Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 17:12

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 maja 2014, o 17:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwietnia 2013, o 21:14
Imię: Piotrek
Silnik: X18XE1
Witam, mam zmartwienie bo pojawił mi się problem z silnikiem moja jednostka to 1.8 115km + LPG STAG300 na mono-wtryskach.Podczas jazdy czasem zapala się check, samochód robi się strasznie zamulony, po chwili gaśnie i jakoś się jedzie ale szału nie ma.Check pojawia sie co kilkanaście odpaleń, po podłączeniu op-coma pokazuje P0130 na włączonym silniku,dodam jeszcze że czasem na włączonym zapłonie pokazuje błędy napięcia na przepływomierzu ale nr tych błędów mi uciekły.Od czego zacząć??jakies sugestie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2014, o 17:52 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Podmień sonde jak to nie da efektu, zwróć uwagę na elementy wydechu, plecionkę i kolektor ssący czy nie są podziurawione (aluminiowy kolektor rozwarstwia się , często jest to przy Twoim silniku...No i podstawa w sumie: Podmień też Przepływkę...

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2014, o 18:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwietnia 2013, o 21:14
Imię: Piotrek
Silnik: X18XE1
MANIECZKA napisał(a):
Podmień sonde jak to nie da efektu, zwróć uwagę na elementy wydechu, plecionkę i kolektor ssący czy nie są podziurawione (aluminiowy kolektor rozwarstwia się , często jest to przy Twoim silniku...No i podstawa w sumie: Podmień też Przepływkę...


ok tylko bedzie problem z podmianą bo nie znam nikogo kto ma taki silnik w oplu.Zaraz pójdę podłączyc kabel i sprawdzić ten check który mi na chwilę wywalił??
tak sobie myślę że moze sprawdzić świece??czy któraś nie jest czarna.ewentualnie czyszczenie przepustnicy i wężyków,podkładkę papierową mam nową wymienioną w marcu pod przepustnią.Sonda lambda chyba chodzi bo w programie skaczą wartości od 1000 do 5000mv,przepływka też się zmienia w zależności od dodawania gazu,egr też skacze procentowo jak przygazowuje.pozostają te uszczelki na dolocie i wylocie, może się wężyk gumowy zsunął z któregoś z 4 krućców w kolektorze od gazu i łapie lewe powietrze?najgorsze że koło bloku to nie robota.wypadało by plakiem popsikać koło dolotu i zobaczyć jak się zachowa silnik

byłem w samochodzie wyświetla teraz błąd odczyt op-comemi programem 08/2010: P0131-(8)<nienzany kod błędu>-nie występuje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2014, o 19:47 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
jak Ci się zapali błąd podłącz fejs i zobacz czy sonda nadal oscyluje czy stoi.

Więcej możesz poczytac tutaj
http://forum.autokacik.pl/showflat.php? ... art=3&vc=1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2014, o 20:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 grudnia 2009, o 11:12
Lokalizacja: śląsk
Imię: Robert
Silnik: inny
Błąd P0131 - zasięg/działanie sensora O2
Jeśli sytuacja ma miejsce tylko podczas jazdy na LPG należy zmienić symulacje sondy w sterowniku LPG, jeśli objawy są też podczas jazdy na PB należy wymienić sondę na nowa...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lipca 2014, o 18:07 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
Witam panowie :) od około 6 miesięcy borykam się z błędem P0130 (za wysokie napięcie obwodu sensora o2) kiedyś usterka występowała sporadycznie
Np: zaświecił się check potem zgasł i miałem przez miesiąc może półtora spokój :) dlatego trochę bagatelizowałem usterkę

od 2 dni check z tym błędem i opisem świeci niemal ciągle :/ na PB jak i LPG (stag 300) auto czasami chodzi normalnie a czasami zdarza się że jest zamulone, na biegu jałowym od czasu do czasu można zauważyć delikatne falowanie obrotów

czy to oznacza że nadszedł kres mojej sondy i trzeba ją wymienić na nową :) ?
jak można sprawdzić działanie sondy ?
jakie powinny być prawidłowe wartości sprawnej sondy mierzonej przez op-coma ?
co polecacie sprawdzić przed wymianą sondy ?

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lipca 2014, o 18:46 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2012, o 22:44
Lokalizacja: Żory/Ostrava
Imię: Krzysiek
Silnik: inny
nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie w logach mieszanka nie dążyła do tego, żeby być uboga jak sonda padła


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lipca 2014, o 22:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwietnia 2013, o 21:14
Imię: Piotrek
Silnik: X18XE1
Kolego ostatnio miałem podobny problem, wywalało mi też ten błąd ale i błąd czujnika biegu jałowego i czasem przepustnicy i tez raz lepiej chodzil a raz zamulony że cieżko uno było wyprzedzić, co się okazało padła cewka zapłonowa, miałem tą sagema ale zamieniłem na valeo+ plus nowe świece i śmiga pięknie, a chciałem czujniki wymieniać, dopiero bym się w koszta wdał

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lipca 2014, o 10:00 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
dlatego muszę to dobrze zdiagnozować czy to aby na pewno sonda

Na op-comie jes jeden taki parametr " o2 pętla sensora " gdy jest otwarta to świeci się check a gdy jest zamknięta to checka nie ma i auto lepiej chodzi

od czasu do czasu wywali też Błąd P0131 <Nieznany kod błędu>

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lipca 2014, o 11:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
jak podlaczysz opcoma to sonda oscyluje między 1-5v czy stoi?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lipca 2014, o 18:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
sjR oscylację mam sprawdzać na widocznym checku jak i na chwilowym jego braku ??

Sprawdziłem oscylacje na nieświecącym checku jak i na świecącym

na nieświecącym checku wartości zmieniają się szybko i dynamicznie
natomiast na checku wartości te są dość sztywne i wysokie i nie oscylują aż tak płynnie

czyli sonda do wymiany ?

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lipca 2014, o 22:21 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
dolot i wydech masz szczelny?

Ja bym proponował na początek podmianke sondy, u mnie był ten sam błąd i wymiana sondy nie pomogla, okazalo sie ze przyczyna byla nieszczelnośćw dolocie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lipca 2014, o 22:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
sjR będę to wszystko sprawdzał :) jak się uporam z problemem to dam znać :)

02.08.14

Problem rozwiązany :) wymiana sondy pomogła, auto teraz jest żwawe jak kiedyś a wykres sondy jest dużo żwawszy i bardziej płynny niż na starej

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sierpnia 2014, o 19:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwietnia 2013, o 21:14
Imię: Piotrek
Silnik: X18XE1
Kolego a jaka sąde kupiłeś??pytam sie bo cos ostatnio tez mi checkiem posypalo,dałeś zamiennik czy oryginal

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sierpnia 2014, o 13:20 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
Akardo88 wyciąłem ze szrotowego samochodu dałem za nią parę zł i śmiga, jak się posypie ta to wtedy kupie nówkę bosha

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL