Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Cieknie olej
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=698
Strona 1 z 5

Autor:  cezzar [ 10 maja 2006, o 14:44 ]
Tytuł:  Cieknie olej

Mam przeciek oleju z silnika. Niewielki ale zawsze. Wyglądało że to z uszczelki pod miską. Zauważyłem też wyciek na króćcu z którego z bloku odchodzi rurka, prawdopodobnie do turbiny. Jest to z przodu silnika. Ktoś wie jakie tam są uszczelki? Prawdopodobnie miedziane ale zapytam zanim rozbiore.
Drugie pytanie-jak wygląda uszczelka pod miskę olejową? W sklepie powiedzieli ze to uszczelka którą się nawleka na blachę. Gdzie indziej słyszałem że uszczelka jest zawulkanizowana z blachą. Jeszcze kto inny mówił że są 2 uszczelki.
Jak jest więc z tą uszczelką? Proszę o odpowiedz.
Chodzi oczywiscie o 2.0 turbo

Autor:  SirAdam [ 10 maja 2006, o 19:37 ]
Tytuł: 

cezzar napisał(a):
Zauważyłem też wyciek na króćcu z którego z bloku odchodzi rurka, prawdopodobnie do turbiny.



Musisz dokladniej opisac co to ma byc.



cezzar napisał(a):
Drugie pytanie-jak wygląda uszczelka pod miskę olejową?



Odpowiedz 2. jest prawidlowa;
uszczelka jest zwulkanizowana z blacha.





SirAdam

Autor:  Mireq [ 11 maja 2006, o 08:47 ]
Tytuł: 

Hej,

mi jak ostatnio odkrecami miskę olejową to potem mieli taką uszczelkę w formie pasty. Mechanior smarował całą miskę olejową tym i dopiero potem przykręcał...

No i muszę powiedzieć, ze działa jak narazie... ;-)

Autor:  Julka [ 11 maja 2006, o 10:08 ]
Tytuł: 

Może komuś się przyda :
Byłam ostatnio w ASO, i np. do mojego 1.8 nie ma uszczelki pod misę.
Pasta uszczelniająca tak jak napisał Mireq, koszt pasty w serwisie 70 zł. Z tego co mi powiedzieli, cała tubka to za dużo i na pewno zostanie.
Zastanawiam się jednak czy tą pastą uszczelniającą nie "podkleić" pokrywy zaworów, bo tam trochę sie poci.
A tak wogóle, uszczelki pod pokrywę zawrów nie ma w ASO do x18xe1, jakby ktoś był ciekawy, w oryginale występuję z całą pokrywą - koszt. 800 zł :shock:
Poradzono mi ew. udać się do jakiegoś Inter Carsu i szukać w zamiennikach :roll:


Czy ktoś z was robił uszczelniacz tam z tyłu koło skrzyni (nie pamietam jak on się nazywa dokładnie) ?? Trochę tam też mi się poci i nie wiem czy ruszać czy nie... może ktoś ma doświadczenia w tej materii ??????

Autor:  cezzar [ 12 maja 2006, o 06:46 ]
Tytuł: 

SirAdam napisał(a):
Odpowiedz 2. jest prawidlowa;
uszczelka jest zwulkanizowana z blacha.
SirAdam


No wlasnie, jesteś pewien? Koresponduję w tej sprawie z firmą sprzedającą części do opla i według nich są 2 uszczelki. Przysłali rysunek i wyglada to tak:
Obrazek
Ta uszczelka zawulkanizowana z blachą według nich na pewno była w starszych modelach tego silnika X20XEV.

Autor:  SirAdam [ 12 maja 2006, o 21:24 ]
Tytuł: 

cezzar napisał(a):
No wlasnie, jesteś pewien?



Jezeli mowimy o uszczelce Nr. 18 na Twoim rysunku (bo to jest wlasnie usczelka pod miska olejowa) - to tak, jestem pewny, bo mam nawt jeszcze jedna taka nowke w piwnicy wisiec, po remoncie mojego silnika.




SirAdam

Autor:  Coube [ 13 maja 2006, o 23:53 ]
Tytuł: 

jak mnie "pasta" zrobili uszczelke...a chyba im sie pasty pomylily, to przy zdejmowaniu...pogial sie caly brzeg i dla pewnosci zalozylismy nowiutka.
Jak koledze zrobili miske na siliconie...to siliconu bylo tyle, ze ssak az sie go "naciagnal" w pewnym stopniu.

Pytanie, co fachowo oznacza "zwulkanizowana" :?:
ja kojarze uszczelke jakby dwu-warstwowa, przecieta w srodku...w nia wchodzi rant miski i calosc dogniata sie do bloku :roll:

Autor:  SirAdam [ 14 maja 2006, o 10:55 ]
Tytuł: 

Coube napisał(a):
Pytanie, co fachowo oznacza "zwulkanizowana"



jak mi sie bedzie chcialo, to zejde do piwnicy i zrobie foto z tej uszczelki.
To kazdy bedzie sobie mogl zobaczyc jak to dokladnie wyglada.
Ale z 4. pietra schodzic na dol ? :roll:





SirAdam

Autor:  nash5009 [ 14 maja 2006, o 20:58 ]
Tytuł: 

cezzar to nie jestes sam

--- "Zauważyłem też wyciek na króćcu z którego z bloku odchodzi rurka, prawdopodobnie do turbiny"---

to jest zdaje sie tak mowi - OBMA SILNIKA - dolna czesc zakonczona takim metalem, rurka jakby gumowa idaca do gornej czesci bloku tak? mi z tamtad tez ucieka... jak jade spokojnie to jest ok ale jak docisne to wydaje mi sie ze ucieka pod wyplywem wiekszego cisnienia... lada dzien wymienie to bo raz juz uszczelnialem...

Autor:  Julka [ 14 maja 2006, o 22:54 ]
Tytuł: 

nash5009 napisał(a):
to jest zdaje sie tak mowi - OBMA SILNIKA


a nie ODMA??? :roll:

Autor:  Coube [ 14 maja 2006, o 23:50 ]
Tytuł: 

jak juz to odma...ale gdzie tam odma do sprezarki :?: :roll:

Autor:  cezzar [ 15 maja 2006, o 08:06 ]
Tytuł: 

Odma tez tam jest ale nie tam mam przeciek. Z bloku odchodzi rurka stalowa o średnicy ok 10 mm i idzie do sprężarki.

Autor:  SirAdam [ 15 maja 2006, o 15:19 ]
Tytuł: 

a moze chodzi Ci o rurke ktora doprowadza olej do turbo z pompy olejowej ?
A moze zrobisz zdjecie , to nie bedziemy sie domyslac do grudnia , co i gdzie to moze byc ?
Pare zdjec jest na mojej stronie, zajrzyj tam i moze znajdziesz cos pasujacego ?




SirAdam

Autor:  SirAdam [ 15 maja 2006, o 17:03 ]
Tytuł: 

Coube napisał(a):
Pytanie, co fachowo oznacza "zwulkanizowana"



@Coube

extra dla Ciebie kochanie polecialem do piwnicy (chociaz mi sie nie chcialo :P )
i zrobilem fotki, jak wyglada "zwulkanizowana" uszczelka pod miske olejowa do Z20LET.

Obrazek


tutaj w calosci;

Obrazek


a tutaj masz nawet numer czesci, to mozesz sobie oryginal u Opla zamowic;

Obrazek





SirAdam

Autor:  Coube [ 15 maja 2006, o 17:49 ]
Tytuł: 

ok, pomylilem swoje wizje z uszczelka z c20xe ;) dzieki Slonko :mrgreen:

Strona 1 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/