Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 22:57

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 14:29 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
mjaza napisał(a):
Na przyszlosc zapisuj numery bledow - tak jest duzo prosciej

Wiem, ale podpięty nie był tech tylko komp Magnetti Marelli (czy cos podobnego) i w ogóle nie pokazywał symboli błędów tylko nazwy.


mjaza napisał(a):
Ja bym polecal na poczatek wykrecic sonde lambda i ja obejzec

A jak ją wykręciłeś?? Bo do niej jest jakiś specjalny klucz chyba...

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 14:33 
ten specjalny klucz to sie nazywa zwykle 22, albo francus. Jest tam tylko problem z dostepem, ale jak nie jest sonda za mocno docisnieta to pojdzie. I radze to robic na zimnym silniku. Nie jest przyjemne dotykac cieplej turbiny - mnie cos podkusilo i czekac mi sie nie chcialo.....

Powodzenia,
Maciek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 18:53 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Teraz to już całkiem kaplica.....postało kilka godzin, teraz próbuję odpalić, i odpala, ale obroty całkiem zwariowały, skaczą w zakresie 500-2000obr. i w ogóle nie reaguje na pedał gazu i po jakichś 30 sek. gaśnie. W ogóle nie da sie ruszyć z miejsca :cry: :cry: :cry:
Jestem załamany!!!!!!!!!

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 19:01 
faktycznie mogila. Moze Adam ci cos poradzi jak bedzie. Moze faktycznie ci komp padl.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 19:13 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Taa, tylko że Adam jest chyba na urlopie, a jak go zaholuję do ASO to mnie skasują jak za zboże:(
Zastanawiam się czy jest możliwość sformatowania kompa i wgrania na nowo programu?? Może to by coś pomogło?? Czy jak padnie komp to jest już do wyrzucenia?? Ja się na elektronice w ogóle nie znam:(

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 20:00 
ja bym na twoim miejscu poszukal kogos z twojej okolicy z 2.0T i podmienil kompa. To jest naprawde dobre rozwiazanie, roboty nie duzo a od razu wszystko jasne. Do aso to ja bym nawet nie probowal. Oni ci zczytaja bledy i wymienia wszystko co sie tylko zaswieci.... Probowales podlaczyc pod TECHa 2 i wejsc w zakladke monitorowania stanu silnika. Tam mozna obejzec jakie wartosci podaja poszczegolne rzeczy - lambda, przeplywka....A wydaje mi sie, ze jak tak sie fatalnie zachowuje to musi byc cos powazniejszego.
Ja bym szukal kompa, ale moze sprawdz jeszcze styki przy podlaczeniu do listwy generujacej impulsy do swiec (cholera zapomnialem jak to sie nazywa). Robi sie to tak. Zdejmujesz ten element doprowadzajacy powietrze idacy nad silnikiem. Na silniku masz ta piekna plastikowa listwe z napisem ECOTEC. Z prawej strony wchodzi w nia taki wtyk. To wlasnie o niego chodzi. Ale jak juz bedziesz tu to wyjmij ja, wysun napis ecotec i pod spodem masz ta liste generujaca impulsy do swiec. Mozesz ja wyjac (2 sruby torx), pod spodem znajdziesz swiece. Jak masz klucz to nie zaszkodzilo by obejzec w jakis one sa stanie. Troche sie chyba rozpedzilem. Ja poprostu juz tak robie ze sprawdzam wszystko, bo nie wiem co moze byc przyczyna....
Prawde mowiac sam nie wiem co ci doradzic. Moze to sie okazac jakas blahosta - trefne paliwo czy cos z tych rzeczy. Sam nie wiem.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 20:18 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mjaza napisał(a):
Na przyszlosc zapisuj numery bledow - tak jest duzo prosciej. Czesto jedno urzadzenie ma wiele roznych bledow, a przy niektorych od razu wiadomo co robic.




Swiete slowa panie Maciek, swiete slowa.
Bez numeru bledu to jest gdybanie...........


mich007 napisał(a):
Jak gość skasował te błędy to auto już całkiem zaczęło wariować




Nie dziwie sie , jak cos jest nie tak to Motronic przechodzi na tryb awaryjny, po skasowaniu bledow bez usuniecia przyczyny, Motronic idzie dalej na trybie "normalnym"
Zdrowe dla silnika to takie zabawy nie sa :roll:





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 23:14 
a ja starym sprawdzonym sposobem zaczolbym od ... odlaczenia akumulotora ... tak na 5 h min najlepiej na cala noc ;) ... potem podlaczylem bym go spowrotem ....
odpalil silnik i poczekal az wzrosnie temperatura do 92 stopni i wlaczy sie wentylator...


ale to tylko moja opinia... sproboj... jesli jest cos w czym moge pomoc ... wal ... nie zostawie kolegi w potrzebie...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2006, o 10:17 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
nash5009 napisał(a):
a ja starym sprawdzonym sposobem zaczolbym od ... odlaczenia akumulotora ... tak na 5 h min najlepiej na cala noc



Tym sposobem kasujesz bledy i wszystkie "nauczone" programy z Motronic-a.
Motronic potrafi "sie uczyc" i po pewnym czasie "zna" juz Twoj styl jazdy i dopasowuje program do Twojego stylu. (wiedziales o tym ?)





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2006, o 12:05 
To nie nauczy sie jeszcze raz- jak dlugo się tego 'uczy' :)?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2006, o 13:30 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
nash5009 napisał(a):
a ja starym sprawdzonym sposobem zaczolbym od ... odlaczenia akumulotora ... tak na 5 h min najlepiej na cala noc ... potem podlaczylem bym go spowrotem ....
odpalil silnik i poczekal az wzrosnie temperatura do 92 stopni i wlaczy sie wentylator...


Ok,dzieki za rade, dzisiaj spróbuję i zobaczymy? Jakby nie pomogło to będziemy w kontakcie.


SirAdam napisał(a):
Tym sposobem kasujesz bledy i wszystkie "nauczone" programy z Motronic-a.
Motronic potrafi "sie uczyc" i po pewnym czasie "zna" juz Twoj styl jazdy i dopasowuje program do Twojego stylu. (wiedziales o tym ?)


Czy Motronik to fachowa nazwa kompa, czy potoczna?? Ja już pytałem u gościa który handluje kompami o "centralkę sterującą pracą silnika", czy to to samo co Motronik? Podał mi koszt 800zł.

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2006, o 14:45 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mich007 napisał(a):
Czy Motronik to fachowa nazwa kompa, czy potoczna??


Fachowa nazwa to Motronic 1.5 (firmy Bosch)



nero6 napisał(a):
To nie nauczy sie jeszcze raz- jak dlugo się tego 'uczy'


nie mam pojecia, jak dziennie jezdzisz, to moze z tydzien , dwa.................nie wiem.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2006, o 18:03 
Czy to oznacza, ze wystarczy kupic dowolny Motronic 1.5 i to bedzie to. Potem podlaczyc go i techem 2 wgrac soft dla z20let? Czy tez jest to nazwa serii komputerow, ktore byly montowane w roznych autach, z roznymi rodzajami wtykow itp?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2006, o 19:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mjaza napisał(a):
Czy to oznacza, ze wystarczy kupic dowolny Motronic 1.5 i to bedzie to. Potem podlaczyc go i techem 2 wgrac soft dla z20let?



Teoretycznie - tak.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2006, o 22:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
mjaza napisał(a):
Czy to oznacza, ze wystarczy kupic dowolny Motronic 1.5 i to bedzie to. Potem podlaczyc go i techem 2 wgrac soft dla z20let?


A czy w ASO mogą sformatować tego motronika i wgrać soft na nowo??
Ponieważ auto całkiem zwariowało po skasowaniu błedu "eeprom centralki" więc może tylko z softem się coś stało a nie z kompem.

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL