Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 14 maja 2024, o 10:57

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 16:23 
jesli ci ktos zrobil to zgodnie z ksiazka, to mogl wyciagnac turbine z kolektorem na stol, wiec kwstia dwoch przewodow elektrycznych (sonda i czujnik... kutfa nie pamietam jak sie zwal - ten na turbinie) i kilku przewodow gumowych... tyle...

a czujnik poziomu oleju? moze masz niski stan i na podnosniku auto bylo lekko pochylone.

puki co obserwuj, sprawdz stan akumulatora, niewidziec czemu ale obstawiam aku


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 16:36 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 grudnia 2008, o 01:28
Lokalizacja: ZGR/ szczecin/ Bochum
Imię: Pawel
Silnik: Z20LET
Aku jest NIU więc wykluczam, stan oleju jest ok prawie max, jak tylko zjechałem to powiedziałem, że się komunikat świeci, wskoczyłem na podnośnik jeszcze raz, podłączył wtyczke i zgasło. Sam powiedział, że zostawił sobie czyjnik na koniec i zapomniał, a może ecu się uczy szczelności układu, bo jak była "wydmuchana" uszczelka to wywalało mi czasem błąd sondy (podobno przez tą nieszczelność). Błąd skasowany i po wymianie nie ma juz błędów, sprawdzałem niedawno.

_________________
Trzeba mieć paliwo w żyłach, ale i olej w głowie !!


Ostatnio edytowano 8 stycznia 2009, o 16:37 przez Pawulon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 17:39 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
U mnie nawet w największe mrozy nie mam więcej jak 1200 zaraz po odpaleniu.

Jeżeli odłączali aku to po podłączeniu powinieneś odpalić i zostawić na chyba 10min., żeby złapał obroty biegu jałowego. Nie dawać wtedy gazu! Na początku obroty będą mocno falować, a potem coraz mniej, aż się ustabilizują.
Może przez to miałeś 1500 zaraz po odpaleniu.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 17:43 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
podpinam sie
ja tez mam u siebie po odpaleniu w mroz okolo 1500 jak nawet nie wiecie... ale po wcisnieciu gazu i puszczeniu reguluja sie na 1100 1200... od czego to mzoe byc ? :x


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 18:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 grudnia 2008, o 01:28
Lokalizacja: ZGR/ szczecin/ Bochum
Imię: Pawel
Silnik: Z20LET
DAN napisał(a):
U mnie nawet w największe mrozy nie mam więcej jak 1200 zaraz po odpaleniu.

Jeżeli odłączali aku to po podłączeniu powinieneś odpalić i zostawić na chyba 10min., żeby złapał obroty biegu jałowego. Nie dawać wtedy gazu! Na początku obroty będą mocno falować, a potem coraz mniej, aż się ustabilizują.
Może przez to miałeś 1500 zaraz po odpaleniu.

Chyba sam odepne aku na troche i przeprowadze adaptacje po swojemu.
Zobaczymy co z tego będzie.

Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.

_________________
Trzeba mieć paliwo w żyłach, ale i olej w głowie !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, o 20:27 
Odkopuję temat.

Po ostatniej wizycie w ASO dowiedziałem się, że mam do wymiany uszczelkę pod kolektorem.

Pytanie brzmi: czy dla świętego spokoju powinienem też wymienić podkładkę, o której tu piszecie? Dodam, że samochód mam z 2003 roku i na moje (laickie) oko wygląda na chromowaną.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, o 20:34 
Od 2003 roku w LET'ach te podkładki są chromowane...Więc nie musisz


Ostatnio edytowano 18 czerwca 2009, o 20:35 przez Zlatan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
PostNapisane: 27 stycznia 2010, o 23:04 
witam mam problem z ubywającym płynem chłodzącym, poczytałem tu trochę, sprawdziłem u siebie i znalazłem maź brązowawą pod korkiem od oleju. W zbiorniczku płynu chłodz. nie ma żadnych zabrudzeń ale trochę bąbelkuje z górnego przewodu.
Mam pytanie jeśli to uszczelka pod głowicą to jakie są to koszty?


Góra
  
 
PostNapisane: 27 stycznia 2010, o 23:08 
Wpisz sobie w profilu jaki masz silnik i zacznijcie edytować swoje posty w końcu!!!!!!! ::zly


Góra
  
 
PostNapisane: 1 czerwca 2010, o 12:14 
Jest ktoś w stanie podać numery katalogowe chromowanej podkładki oraz uszczelki pod kolektor?


Góra
  
 
PostNapisane: 1 czerwca 2010, o 12:46 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
KUPERnick napisał(a):
Jest ktoś w stanie podać numery katalogowe chromowanej podkładki oraz uszczelki pod kolektor?


Z moich zapisek z przed ponad roku:

Uszczelka pod kolektor: nr "8 49 522"
Podkładka: nr "8 50 829"
10 x nakrętki: nr "58 50 882"
10 x szpilki: nr "58 50 764"
uszczelka kolektor - downpipe: nr "8 54 939"

Może jeszcze ktoś zweryfikuje.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 czerwca 2010, o 21:38 
Lobuziak napisał(a):
KUPERnick napisał(a):
Jest ktoś w stanie podać numery katalogowe chromowanej podkładki oraz uszczelki pod kolektor?


Z moich zapisek z przed ponad roku:

Uszczelka pod kolektor: nr "8 49 522"
Podkładka: nr "8 50 829"
10 x nakrętki: nr "58 50 882"
10 x szpilki: nr "58 50 764"
uszczelka kolektor - downpipe: nr "8 54 939"

Może jeszcze ktoś zweryfikuje.

Pozdrawiam
Lobuziak


Weryfikuje ponieważ cały wymieniony komplet leży na półce i czeka na wymiane:) Wszytsko sie zgadza i dodam od siebie jeszcze koszt u Bogackiego:

1. Uszczelka pod kolektor: 58,72zł
2. Podkładka chromowana: 162,60zł
3. 10x nakrętki: 89,40zł
4. 10x szpilki: 43,70zł

Nie najtaniej ale jak wymieniać to wszystko.


Góra
  
 
PostNapisane: 2 czerwca 2010, o 10:35 
Dziękuję.


Góra
  
 
PostNapisane: 17 czerwca 2010, o 09:46 
Na pierwszej stronie tego tematu Adam podesłał scana strony z momentem oraz kolejnością dokręcania śrub w kolektorze. Czy ma ktoś dostęp do scana z polskiego TIS'a podobnej strony?
Już tłumaczę o co chodzi:
Mój mechanik przy zakładaniu turbiny za mocno ją dokręcił - twierdzi że momentem 20Nm. Oczywiście kolektor pękł po jakimś czasie. Teraz twierdzi, że rozmawiał z serwisantem Opla i sprawdzali w TIS'ie, że moment dokręcenia powinien wynosić 15Nm i te 5 Nm nie ma żadnego znaczenia. Oczywiście zwala winę na zmęczenie materiału, zachipowany silnik i ch... wie co jeszcze. Nie da się kolesia przegadać że to jego wina. Chcę mu pokazać, że wg. norm Opla ma być 8 Nm i ani Niutka więcej. Proszę o pomoc.


Góra
  
 
PostNapisane: 17 czerwca 2010, o 21:04 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Cytuj:
Mój mechanik przy zakładaniu turbiny za mocno ją dokręcił - twierdzi że momentem 20Nm. Oczywiście kolektor pękł po jakimś czasie. Teraz twierdzi, że rozmawiał z serwisantem Opla i sprawdzali w TIS'ie, że moment dokręcenia powinien wynosić 15Nm i te 5 Nm nie ma żadnego znaczenia. Oczywiście zwala winę na zmęczenie materiału, zachipowany silnik i ch... wie co jeszcze. Nie da się kolesia przegadać że to jego wina. Chcę mu pokazać, że wg. norm Opla ma być 8 Nm i ani Niutka więcej. Proszę o pomoc.


Postaram sie sprawdzic jutro w tisie. Chyba nawet jakis czas temu widzielm tego twojego mechsa unas w aso cos tam wlasnie bram do bertony turbo bo stalem z boczku i nasłuchiwałem. No chba ze to był ktoś inny.

A i jeszcze jedno. Nie wiemjakie sa te sruby ori ale widzialem ze teraz cos sie przesiadli na takie miedziane lekko przyplaszczone( to sie jakos fachowo nazywa- samocostam ale chodzi mniewiecej jak te samokatrujace sie). Ponoc dobre sa i widzialem w kilku autach nowych jak AH itp ze sa na kolektorach wydechowych.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL