Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 00:58

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 15:34 
Witam
Dzisiaj podczas jazdy po mieście, z silnika nagle zaczęły wydobywać się
dziwne piski. Nie był to typowy pisk jak dla paska klinowego (długi) tylko było to popiskiwanie raz krótkie,raz długie ( z przerwami) i natężenie odgłosu też była różna.
Odgłos był tylko podczas jazdy,kiedy zatrzymałem się na parkingu,to już tego nie było. Otworzyłem maskę silnika i nic dziwnego nie zauważyłem ani nie słyszałem. Potem jak ruszyłem to odgłosu już nie było.
Może ktoś miał coś podobnego i co to może być ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 15:45 
ja podobny dźwięk mam rano jak pasek klinowy jest wilgotny albo zmarznięty troche to lubi sobie zapiszczeć tak delikatnie. I raz ciszej i raz głośniej. Nie jest to typowy dźwięk jakby cały czas objeżdżał ale cichutko popiskuje. Sprawdź mimo wszystko naciąg tego paska i ewentualnie zobacz czy są podobne objawy na ciepłym silniku


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 17:31 
maciek88 napisał(a):
Sprawdź mimo wszystko naciąg tego paska


A czy przypadkiem w 2.2 nie ma lancuszka rozrzadu? xP


Ostatnio edytowano 4 listopada 2009, o 17:35 przez Jajnik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 17:34 
Jest.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 17:48 
ale to pasek klinowy moze piszczec. Ten ktory np. alternator napedza


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 18:03 
Jajnik napisał(a):
A czy przypadkiem w 2.2 nie ma lancuszka rozrzadu? xP


Jeśli masz teraz na myśli łańcuszek czy też pasek rozrządu, to gdyby ten właśnie pasek piszczał to by już była tragedia ! A druga sprawa to on ma przecież ząbki ten pasek przy rozrządzie więc raczej by nie zapiszczał :)

Chodzi o zwykły pasek klinowy który napędza alternator :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 18:39 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Przyjrzyj się napinaczowi paska wielorowkowego być może sprężyna która jest wewnątrz napinacza się zużyła i nie daje odpowiedniego nacisku na pasek. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 19:45 
No właśnie jak to się stało to silnik się dopiero rozgrzewał. Pierwszy raz coś takiego usłyszałem w asteriksie. Jutro jadę do mechanika to obadać i dam znać co to może być.
A co do łańcuszka to też jutro będę go badał u majstra. Bo mam przejechane 150 tyś i nie wiem czy wcześniej był wymieniany . :| a nie daje mi to spokoju po przeczytaniu kilku postów.

Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 22:53 
Jajnik napisał(a):

A czy przypadkiem w 2.2 nie ma lancuszka rozrzadu? xP


Dobrze ci się zdaje a nawet dwa

Qbeł napisał(a):
ale to pasek klinowy moze piszczec. Ten ktory np. alternator napedza


podobno w tym tkwić często problem


molek1983 napisał(a):
A co do łańcuszka to też jutro będę go badał u majstra. Bo mam przejechane 150 tyś i nie wiem czy wcześniej był wymieniany . :| a nie daje mi to spokoju po przeczytaniu kilku postów.

Pozdrawiam


Ja mam przejechane teraz 80 tyś i nie mam pewności, nigdy nie będzie nawet po wymianie tak na dobrą spr. ;)


Ostatnio edytowano 4 listopada 2009, o 22:54 przez szary, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 23:34 
cos otym wiem!!!!!!a przy wymianie mechanik moze ujeb...glowice a wtedy.....osobny temat!!!!!naszczescie mam juz to za soba!!!!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 23:43 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
GARNULLI napisał(a):
a przy wymianie mechanik moze ujeb...glowice

slowo "mechanik" jest tutaj nietrafnym okresleniem.
Istnieja instrukcje, jak i co trzeba zrobic, i tam sa tez podane momenty obrotowe srub.Jezeli sie ich przestrzega i uzywa klucza dynamometrycznego, to zadnej sruby i zadnego gwintu nie zniszczy.
Nie rozumiem, dlaczego wy tych wszystkich rzezbiarzy nazywacie "mechanikami" ?
Z tego co czytam na forum, to moze 5% z nich sie wogole na autach zna, reszta to moze juz kiedys auto widziala, ale wtedy nie jest sie mechanikiem.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, o 23:45 
Moja mała sugestia - łożysko alternatora ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, o 07:22 
U mnie tak popiskiwało łożysko od rolki napinającej pasek to moja sugestia. Rolka do wymiany.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, o 01:15 
adas....niezrozumiales malej aluzyjki....."uje.."znaczylo ze poprostu tumanowi (bo zal go dalej zwac mechanikiem) prawdopodobnie cosik spadlo na glowice i ja uwalil.....albo rzeczywiscie jest tak dyrny ze dokrecal na czucie a co za tym idzie na chama!!!!!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2009, o 08:45 
Witam... dziwna sprawa... bo pisk ustał.. Samochód był u mechanika... i stwierdził, że
nic nie widzi niepokojącego, pasek klinowy i cała reszta jest niby bez zarzutów...
Ale szarpnąłem się na wymianę kompletnego rozrządu z pompą wody... (żeby spać spokojnie)
bo mój VIN zawierał się w przedziale numerów,które miały wadę fabryczną w układzie rozrządu... i powiem,że nie jest to tania zabawa :/ .. a widziałem u niego Z22SE, który sobie
leży w garażu, w którym właśnie niespodziewanie taki łańcuch pękł... nie wygląda to ciekawie..

Pozdrawiam,


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL