Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 21:52

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, o 09:52 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Wspomniana wyzej rurke juz wymienialem w zeszlym roku. ;D Slady oleju sa tylko u dolu wiec mechanik za pierwszym razem zdiagnozowal dolna uszczelke ale sam pozniej namacalnie sprawdzilem ze olej jest powyzej dolnej uszczelki na tej polce z czujnikiem. Wnioskuje ze z tego polaczenia czujnik-miska cos moze kapac ... no chyba ze jeszcze cos innego...

Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2008, o 19:08 
Wyjeżdżając z garażu zobaczyłem plamę więc czymprędzej udałem się na kanał sprawdzić skąd się on bieże. Gdy wlazłem pod zobaczyłem to:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3df ... 4b108.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/902 ... 30c68.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2c ... 5c1af.html

nigdzie miską nie przywaliłem więc będzie to uszczelka jak myślicie??

Ale najlepsze jest to że sprawdziłem poziom oleju w silniku i co... na bagnecie jest o wiele więcej niż maks. Może właśnie to ma coś wspólnego z tym wyciekiem??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2008, o 22:26 
jeśli ci sie podniósł stan"oleju" to juz wiez ze ci sie olej miesza z wodą wiec niejeźdz wiecej autem tylko na lawete i do mechanika bo zatrzesz silnik


Ostatnio edytowano 23 czerwca 2008, o 22:29 przez Marco, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2008, o 17:32 
Autko jutro idzie do mechanika. Sprawdzi co z tą uczelką miski olejowej. Jak sprawdzałem to jakiegoś białego nalotu na miarce nie ma więc jestem dobrej myśli. Zobaczymy jak wypuści stary olej czy będą na nim ślady wody. Czy do mojego silnika jest taka sama uszczelka jaka jest pokazana w tym temacie na zdjęciach ???


Góra
  
 
PostNapisane: 7 listopada 2010, o 19:15 
Witam, spróbuję się podpiąć pod ten temat. Jestem u was nowy i proszę o pomoc. Mam QP od 2-tygodni i mam wyciek oleju z dość nietypowych miejsc, bo nie znalazłem podobnego przypadku na forum.
Niżej przedstawiam zdjęcia.

Tu są oznaczone miejsca gdzie znajdują się cieknące przewody:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8e ... c2dc0.html

W tym miejscu przedstawiam początek przewodu, zakończony jest on holenderkiem wychodzącym z bloku silnika: Czy jest to przewód od jakiegoś chłodzenia oleju? Czy wtych silnikach występuje w ogóle chłodnica oleju>
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/773 ... 1320e.html

W ten sposób ten przewód jest zakończony:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba7 ... ace62.html

Drugi z przewodów znajduje się taż na bloku silnika ale za kolektorem ssącym więc zrobienie zdjęcia jest nie wykonalne dodam tylko, że cieknie z niego jeszcze bardziej. Olej ubywa dość szybko i przez to jest mokra cała miska olejowa co początkowo mnie zmyliła myśląc, że jest to wina uszczelki pod nią.

Posiadam jeszcze jeden objaw mianowicie gdy auto postoi około 3 dni nie odpalane potrafi po zapaleniu dość mocno dymić z wydechu - przy co dziennej eksploatacji nie ma ani dymka. Czy może to być spowodowane gromadzeniem się osadów w układzie lub niesprawnego działania EGR?

Prosił bym o pomoc bo zapewne zamienniki tych przewodów nie występują a w ASO są pewnie mega drogie i trzeba długo czekać. Może da się je jakoś regenerować.

Pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 7 listopada 2010, o 19:33 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Lechu napisał(a):
Tu są oznaczone miejsca gdzie znajdują się cieknące przewody:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8e ... c2dc0.html

Tam jest chłodnica oleju.

Lechu napisał(a):
niesprawnego działania EGR?

W tym silniku nie ma EGR.

Rozbierz, wyczyść, pojeździj i zobacz skąd cieknie.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 listopada 2010, o 21:20 
Tu nie ma co sprawdzać bo na pewno z tych przewodów cieknie. Rozumie, że prowadza one do chłodnicy oleju?


Góra
  
 
PostNapisane: 7 listopada 2010, o 22:21 
Lechu napisał(a):
Tu nie ma co sprawdzać bo na pewno z tych przewodów cieknie.


Ze zdjęć nie widać, żeby mocno ciekło.


Góra
  
 
PostNapisane: 7 listopada 2010, o 22:25 
Wyżej napisałem, że cieknie z 2 przewodów tylko temu drugiemu nie jestem w stanie zdjęcia zrobić a tam się wręcz leje.


Góra
  
 
PostNapisane: 7 listopada 2010, o 23:00 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
To sa weze cisnieniowe prowadzace olej od/do chlodnicy oleju.
Jezeli tylko weze sa nieszczelne, to bedzie drogo, jezeli poszla chodnica oleju to bedzie bardzo drogo.
Czesci nie posiadaja zamiennikow.
Pozostaje Opel i rynek wtorny.
Kopcenie z wydechu po dluzszym postoju jest raczej specyficzne dla nieszczelnych uszczelniaczy na zaworach,
ale rownie dobrze moze to tez byc turbina jak i pierscienie tlokowe.
Postawic diagnoze tak ot nie jest latwo, najlepiej pokolei eliminowac poszczegolne mozliwosci.
Zaczalbym od tych wezy a potem zabral sie za uszczelniacze zaworow.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 listopada 2010, o 21:13 
W salonie te przewody kosztuja 410zl sztuka <<wow> masakra. Znalazłem jakieś na rynku wtórnym tylko tu pytanie czy w silnikach LET/LEH/LER będą one takie same?


Góra
  
 
PostNapisane: 8 listopada 2010, o 22:06 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Lechu napisał(a):
W salonie te przewody kosztuja 410zl sztuka

dlatego napisalem ze bedzie drogo.
Lechu napisał(a):
pytanie czy w silnikach LET/LEH/LER będą one takie same?

na te pytanie niestety nie potrafie odpowiedziec.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 listopada 2010, o 10:42 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Lechu napisał(a):
W salonie te przewody kosztuja 410zl sztuka <<wow> masakra. Znalazłem jakieś na rynku wtórnym tylko tu pytanie czy w silnikach LET/LEH/LER będą one takie same?



mialem ten sam problem z tym przewodem... i wiesz co zrobilem? .. zakulem go na nowo w profesionalnej formie za 40zl! pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 listopada 2010, o 19:09 
No właśnie tu mam dylemat czy kupić za 250zl komplet tych przewodów z rynku wtórnego, czy te swoje zacisnąć na nowo w odpowiedniej firmie? Bo nie ukrywam, że na razie zakup nowych odrzucam.
Pytanie jest na ile taka regeneracja przewodów jest skuteczna bo gdyby czasem taki przewód strzelił podczas jazdy to będzie wielka bieda.


Góra
  
 
PostNapisane: 9 listopada 2010, o 21:28 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Mi zakuli wszystko na nowo, zaciski, przewod i jezdze juz tak 2 rok i kompletnie nic mi sie z tym nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL