Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 00:17

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 stycznia 2006, o 00:57 
A wiec byłem dzisiaj w ASO i chciałem wymienić płyn wspomagania.Chłopaki kazali podnieśc mache podniosłem i powiedzieli ze tam się nie wymienia -- ze niby w tym modelu wspomagania gdzie zbiorniczek jest zaraz przy przekładni kierowniczej-i jak to określili płyn jest zielony-- Tak troche popatrzyłem na wariatów bo stwierdzili ze nie ma instrukcji takiej czynnoci w kompie.
Czy ktoś z was wymieniał bo w tych modelach gdzie zbiornik był zaraz przy przednim pasie to poprostu odkręcało się wąż i kręciła raz w jedną raz w drugą i wymiana zrobiona a tu?? :shock:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2006, o 08:33 
No tak, to jest całe ASO. Nie mają czegoś w elementarzu to już tego nie robią. Nie widzialem jak to jest rozwiazane w waszych autach ale IMHO na pewno mozna wymienic płyn od wspomagania. Jak jest otwierany zbiorniczek, jakieś przewody hydrauliczne to zawsze można coś zakombinować. Z tym zielonym płynem troche dziwna sprawa, powszechnie sie stosuje czerwony dextron, zielony byl kiedys. No ale niewazne,zielocny czy czerwony, musi byc czysty, klarowny. Jezeli jest metny, z odcieniem grafitowym-do wymiany.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2006, o 10:41 
Zbiorniczek jest otwierany. Miesci sie za silnikiem od strony pasazera na samym dole. Jakby ci sie udalo tam plyn jakos wymienic, to napisz, bo tak na pierwszy rzut oka, to ciezko tam z dojsciem bedzie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2006, o 02:03 
Zbiornik to ja wiem gdzie jest tylko sama wymina ni wiadomo jak to zrobic bo o ile sie nie myle to zbiornik jest umocowany odrazu do przekładni.Chyba ze odkręcić przewód z pompy hmm
A gdzie nasi fachowcy niech się wypowiedzą ?? Wiem ze temat mało interesujący moze juz ktos go poruszał bo ja nie znalazłem??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2006, o 09:31 
Cholera moze jakby miec jakas pompke reczna z wezykiem - taka jakiej sie uzywa do wymiany oleju w automatycznej skrzyni. Tylko, ze to calego plynu sie dokladnie nie wyciagnie:(


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2006, o 09:34 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Inne pytanie - a po co chcesz wymieniac plyn w servo ?
Ile lat ma to Twoje auto ?
10 ?
Poco szukac problemow, gdzie ich nie ma ?




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2006, o 12:56 
Sir piszesz 10 lat a olej silnikowy wymieniasz co dwa lata czy według przebiegu ??? :lol:
Jezeli chodzi o płyn jest to tez uzaleznione od tego czy śmigam po mieście czy tez sama trasa<tak mi się wydaje> mój akurat ma oznaki przepalenia i jest brudny bo mogło to być spowodowane rozbiórką przy remoncie po uderzeniu. Ja wiem ze mieszkasz w Niemczech ale u nas ciągle trzeba ta kierownica majtac na lewo i prawo omijać dziury itp.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2006, o 22:25 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
bestia napisał(a):
Sir piszesz 10 lat a olej silnikowy wymieniasz co dwa lata czy według przebiegu ???



Teraz zaczynasz porownywac jablka i gruszki.
Np. olej silnikowy jest OLEJEM
Dextron jst PLYNEM HYDRAULICZNYM, i nie starzeje sie tak jak olej silnikowy.

Nie mam zamiaru Ci tego pomyslu wybijac z glowy, zrobisz jak uwazasz.
Moj samochod jest w 90% po miscie jezdzony, i przed uplywem 10 lat albo 200000km nie mam zamiaru zmieniac tego plynu.
Nigdy jeszcze nie wymienialem tego plynu, a miewalem samochody ktore mialy powyzej 200000 przejechane.

Ale podyskutowac nad sensem takiej wymiany mozemy, czemu nie.
Jestem otwarty na dyskusje (jezeli sa sensowne, i posiadaja pewien poziom wiedzy technicznej.)




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2006, o 02:26 
Widzisz źle mnie zrozumiałeś,albo chciałes tak zrozumieć. Nie chodziło mi o porównanie oleju z płynem wspomagania tylko o to ze napisałes ze wymieniasz co 10 lat.A co bedzie jezeli zrobie 200 tys w przeciągu 2 lat i co wtedy mam czekac nastepne 8 ???? To chyba nie tak ?? Jak myslisz?? Zreszta sam sie poprawiłes sie w drugim poście "przed uplywem 10 lat albo 200000km nie mam zamiaru zmieniac tego plynu"
A jezeli poruszam taki post to raczej z zapytaniem bo po to do cholery to chyba jest? Nie jestem alfą i omegą i nie musze wszystkiego wiedziec , zreszta pytanie nie brzmiało kiedy tylko jak panie SIRADAM!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2006, o 03:37 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
No wiec nie wiem jak wymienic ten plyn.
Pytalem "fachowcow" (pracownicy Opla) i nikt nie umial mi powiedziec jak sie to robi,bo jeszcze NIKT tego nie robil.Musisz poczekac jeszcze kilka lat , to moze bedzie juz jakis delikwent ktory bedzie "musial" wymienic plyn.
A tak z ciekawosci; poco chcesz ten plyn wymieniac ?
Nie dziala servo ?
Jest cos nie tak ?
Czy tylko masz takie "widzimisie" ?




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 marca 2014, o 18:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
Odgrzewam kotleta!
Mam zamiar wymienić płyn wspomagania ponieważ zauważyłem że chodzi u mnie gorzej niż u kumpla w combiaku no i kolor płynu przypomina bardziej zużyty olej.
I teraz moje pytanie. Czy ktoś już to robił lub ma wiedzę jak to zrobić poprawnie ?
Ostatni tutaj wpis jest z 2006 więc może przez te parę latek coś się zmieniło i jest już ktoś doświadczony w tym temacie ;)
Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny :D

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 marca 2014, o 18:29 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Servesys napisał(a):
Czy ktoś już to robił lub ma wiedzę jak to zrobić poprawnie ?


ja wymieniałem w każdym aucie.w obecnych też mam zamiar na wiosnę.normalnie i sam tego nie zrobisz.zaprowadź do mechanika

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 marca 2014, o 18:48 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Chyba trzeba zapuscic wezyk ze strzykawka i odessac. Spustu tam nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 marca 2014, o 18:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lipca 2013, o 17:20
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
Servesys napisał(a):
no i kolor płynu przypomina bardziej zużyty olej.

Jeśli ma szary/czarny kolor, to pada Ci pompa wspomagania (wyciera się i do układu przepuszcza opiłki metalu, które w konsekwencji mogą uszkodzić maglownicę)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 marca 2014, o 18:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
ryba1 napisał(a):
Servesys napisał(a):
Czy ktoś już to robił lub ma wiedzę jak to zrobić poprawnie ?


ja wymieniałem w każdym aucie.w obecnych też mam zamiar na wiosnę.normalnie i sam tego nie zrobisz.zaprowadź do mechanika


A czy sprawa jest na tyle prosta by średniej klasy mechanik sobie poradził ?

macieo89 napisał(a):
Servesys napisał(a):
no i kolor płynu przypomina bardziej zużyty olej.

Jeśli ma szary/czarny kolor, to pada Ci pompa wspomagania (wyciera się i do układu przepuszcza opiłki metalu, które w konsekwencji mogą uszkodzić maglownicę)


Cholernie mnie nie pocieszyłeś :/
Zapewne koszta takiej operacji nie małe ech....

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL