czy kartę....

Pozdr.
Mirek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 13:17 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
mjaza i Mireq, a jakie mieliście objawy?? Czy z silnikiem coś sie działo czy tylko kontrolka się świeciła a silnik chodził poprawnie???

Ja mam podobne problemy:(

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 13:28 
W corsie silnik chodził poprawnie, tylko błedy sond wywalało... czasami pokazywało, ze przepływka klęknęła.... ale wymieniliśmy wszystkie częsci i nadal kicha, wtedy wzieliśmy się za kompa i to było to....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 14:15 
u mnie tez silnik chodzi w miare poprawnie. Tzn. wolne obroty troche wedlug mnie za niskie trzyma, ale poza tym to nic mu zarzucic nie mozna.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 14:21 
A jak spalanie? Mi podlewało go mocniej paliwem....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 14:24 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
No właśnie....więc ja mam dużo większy problem :cry:
Spróbuje jeszcze sprawdzić wszystkie kontakty, czy WD-40 będzie dobre do spenetrowania styków czy polecacie coś lepszego??

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 14:25 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Ja nie zauważyłem większego spalania....w granicach 10 litrów

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 14:31 
ja nie wiem jak wy to robicie, ze u was w 2.0T 10l to jest normalne. Ja musze "trenowac" wolna jazde aby tyle osiagnac. A przy katowaniu to 20l idzie..... Odkad wymienilem sonde, mam wyraznie mniejsze spalanie. Mozna nawet mowic o jakies 12l przy nie za szybkiej jezdzie. Mi sie wydaje, ze to dobry wynik, bo w mondeo 1.8 (125 km) tez tyle mi schodzi.

A co do stykow to jest taki spray elektrokontakt sie nazywa. Zdaje sie, ze polski wynalazek. Smierdzi potwornie, ale dziala.


Maciek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 14:54 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
mjaza napisał(a):
ja nie wiem jak wy to robicie, ze u was w 2.0T 10l to jest normalne

Jak to robie???? Po prostu sam płacę za benzynę :wink:
Jak jade autem od starych (Nubira 2.0 16V 133ps) to też mi pali 12-15 litrów :lol:

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL