Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 06:27

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 listopada 2009, o 20:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2009, o 11:10
Lokalizacja: Rybnik
Imię: Adam
Silnik: Z20LET
Na początek chce przeprosić SirAdama jeżeli temat już był poruszany. Szukałem około godziny używając opcji "szukaj" jednak nic nie znalazłem. Przejdźmy do tematu :P
Od pewnego czasu mam mały problem i nie za bardzo wiem o co chodzi. Otóż dookoła kolektorka pojawiła się plama oleju. Z poczatku sie nie przejmowałem poniewaz nie było tego oleju zbyt wiele. Jednak z czasem plama sie powiekszyła i teraz pytanie... Czy miał ktoś podobny problem? Co jest przyczyną tej wstrętnej plamy?

ps. dodam iż odkąd pojawiła się plama zaczęło mi żreć olej około 0,3 na 1000. Niby mieści się w podanej przez producenta normie ale przedtem nie ubyło ani kropelki =/

pozdrawiam

poniżej wstawiam zdjęcia
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2009, o 20:16 
Moze uszczelka kapy puscila?

@DOWN
Nie wiem Boro co znacza te "???" ale:

USZCZELKA KAPY / POKRYWY ZAWORÓW :P


Ostatnio edytowano 12 listopada 2009, o 20:32 przez Jajnik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2009, o 20:24 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Jajnik napisał(a):
Moze uszczelka kapy puscila?

??? :)
Wygląda to na uszczelke pokrywy zaworów... odkreć cewke zaplonową i zobacz czy nie masz świec zaplonowych w oleju
Pozdro


Ostatnio edytowano 12 listopada 2009, o 20:29 przez Boro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2009, o 21:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Uszczelka pokrywy zaworow to raczej nie choc nie wykluczone. Bardziej soczyscie jest u spodu glowicy na tych zdjeciach wiec prawdopodobnie poszla sobie uszczelka pod glowica na kanale olejowym i pluje na zewnatrz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2009, o 21:36 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
marcinpsk napisał(a):
Uszczelka pokrywy zaworow to raczej nie choc nie wykluczone. Bardziej soczyscie jest u spodu glowicy na tych zdjeciach wiec prawdopodobnie poszla sobie uszczelka pod glowica na kanale olejowym i pluje na zewnatrz.

Z całym szacunkiem dla kolegi ale na fotkach widać plame oleju na górze kolektora wydechowego a olej raczej nie cieknie do góry tylko w dół tak więc uważam że najbardziej prawdopodobną przyczyna wycieku jest uszkodzona uszczelka dekla :)
Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2009, o 21:38 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2009, o 11:10
Lokalizacja: Rybnik
Imię: Adam
Silnik: Z20LET
wyczytałem na innym oplowskim forum że mogą to być uszczelniacze na zaworach które przepuszczaja i dmuchaja olej w kolektor.
Nie wiem czy to może byc to czy też nie. Zostaje mi chyba jechać do mechanika z tym =/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2009, o 21:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Boro napisał(a):
a olej raczej nie cieknie do góry tylko w dół


W pewnych warunkach cieknie zarowno w gore jak i boki. Chodzi o sytuacje jaka zachodzi podczas jzdy czyli jak dmucha na niego rozpedzone powietrze ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2009, o 21:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 grudnia 2008, o 01:28
Lokalizacja: ZGR/ szczecin/ Bochum
Imię: Pawel
Silnik: Z20LET
Ja też obstawiam na pokrywe zaworową i wcale świece nie muszą pływać może lać na zewnątrz tylko. Uszczelka głowicy w z20let nie jest raczej rzeczą która lubi się zepsuć.
Tu widać ze leci z góry.

_________________
Trzeba mieć paliwo w żyłach, ale i olej w głowie !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2009, o 21:53 
rah.im napisał(a):
uszczelniacze na zaworach które przepuszczaja i dmuchaja olej w kolektor.


jak sam napisales W kolektor, tam by sie raczej spalil ;]
a w zasadzie w kolektorze to by byla juz niebieska chmurka,
a tu ewidentnie cieknie.
Jak wiekszosc radzi zerknij na uszczelke kapy/pokrywy zaworow.


Ostatnio edytowano 12 listopada 2009, o 21:55 przez Jajnik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2009, o 16:48 
U mnie jest sytuacja identyczna jak u kolegi. Spod uszczelki kapy nie cieknie na 100%, była zresztą już wymieniana. Też słyszałem teorię o cieknących uszczelniaczach zaworów i wtedy niby olej przesącza się pod ciśnieniem przez mikro nieszczelności między głowicą a kolektorem ale nie bardzo daję wiarę.
Cóż, poczekamy na opinię Adama:)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2009, o 18:57 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
cezzar napisał(a):
Cóż, poczekamy na opinię Adama:)

Ja bym zrobil tak;
pojechac na myjnie i umyc dokladnie silnik, a potem na spokojna przejezdzke i co kilkanascie kilometrow przerwa na papieroska polaczona z ogledzinami silinka.
Obecnie to tam jest pol silnika zasyfionego, skad ma ktokolwiek wiedziec skad ten olej leci ?




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2009, o 19:31 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Dokladnie tak tez u siebie uczynilem jak radzisz jeszcze w lato i kilkukrotnie. Zawsze poczatki wycieku pojawialy sie miedzy blokiem a glowica po prawej stronie, czyli uszczelka puscila i stad moja wczesniejsza wypowiedz.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL