Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 18:29

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 172 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 czerwca 2011, o 18:23 
Witam,
U mnie również pojawił się problem ze sprzęgłem. Podczas wciskania - w pierwszej fazie (ledwie po naciśnięciu, może ze 1-2cm) słychać lekkie piszczenie. Czy oznacza to, że sprzęgło się kończy ? Dodatkowo piszczy także dźwignia zmiany biegów - podczas ruszania w pozycji neutralnej oraz zrzucania z 1 i 3 biegu - ten problem występuje już nieco dłużej więc podejrzewam, że przyczyna może być inna, proszę o jakieś podpowiedzi, co to może być ...

Pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 18 czerwca 2011, o 18:27 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
Może to być łożysko oporowe sprzęgła, ten pierwszy problem.
A sprzęgło normalnie jeszcze pracuje? Nie ślizga?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 czerwca 2011, o 18:31 
Wszystko pracuje normalnie. Dzwoniłem właśnie do gościa który pracuje w Oplu i stwierdził, że wystarczy to przesmarować i problem ustanie


Góra
  
 
PostNapisane: 18 czerwca 2011, o 18:33 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
ale to piszczenie to jest wewnątrz kabiny - spod pedału, czy "na zewnątrz" - od sprzęgła?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 czerwca 2011, o 18:35 
zarówno piszczenie sprzęgła jak i dźwigni zmiany biegów jest wewnątrz kabiny (przynajmniej ja to w środku słysze, z zewnątrz nie sprawdzałem)


Góra
  
 
PostNapisane: 18 czerwca 2011, o 19:02 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
no to pedał sprzęgła Ci piszczy a nie sprzęgło, ani łożysko oporowe.
Przesmaruj w miejscu gdzie jest ta sprężyna na początku pedału.
A w skrzyni, zdejmij mieszek, wyciągnij lewarek i nawal tam do tego koszyczka smaru, wsadź z powrotem i będzie git.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 czerwca 2011, o 19:03 
OK, dzięki za podpowiedź


Góra
  
 
PostNapisane: 18 czerwca 2011, o 19:09 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
a jak będzie dalej piszczeć, albo jednak zlokalizujesz to z zewnątrz to będzie to te wcześniej wspomniane łożysko oporowe (wysprzęglik inaczej). Koszt to ok 170zł za część, ale i tak do wymiany trzeba wyjąć sprzęgło, więc robocizna będzie droższa niż część.

Waldek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lipca 2011, o 19:30 
Male pytanko czy do wymiany sprzegla trzeba wyciagac silnik czy dojdzie sie od spodu? Obiolo mi sie o uszy ze mozna wymienic tarcze i docisk bez wyciagania silnika ale widze ze ktos bredzil. Chcialem sie upewnic zeby mechanik mi kitow nie wciskal. Dzieki za info


Ostatnio edytowano 18 lipca 2011, o 19:54 przez Junger, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
PostNapisane: 18 lipca 2011, o 19:35 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Junger napisał(a):
Male pytanko czy do wymiany sprzegla trzeba wyciagac silnik czy dojdzie sie od spodu?


raczej skrzynie biegów się wyciąga do wymiany sprzęgła.od spodu nic nie zrobisz bez wyciągnięcia skrzyni

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lipca 2011, o 22:52 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 grudnia 2008, o 01:28
Lokalizacja: ZGR/ szczecin/ Bochum
Imię: Pawel
Silnik: Z20LET
Skrzynie wyciagasz od dołu, silnika nie trzeba wyciagać do wymiany sprzęgła.

_________________
Trzeba mieć paliwo w żyłach, ale i olej w głowie !!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sierpnia 2011, o 18:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lutego 2011, o 19:17
Lokalizacja: Coupe
Imię: Pawel
Silnik: Z18XE
Mam problem
Od razu przepraszam za pogmatwany opis
Dzis wycofywałem z parkingu i wszystko było ok, poki sie zatrzymałem i chciałem wbić jedynkę. Auto delikatnie ciągneło do tyłu zdążyłem zahamować.
Zgasiłem silnik. Zapaliłem na wciśniętym sprzegle i znów chce wbić jedynkę, i pojawił sie problem bo nie chciał wskoczyć żaden bieg.
Ponownie zgasiłem i kolejne podejscie, a na kazdym biegu "blokada" w ogole nie można nic wbić.
Podpompowałem kilka razy sprzęgłem i wtedy zaskoczyła jedynka. - potem jazda bez problemu.

Wracając do domu: auto stało na wstecznym, jedynka normalnie weszła i dwójka również.
Przejechałem 30 metrów i musiałem sie zatrzymac na "bramie".
I zaczelo sie: nie mogłem wbic zadnego biegu.
Zgasiłem silnik, zapalilem ponownie i znow podpompowałem sprzęgłem. Dopiero po tym weszła jedynka - potem cała trasa bez problemu.
Spodziewam sie ze rano bedzie powtórka z rozrywki.

Zauważyłem wyciek (kapanie raz na kilka minut) centralnie na spodzie silnika (na srubie), przypomina wode, bez zapachu, nie jest lepkie, po prostu jak woda.
Sprawdziłem wszystkie płyny i jest tak jak było. Za silnikiem jest pojemnik na jakis plyn - dzis go dopiero odkryłem ale tez stan jest ok.
Nie ma żadnych innych objawów, jak skrzypienia, zmina obrotów. Sprawdzałem czy z kilmy woda nie leje.

Podejzewam ze pompa siada, ale na tym temacie sie nie znam, wiec moze Wy cos doradzicie

_________________
...::▲MY BERTONE▲::... ®


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sierpnia 2011, o 19:19 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
za sinikiem to jest zbiorniczek od wspomagania kierownicy... pewnie padł Ci wysprzęglik i ucieka Ci płyn hamulcowy jeszcze raz sprawdz ten poziom płynu ewentualnie dolej i spróbuj odpowietrzyć. Generalnie szykuj sie na wyjęcie skrzyni i jego wymiane

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sierpnia 2011, o 21:15 
Miałem to samo. Takie same objawy i zachowanie auta. Zestaw firmy LUK z allegro to koszt ok. 900zł plus robocizna - niestety spory wydatek na raz. Nie kupuj podróbek, bo dużo nie wytrzymają i trzeba będzie znowu zwalać skrzynie.

Pozdro


Góra
  
 
PostNapisane: 16 sierpnia 2011, o 12:17 
Proponuje sklep www.mister-auto.pl Taniej nie znalazłem, a towar przyszedł zgodny z zamówieniem w oryginalnym pudełku Luka. Tylko trochę czekałem, bo paczka szła z południa Francji.

Pozdro


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 172 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL