Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 18 kwietnia 2024, o 21:33

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 172 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 czerwca 2010, o 17:54 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
gdyby drążek chodził inaczej to mogłoby oznaczać konieczność wymiany oleju w skrzyni. dziwny ten przypadek masz...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 czerwca 2010, o 18:43 
To ze dziwny to ja sam wiem a olej w skrzyni wymieniałem jakieś 3 miesiące temu, jak i uszczelke pokrywy miski, zadnych wycieków nie zauważyłem.
Spokojnie pojade do fachmena na dniach to wszystkiego sie dowiem i opisze dla potomnych co to dokładnie było. Myślałem że klubowi mechanicy coś mi podpowiedzą ;)


Góra
  
 
PostNapisane: 30 czerwca 2010, o 07:40 
awake napisał(a):
Odświeżę troszkę temat.
Padło mi sprzęgło i rozglądam się za czymś co ewentualnie podeszłoby jeszcze pod lekkiego chipa.
Na stronie Sachs (http://webcat.sachs.de/index.asp?MODE=N ... &KMODNR=0&) znalazłem coś takiego:

Kupplungssatz (3000 990 150 )
Kit plus CSC

Durchmesser [mm]: 228
Zähnezahl: 14
Einzelteile siehe Stückliste:
3082 600 527 ( Kupplungsdruckplatte / 1 Stück )
1878 600 632 ( Kupplungsscheibe / 1 Stück )
3182 998 001 ( Zentralausrücker, Kupplung / 1 Stück )
4200 080 060 ( Fett (Hochleistungsgleitfett) / 1 Stück )
alternativer Reparatursatz: 3000 951 263

W wolnym tłumaczeniu:
Średnica [mm]: 228
Ilość zębów: 14
Poszczególnych części zobacz listę części:
3082 600 527 (płyta dociskowa sprzęgła / 1 sztukę)
1878 600 632 (tarczy sprzęgła / 1)
3182 998 001 (CSC, sprzęgło / 1)
4200 080 060 (tłuszczu (Hochleistungsgleitfett) / 1)
Zestaw naprawczy Alternatywnie: 3000 951 263

Cena jaką mi pokazało w pierwszym lepszym sklepie to 1173 zł.
Czy takie sprzęgło podejdzie pod let'a po chipie (sam program, przy czym aktualnie jest seria). Przeczytałem chyba wszystko na forum o sprzęgłach ale chyba dalej się w tym nie łapię :)
Z góry dzięki za pomoc.

Pomoże ktoś? :)


Góra
  
 
PostNapisane: 30 czerwca 2010, o 08:06 
Jak ktoś wcześniej pisał może wytrzymać albo i nie. Jeżeli chcesz mieć pewność to weź te które wytrzymuje do 350Nm. O to numery katalogowe Sachsa:
SACHS (ZF SRE) 883082 999710
Detailansicht Kupplungsdruckplatte Performance
* Motorcode : Z20LET
* Durchmesser [mm]: 228
* Kenngröße: M228
* verstärkte Ausführung:

SACHS (ZF SRE) 881861 999804

Detailansicht Kupplungsscheibe Performance
* Motorcode : Z20LET
* Durchmesser [mm]: 228
* Nabenprofil: 22x25-14N
* Kenngröße: 228TS
* Zähnezahl: 14
* max. übertragbares Motormoment: 350 Nm
* Torsionsgefederte Sinterscheibe

A tu masz link do taniego sklepu ale nie sprawdzonego przynajmniej przez ze mnie: http://peze.pl/


Góra
  
 
PostNapisane: 30 czerwca 2010, o 08:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
awake napisał(a):
awake napisał(a):
Odświeżę troszkę temat.
Padło mi sprzęgło i rozglądam się za czymś co ewentualnie podeszłoby jeszcze pod lekkiego chipa.
Na stronie Sachs (http://webcat.sachs.de/index.asp?MODE=N ... &KMODNR=0&) znalazłem coś takiego:

Kupplungssatz (3000 990 150 )
Kit plus CSC

Durchmesser [mm]: 228
Zähnezahl: 14
Einzelteile siehe Stückliste:
3082 600 527 ( Kupplungsdruckplatte / 1 Stück )
1878 600 632 ( Kupplungsscheibe / 1 Stück )
3182 998 001 ( Zentralausrücker, Kupplung / 1 Stück )
4200 080 060 ( Fett (Hochleistungsgleitfett) / 1 Stück )
alternativer Reparatursatz: 3000 951 263

W wolnym tłumaczeniu:
Średnica [mm]: 228
Ilość zębów: 14
Poszczególnych części zobacz listę części:
3082 600 527 (płyta dociskowa sprzęgła / 1 sztukę)
1878 600 632 (tarczy sprzęgła / 1)
3182 998 001 (CSC, sprzęgło / 1)
4200 080 060 (tłuszczu (Hochleistungsgleitfett) / 1)
Zestaw naprawczy Alternatywnie: 3000 951 263

Cena jaką mi pokazało w pierwszym lepszym sklepie to 1173 zł.
Czy takie sprzęgło podejdzie pod let'a po chipie (sam program, przy czym aktualnie jest seria). Przeczytałem chyba wszystko na forum o sprzęgłach ale chyba dalej się w tym nie łapię :)
Z góry dzięki za pomoc.

Pomoże ktoś? :)




Nie lepiej Ci dorobic sprzeglo u Pana Radzikowskiego w Warszawie ? Zrobi Ci takie wedlug Twoich upodoban (ile ma zniesc, styl jazdy itp itd) i pewnie taniej to wyniesie niz sachsa kupowac a efekt bedzie taki sam albo nawet lepszy.

http://www.sprzegla.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 czerwca 2010, o 11:37 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Sprzęgła organiczne firmy Sachs ma w dobrej cenie Klasen - 509Eur, firma Regal natomiast wyżej się ceni £576, ale czy to jest ten sam model do 350NM???

Kolejną alternatywą jest sprzęgło firmy Helix Autosport A cena w sklepie Helix Performance Clutches to £377. Numerki Helixa to tarcza: 70-4993 docisk:60-4992

Zestaw Helixa można też kupić u Courtenay'a za £395 ale w tym wypadku docisk jest chyba robiony specjalnie dla nich i ma inny numerek 60-4996 (takie sprzęgło mam u siebie). To sprzęgło powinno dać radę nawet powyżej 430NM momentu.

Można też kupić sprzęgło ze wzmocnionym dociskiem do niższych faz modyfikacji u Courtenay'a za £195.
Przy zakupie zestawu tarcza+docisk u Courtenay'a można kupić wysprzęglik firmy Sachs "3182 998 001" za £99, który w intercarsie kosztuje 970zl.

Są też sprzęgła robione do samochodów Chevrolet cavalier 2.2 ecotec 2002-2004 za wielką wodą, jak się komuś zechce poszukać np na stronce firmy Clutch Masters.


Docisk Helixa który mam u siebie jest robiony na bazie docisku firmy Luk i ma wzmocnione sprężyny. Tarcza natomiast jest z innego materiału niż seryjna.

Obrazek Obrazek

Ze względu na niesymetryczną budowę (wzmocnione sprężyny) oddałem przed założeniem docisk+koło zamachowe do wyważania w firmie Krasnobrodzka Racing.

Obrazek Obrazek

W komplecie ze sprzęgłem dostałem lekkie koło zamachowe z Courtenay'a robione przez firme Bastuck nr: M250L-CT/6 waży 5.65kg.

Obrazek Obrazek Obrazek

Niestety nie obyło się bez problemów i moje koło w krótkim czasie po założeniu połamało zęby - akurat trafiłem na nowy model uzębienia ale odesłali nowe na gwarancji z poprzedniej serii produkcyjnej.

Obrazek Obrazek Obrazek

Dodatkowo punkt w którym "łapie" sprzęgło przesunął się wyżej i jest dość krótki. Czy może ktoś się orientuje czy to można wyregulować? Czy to po prostu taka uroda tego zestawu docisk+lekkie koło?
Lekkie koło zapewne spowodowało efekt kołatania na luzie na niskich obrotach - zużyte łożysko wałka sprzęgłowego? czy może fuszerka mechanika który to montował? Poza tym same plusy ;) Jak na razie przejechałem ok 25tys km w niecały rok na tym zestawie.

Obrazek
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 czerwca 2010, o 14:06 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Lobuziak napisał(a):
Dodatkowo punkt w którym "łapie" sprzęgło przesunął się wyżej i jest dość krótki. Czy może ktoś się orientuje czy to można wyregulować? Czy to po prostu taka uroda tego zestawu docisk+lekkie koło?


Uroda wzmocnionego docisku, tzn. mocniejszego sloneczka w samym docisku. Jego jakby to powiedziec przelamanie nie nastepuje liniowo tylko na zasadzie trzyma lub nie trzyma i dlatego wysoko bierze.
Ja jako alternatywe zastosowalem sprzeglo od Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwietnia 2011, o 23:42 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Witam
Odgrzeje troche kotleta.
Mam sporadyczne problemy ze sprzeglem.
Przy wchodzeniu w ostre zakrety z duza predkascia, wyjechaniu pozniej na prosta wciskam pedal sprzegla w celu zmiany biegu, i o dziwo, do polowy dlugosci nie czuje zadnego oporu (tak jakby pedal wpadal do a dopiero pozniej pojawialo sie cisnienie). Przy normalnej jezdzie nie zdarza mi sie to nigdy.
Sprzeglo kompletne LUK tarcza + wysprzeglik, plyt ATE, wymieniane okolo 20 000 km temu.
Sprzeglo nie piszczy, itp. jest z nim wszystko OK.
Jedynie zastanawia mnie czemu przy wchodzeniu w ostre zakrety z duza predkoscia pojawia sie cos takiego? czy to normalne ?
pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwietnia 2011, o 05:57 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Na poczatek sprawdz poziom plynu hamulcowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwietnia 2011, o 07:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
poziom plynu OK


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, o 16:16 
Witam!

podpinam sie pod temat, padło mi sprzęgło do Astry 2.0 Turbo z tego co patrzylem na oznaczenie skrzyni biegów to F23 SRT, mój mechanik powiedział ze wystarczy wymiana tarczy.

Czy ktos ma namiar na taka czesc ? (org lub substytut) na allegro niestety nic nie znalazlem :\

Pzdro!


Góra
  
 
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, o 16:33 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
A co się stało dokładnie? Były jakieś objawy wcześniej?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, o 16:44 
stopniowy spadek przelozenia mocy, potem calkowity jego brak


Góra
  
 
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, o 16:47 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Ballabird napisał(a):
potem calkowity jego brak

Znaczy się, że nie możesz ruszyć?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, o 16:50 
dokladnie tak :)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 172 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL