Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 8 maja 2024, o 09:38

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2006, o 23:25 
michu i co z tym kompem ... zresetowales go?

bo nie wiem na czym stoisz... i nie wiem jak moge ci pomoc...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2006, o 00:03 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
To juz jest problematyka dla @Coube, ale z tego co slyszalem to nie ma go, dlatego bedziesz musial poczekac z tym problemem, albo znalezc dobrego mechanika co sie dobrze na tym zna.
A moze @Titleist Ci pomoze ?
Albo popytaj u polskich tunerow.
Ja az tak na Motronic-u sie nie znam, dlatego wole nic nie mowic, zebym Ci glupot nie nagadal.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2006, o 11:30 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
nash5009 napisał(a):
michu i co z tym kompem ... zresetowales go?

bo nie wiem na czym stoisz... i nie wiem jak moge ci pomoc...


Właśnie jestem na firmie (musiałem tu zostawić auto) i zaraz odpinam kleme akumulatora do jutra, więc jutro sie wyjaśni czy to cos pomoglo.

Jeżeli nie pomoże to chyba najrozsądniejszym sposobem na zdiagnozowanie problemu będzie podpięcie kompa z innego auta i sprawdzenie. Więc jeżeli to dla Ciebie nie jest problem i będziesz kiedyś przejazdem to byłbym Ci bardzo wdzięczny :)


SirAdam napisał(a):
Ja az tak na Motronic-u sie nie znam, dlatego wole nic nie mowic, zebym Ci glupot nie nagadal.


Adam, i tak mi dużo pomogłeś za co jestem Tobie i wszystkim bardzo wdzięczny.

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2006, o 13:00 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mich007 napisał(a):
Jeżeli nie pomoże to chyba najrozsądniejszym sposobem na zdiagnozowanie problemu będzie podpięcie kompa z innego auta i sprawdzenie. Więc jeżeli to dla Ciebie nie jest problem i będziesz kiedyś przejazdem to byłbym Ci bardzo wdzięczny



Takie proste to nie jest.
Do tego potrzebujesz Tech2 zeby przeprogramowac Immobilizer, bez tego nie odpalisz auta na "obcym" motronic-u :P
Gdyby tak to szlo, to zlodzieje by mieli frajde :wink:




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2006, o 14:01 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
SirAdam napisał(a):
Takie proste to nie jest


no to zaś się skomplikowała sprawa...
A czy można jakoś sprawdzic czy motronic jest sprawny, czy jedynym sposobem jest podpięcie nowego?

a poza tym odłączyłem akumulator na jakąś godzinkę i po ponownym podłączeniu auto już w ogóle nie chodzi....po odpaleniu obroty skoczą do 1500obr, zaraz po tym spadaja do zera i auto gaśnie :cry:
Nie wiem od czego teraz zacząc, czy kupowac po kolei sonde, przepływomierz i komp (a byc może przyczyna tkwi gdzieś indziej), czy holowac do ASO i podpinac Techa, czy może jeszcze jakieś inne rozwiązanie??
Co radzicie?

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2006, o 17:50 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mich007 napisał(a):
czy holowac do ASO i podpinac Techa



tak bym zrobil.
Niech oni sie martwia, pozatym jak handlarz podlaczy nowy Motronic, i nic to nie da to go wypnie i polozy spowrotem na polke.Jak ty kupisz nowy Motronic i po sprawdzeniu ze to nie jest przyczyna, to sprobuj go oddac.........................





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2006, o 16:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Właśnie dzwonił klient z warsztatu że komp jest dobry tylko "pamięć mu uleciała"....czy to jest w ogóle możliwe?? Najpierw mi mówił że motronica nie da sie uszkodzić programowo a teraz że jednak pamięć się skasowała....poza tym jak mogła sie skasować skoro zapisana jest w pamięci ROM?
Podejrzewam że gość chce mnie naciągnąć na kase, bo mówił że już wysłał do GM inforację i ściągnie taki program za ok.600zł!! :shock:

Aha, plus 350zł za immobilizer!!

Co Wy na to?

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2006, o 16:41 
Ja to czytalem, ze te kompy to sie programuje normalnie podlaczajac je do techa. Wiec przedzwon do aso ile oni by chcieli za zaprogramowanie. Tak wiec to nie za bardzo pasuje do tej pamieci rom, raczej mi sie wydaje, ze tam eprom to winna byc i ze wzgledu na programowanie przez tech'a to raczej flash. Zreszta Adam chyba pisal, ze mozna teoretycznie wziac komp od dowolnego silnika - byle werjsa 1.5 i go z techa zaprogramowac pod z20let.

W sumie to to 1kzl wychodzi. Mi sie wydaje bardzo duzo. te 350 za imobilajzer to rozumiem, ze to jest za zaprogramowanie go??? Uzywane kompy chodza po 800-1000zl, a ja bym wcale nie wiezyl, w to ze po zaprogramowaniu bedzie dobrze. Skoro raz stracil pamiec, to czemu mialby jutro znowu nie stracic..... Pewnie gosciu sam tego nie robi, tylko jakas inna firma. Zadzwonil ile chca, dowalil drugie tyle aby mu sie oplacalo jezdzic.... Ja osobiscie bym na pewno na to nie poszedl.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2006, o 17:28 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Z tego co wiem to pamięć eeprom odpoweidzialna jest za jak to określił Adam "uczenie się" motronica, czyli zapisuje w niej wszystkie programy stworzone przez niego. Główny program znajduje sie w pamięci ROM.
Jako potwierdzenie podaję cytat:

"Głównymi funkcjami sytemu wtryskowo - zapłonowego Bosch jest zarządzanie wtryskiem - zapłonem oraz sterowanie załączaniem urządzeń mających wpływ na pracę silnika. Elektroniczna centralka ustala czas wtrysku na podstawie :

- parametrów rzeczywistych otrzymanych z czujników systemu,
- procedur zapisanych w pamięci ROM centralki,
- danych odniesienia zapisanych w pamięci EPROM centralki "


A z autem zaczęły sie problemy po skasowaniu błędów, więc jak mogło wykasować pamięć?

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2006, o 19:10 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Nie mam już sił do tego auta....
....zaholowałem go dzisiaj wreszcie do ASO i zgadnijcie co.....oni też nie wiedzą co z nim jest!!! Sformatowali pamięć i wgrali soft na nowo i dalij to samo....
...tzn. teraz już nie gaśnie ale w ogóle nie da się jechać, jak dodaje się gazu to się dusi i ma moc chyba z 5KM :shock: Na wolnych obroty falują między 500obr - 1500obr.
Błędów nie ma!!!
Jutro zawiozę im tą przepływkę od Nash'a i obadamy...

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2006, o 19:56 
mich007, wspolczuje. Rozwinal bys ta kwestie z pamiecia. W jaki sposob ja sformatowali skoro to ROM, czy tez moze jednak nie jest to ROM. Wgrali caly nowy soft do Z20LET. Sie tak dopytuje, bo caly czas mnie zastanawia czy to mozna wziac dowolnego monotronicka 1.5 i zaprogramowac na z20let czy jednak nie. Jakbys tam u nich byl to ich podpytaj... chociaz watpie, aby w aso wiedzieli.

Ja bym ci proponowal jedna rzecz. Skoro juz i tak do aso sie udales. Karz im podlaczyc techa2, wejsc w zakladke monitorowanie parametrow, czy jakos tak i wziac na jazde i ogladac. Najlepiej jakbys z nimi pojechal... Jakie odczyty sa z poszczegolnych elementow. Sonda, przyplywka itp. Oczywiscie najlepiej to spisac, to moze ktos na forum skojazy co ma zle wartosci i sie cos wymysli. Nie wiem jak tam gdzie jestes, ale u mnie w aso to nawet nie za bardzo wiedzieli, ze jest taka opcja w techu. To juz trzeba byc naprawde ofiara - wydac tyle kasy na techa i jego uaktualnienie i nie przeszkolic ludzi do uzywania... szkoda slow.

Asterka nie byla bita w miejscu gdzie jest komputer? Na techu wskazuje napiecie, moze masz za niskie, albo za wysokie napiecie? Trzeba kombinowac co sie ta - w koncu tak sie nie moze dac jezdzic. Jakbys w wawie byl, to podjezdzaj, kompa przelozymy i sie zobaczy.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2006, o 07:10 
bez kitu ... ale jego samochod JEZDZIL to jest najciekawsze....

stary... szczerze wspolczuje


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2006, o 07:51 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
mjaza napisał(a):
Rozwinal bys ta kwestie z pamiecia.


Ja już z tego wszystkiego całkiem zgłupiałem...nie wiem jaką pamięć przeładowali...ale mówili że to program do Z20LET wgrali....uszkodzenie centralki wyeliminowali na 99%.

mjaza napisał(a):
Karz im podlaczyc techa2, wejsc w zakladke monitorowanie parametrow, czy jakos tak i wziac na jazde i ogladac


Tylko problem w tym że autem nie da się jeździć, bo traci moc do zera po naciśnięciu gazu

mjaza napisał(a):
aso to nawet nie za bardzo wiedzieli, ze jest taka opcja w techu

Jakoś wcale mnie to nie zdziwiło :wink: Chyba sam otworze mechanikę samochodową, w końcu w Polsce wcale nie trzeba być specjalistą żeby naprawiać auta....
W moim przypadku sam kierownik serwisu zainteresował sie znalezieniem przyczyny, a klient dość obcykany z tego co widziałem...

mjaza napisał(a):
Asterka nie byla bita w miejscu gdzie jest komputer?

Na 99% nie była bita.

mjaza napisał(a):
Jakbys w wawie byl, to podjezdzaj, kompa przelozymy i sie zobaczy

Wielkie dzięki za pomoc ale musiałbym do WaWy na holu podjechać....już i tak chyba to auto więcej km zrobiło na holu niż na benzynie....jaki ja jestem ekolog :arrow: grrrrrrrrr........

Teraz tak, prawie całą noc nie spałem i tak sobie wymyśliłem że może to katalizator się zapchał i po prostu blokuje spaliny, bo tak sie wydaje jakby go cosik hamowało.
Czy błąd P0170 - Korekta paliwa może wskazywać na katalizator??

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2006, o 11:43 
p0170 to chyba oznacza padnieta przeplywke z tego co pamietam. Nie wiem tylko czy nie myle ze 171, ale raczej nie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2006, o 15:51 
he he wlozyl moja przeplywke i auto smiga jak poj......ne ;)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL