Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 11:01

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 sierpnia 2006, o 11:09 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Mam problem tego kalibru...

Jak odpalam auto na zimnym silniku to przez jakies 30sek. skaczą obroty i jak dodaję lekko gaz to dusi silnik i przerywa. Dopiero po jakiejs pol minuty praca silnika stabilizuje sie i mozna ruszyc z miejsca.
Poza tym czasami ma problemy z rozruchem (tylko na zimnym silniku), dopiero na lekkim gazie odpala.
Na ciepłym silniku wszystko jest ok.

Dodatkowo raz została w garażu plama oleju (auto stało 2 dni), na bagnecie jest 3/4 stanu. Wytarłem ja i teraz już nie ma żadnych śladów oleju, to był tylko jednorazowy wyciek.
Podejrzewam że to uszczelka ma misce olejowej, ale być może ma to jakiś związek z odpalaniem auta.

Do tego wszystkiego cały czas świeci sie kontrolka check engine, poprzedni właściciel twierdzi że jemu raz sie zaświeciła i było to związane ze zmianą paliwa (wcześniej jeździła we Włoszech), ja teraz leje shellowskiego V-Powera.
Czy może to być związane z paliwem??

Wiem że muszę zczytać kod błędu, ale może bez tego wiecie co jest grane.

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2006, o 19:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Podejzewam czujnik temperatury wody.
A co to za silnik wogole jest ?
A jak odczytasz kod bledu to nie bedziesz musial maslec, tylko odrazu bedziesz wiedzial co to jest.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2006, o 07:20 
SirAdam napisał(a):
A co to za silnik wogole jest ?
Adam


2.0T. W podpisie ma podane.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2006, o 20:34 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
cezzar napisał(a):
2.0T. W podpisie ma podane.



albo nie zauwazylem , albo wczoraj jeszcze tego nie bylo - egal.
Jezeli to jest Turbo to wymienilbym czujnik, tak jak pisalem, duzo nie kosztuje.
O wyczytaniu bledow nie wspomne.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2006, o 22:13 
mialem podobne objawy juz dawno i okazalo sie ze to byly tylko styki...
Najpierw sprawdz styki a jezeli to nic nie da to zczytaj kody bledow.

O.T.
Adam widze ze nowy avatar i podpis... :)
Ja swojego czasu mialem ten sam motor ale uznalem ze to szalenstwo i kupilem choppera ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2006, o 08:18 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
nero6 napisał(a):
mialem podobne objawy juz dawno i okazalo sie ze to byly tylko styki...


Ale o jakie styki konkretnie chodzi??

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2006, o 08:21 
czy w 1,8 też może to być czujnik temp. wody? ponieważ mam to samo.
szarpie silnikiem jeśli chciałbym ruszyć zaraz po odpaleniu auta. dzieje sie tak tylko na zimnym silniku.
świece mam nowe.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2006, o 09:12 
Witam i podłączam się do tematu. Mój mechanik powiedział, że może to też być min. wina zapchanej przepustnicy.
Pozdro ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2006, o 09:21 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Herman napisał(a):
Mój mechanik powiedział, że może to też być min. wina zapchanej przepustnicy.
Pozdro

Z tym że jakby to była przepustnica to cały czas by nim szarpało, a nie tylko na zimnym silniku. Tak po mojemu...

Odnośnie świec to też miałem wymieniane 3000km temu

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2006, o 10:05 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Ok, byłem dzisiaj na zczytaniu błędów...wyskoczył tylko jeden i to w dodatku ten sam o którym mi mówił poprzedni właściciel:

Korekta paliwa (rząd 1) - tylko nie wiem jaki symbol kodu bo klient za szybko go skasował. Więcej błędów nie było.

Postawił diagnozę - sonda lambda (ta pierwsza) - sprawdzał ją na kompie i ma na słabe napięcie czy cuś tam (dokładnie się nie znam)

Czy rzeczywiście może to być sonda lambda, objawy to falujące obroty na zimnym silniku, i "dziura w gazie" głównie na 4 i 5 biegu.
Poza tym dzisiaj chciałem trochę go pogonić i więcej niż 180 kaemha nie chciał iść :(

Powiedzcie czy miał rację czy mam jeszcze gdzieś indziej jechać sprawdzić?

Aha, ciśnienie w turbinie jest w normie a nawet podobno trochę większe.

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2006, o 19:26 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Kod byl P0170 :P
Jedz do gascia i powiedz ze ma Ci zamontowac nowa przeplywke.
ORYGINAL od Opla, zadne z Alegro czy cos innego (jezeli Ci silnik mily)
W 99,9% problem zniknie.
Jezeli tego nie naprawisz, w 99,9% zajedziesz silnik.

Co moze narobic zje**na przeplywka, mozesz obejrzec na mojej stronie.
Mnie naprawa (w wiekszosci samemu) kosztowala, bagatelka - 4000 euro
Nowa przeplywka kosztuje 150-200 euro.




Adam

PS. zostaw Lambda - Sonde w spokoju, bo jeje nic nie dolega.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2006, o 07:20 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Napięcie na sondzie było niecałe 400mV, a gość twierdził że powinno być w granicach 800mV. Poza tym po dodaniu gazu napięcie zwiększało się tylko w niewielkim zakresie.
Czy to znaczy że sonda jest ok??

PS. Najważniejsze......ile kosztuje przepływka w ASO w Polsce?? Bo mój portfel już siedzi za szafą i sra ze strachu :?

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2006, o 08:50 
jak poszukasz ;) to na forum jest moj topic z cena ;) ... cena to jakies tam grosze ;) 864 zl ;) brutto ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 12:01 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Dzisiaj to już się całkiem załamałem....
...ponownie byłem dzisiaj na diagnostyce tylko że u innego gościa z innym kompem i tym razem wyskoczyły dwa błędy:
1. regulator lambda
2. Eeprom centralki

Poza tym napięcie na sondzie miało stałą wartość na wolnych obrotach, a podobno ma mieć przebieg sinusoidalny.
Jak gość skasował te błędy to auto już całkiem zaczęło wariować, falują obroty, rzuca silnikiem, w ogóle silnik jest wyraźnie słabszy:( Czasami idzie normalnie ale powyżej 2500obr/sek. zaczyna przerywać. Od skasowania błędów przejechałem jakieś 5km i narazie żadna kontrolka sie nie zapaliła.

Powiedzcie czy to komputer padł??? Bo jak to komp to sie chyba pochlastam (i chyba kupię jednak Peugeota 307;)
Problem bardzo podobny do problemu mjazy, pomóżcie co dalej robić...

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2006, o 14:21 
z tym napieciem lambdy to wcale nie wiem, czy ono sie powinno wachac. Zdaje sie, ze powinno sie wachac jesli bedzie mierzyc miernikiem do pradu zmiennego, natomiast jak zmierzymy zwyklym, to powinno miec stala wartosc w okolicach 450mv. Tak przeczytalem w necie, ze tak jest w oplacha i u mnie wlasnie bylo w okolicach 450mv. Reasumujac, napiecie powinno sie wachac, ale pomiar na tech'u zdaje sie, ze moze byc staly, bo jest mierzony voltomierzem do DC.

Ja bym polecal na poczatek wykrecic sonde lambda i ja obejzec, bo moze ona jest tak brudna, ze nie ma nawet jak robic pomiarow - tak bylo u mnie. 5 minut roboty, a cos sie moze wyjasnic.

Maciek

Ps.
Na przyszlosc zapisuj numery bledow - tak jest duzo prosciej. Czesto jedno urzadzenie ma wiele roznych bledow, a przy niektorych od razu wiadomo co robic.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL