Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 22 stycznia 2018, o 03:03

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Cieknie olej
PostNapisane: 10 maja 2006, o 14:44 
Mam przeciek oleju z silnika. Niewielki ale zawsze. Wyglądało że to z uszczelki pod miską. Zauważyłem też wyciek na króćcu z którego z bloku odchodzi rurka, prawdopodobnie do turbiny. Jest to z przodu silnika. Ktoś wie jakie tam są uszczelki? Prawdopodobnie miedziane ale zapytam zanim rozbiore.
Drugie pytanie-jak wygląda uszczelka pod miskę olejową? W sklepie powiedzieli ze to uszczelka którą się nawleka na blachę. Gdzie indziej słyszałem że uszczelka jest zawulkanizowana z blachą. Jeszcze kto inny mówił że są 2 uszczelki.
Jak jest więc z tą uszczelką? Proszę o odpowiedz.
Chodzi oczywiscie o 2.0 turbo


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2006, o 19:37 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
cezzar napisał(a):
Zauważyłem też wyciek na króćcu z którego z bloku odchodzi rurka, prawdopodobnie do turbiny.



Musisz dokladniej opisac co to ma byc.



cezzar napisał(a):
Drugie pytanie-jak wygląda uszczelka pod miskę olejową?



Odpowiedz 2. jest prawidlowa;
uszczelka jest zwulkanizowana z blacha.





SirAdam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2006, o 08:47 
Hej,

mi jak ostatnio odkrecami miskę olejową to potem mieli taką uszczelkę w formie pasty. Mechanior smarował całą miskę olejową tym i dopiero potem przykręcał...

No i muszę powiedzieć, ze działa jak narazie... ;-)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2006, o 10:08 
Może komuś się przyda :
Byłam ostatnio w ASO, i np. do mojego 1.8 nie ma uszczelki pod misę.
Pasta uszczelniająca tak jak napisał Mireq, koszt pasty w serwisie 70 zł. Z tego co mi powiedzieli, cała tubka to za dużo i na pewno zostanie.
Zastanawiam się jednak czy tą pastą uszczelniającą nie "podkleić" pokrywy zaworów, bo tam trochę sie poci.
A tak wogóle, uszczelki pod pokrywę zawrów nie ma w ASO do x18xe1, jakby ktoś był ciekawy, w oryginale występuję z całą pokrywą - koszt. 800 zł :shock:
Poradzono mi ew. udać się do jakiegoś Inter Carsu i szukać w zamiennikach :roll:


Czy ktoś z was robił uszczelniacz tam z tyłu koło skrzyni (nie pamietam jak on się nazywa dokładnie) ?? Trochę tam też mi się poci i nie wiem czy ruszać czy nie... może ktoś ma doświadczenia w tej materii ??????


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2006, o 06:46 
SirAdam napisał(a):
Odpowiedz 2. jest prawidlowa;
uszczelka jest zwulkanizowana z blacha.
SirAdam


No wlasnie, jesteś pewien? Koresponduję w tej sprawie z firmą sprzedającą części do opla i według nich są 2 uszczelki. Przysłali rysunek i wyglada to tak:
Obrazek
Ta uszczelka zawulkanizowana z blachą według nich na pewno była w starszych modelach tego silnika X20XEV.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2006, o 21:24 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
cezzar napisał(a):
No wlasnie, jesteś pewien?



Jezeli mowimy o uszczelce Nr. 18 na Twoim rysunku (bo to jest wlasnie usczelka pod miska olejowa) - to tak, jestem pewny, bo mam nawt jeszcze jedna taka nowke w piwnicy wisiec, po remoncie mojego silnika.




SirAdam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2006, o 23:53 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
jak mnie "pasta" zrobili uszczelke...a chyba im sie pasty pomylily, to przy zdejmowaniu...pogial sie caly brzeg i dla pewnosci zalozylismy nowiutka.
Jak koledze zrobili miske na siliconie...to siliconu bylo tyle, ze ssak az sie go "naciagnal" w pewnym stopniu.

Pytanie, co fachowo oznacza "zwulkanizowana" :?:
ja kojarze uszczelke jakby dwu-warstwowa, przecieta w srodku...w nia wchodzi rant miski i calosc dogniata sie do bloku :roll:

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2006, o 10:55 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Coube napisał(a):
Pytanie, co fachowo oznacza "zwulkanizowana"



jak mi sie bedzie chcialo, to zejde do piwnicy i zrobie foto z tej uszczelki.
To kazdy bedzie sobie mogl zobaczyc jak to dokladnie wyglada.
Ale z 4. pietra schodzic na dol ? :roll:





SirAdam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2006, o 20:58 
cezzar to nie jestes sam

--- "Zauważyłem też wyciek na króćcu z którego z bloku odchodzi rurka, prawdopodobnie do turbiny"---

to jest zdaje sie tak mowi - OBMA SILNIKA - dolna czesc zakonczona takim metalem, rurka jakby gumowa idaca do gornej czesci bloku tak? mi z tamtad tez ucieka... jak jade spokojnie to jest ok ale jak docisne to wydaje mi sie ze ucieka pod wyplywem wiekszego cisnienia... lada dzien wymienie to bo raz juz uszczelnialem...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2006, o 22:54 
nash5009 napisał(a):
to jest zdaje sie tak mowi - OBMA SILNIKA


a nie ODMA??? :roll:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2006, o 23:50 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
jak juz to odma...ale gdzie tam odma do sprezarki :?: :roll:

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2006, o 08:06 
Odma tez tam jest ale nie tam mam przeciek. Z bloku odchodzi rurka stalowa o średnicy ok 10 mm i idzie do sprężarki.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2006, o 15:19 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
a moze chodzi Ci o rurke ktora doprowadza olej do turbo z pompy olejowej ?
A moze zrobisz zdjecie , to nie bedziemy sie domyslac do grudnia , co i gdzie to moze byc ?
Pare zdjec jest na mojej stronie, zajrzyj tam i moze znajdziesz cos pasujacego ?




SirAdam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2006, o 17:03 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Coube napisał(a):
Pytanie, co fachowo oznacza "zwulkanizowana"



@Coube

extra dla Ciebie kochanie polecialem do piwnicy (chociaz mi sie nie chcialo :P )
i zrobilem fotki, jak wyglada "zwulkanizowana" uszczelka pod miske olejowa do Z20LET.

Obrazek


tutaj w calosci;

Obrazek


a tutaj masz nawet numer czesci, to mozesz sobie oryginal u Opla zamowic;

Obrazek





SirAdam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2006, o 17:49 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
ok, pomylilem swoje wizje z uszczelka z c20xe ;) dzieki Slonko :mrgreen:

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL