Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 19 kwietnia 2024, o 02:40

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: wyciek
PostNapisane: 3 czerwca 2009, o 11:50 
Znalazłem coś takiego,
"W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia"
chodzi o tzw. odmę, czy poprostu odpowietrzenie skrzyni korbowej
Moglibyście się na ten temat wypowiedzieć ? Gdzie się ta cała odma znajduje i czy powinienem ją przeczyścić czy od razu wymienić ?
Pozdrawiam

Jak ktoś chce poczytać więcej to pod spodem zamieszczam całą wypowiedź na ten temat:


Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.
W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.
W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.

O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.
Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.
Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.
Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.
Autor: Grzegorz Burda


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, o 19:19 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
The Shade napisał(a):
Gdzie się ta cała odma znajduje i czy powinienem ją przeczyścić czy od razu wymienić ?

Obrazek
Dokładnie tam gdzie zaznaczyłeś czerwonym kółkiem. Dolna część jest metalowa, górna gumowa.
Przeczyść nie ma co wymieniać. Sprawdź jeszcze ta gumę, bo u ciebie jest jakoś zagięta.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, o 22:53 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
DAN napisał(a):
Sprawdź jeszcze ta gumę, bo u ciebie jest jakoś zagięta.


U mnie tez byla zgieta i miekka, bo dziura wyskoczyla :/ 30 zl ten waz gumowy.

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, o 23:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
DAN napisał(a):
The Shade napisał(a):
Gdzie się ta cała odma znajduje i czy powinienem ją przeczyścić czy od razu wymienić ?

Obrazek
Dokładnie tam gdzie zaznaczyłeś czerwonym kółkiem. Dolna część jest metalowa, górna gumowa.
Przeczyść nie ma co wymieniać. Sprawdź jeszcze ta gumę, bo u ciebie jest jakoś zagięta.

:O DAN chyba Ci się cosik popie...ło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, o 00:06 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
????

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, o 21:51 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
no chyba nie chcesz powiedzieć, że nie wiesz gdzie jest odpowietrzenie skrzyni korbowej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, o 22:20 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Nie no Warik, to co jest na tym zdjęciu to jest odma.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, o 22:38 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Dan z całym szacunkiem ale chyba Cię bóg opuścił xP jak byśprzekręcił tą fotkę o 180 to może tak ;)

[ Dodano: Czw 04 Cze, 2009 23:40 ]
to znaczy przekręcił silnik a nie fotke ;)

Pozdrawiam
warik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, o 22:53 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
WARIK, z całym szacunkiem ale na zdjęciu jest odma skrzyni korbowej, a ta o której Ty myślisz to odma pokrywy zaworów

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, o 23:00 
Mich i Dan dobrze mówią tu jest odma skrzyni korbowej,ta z tyłu wpada do przepustnicy przynajmniej w 1.8, a jak będziesz potrzebował taki wężyk to zmierz średnice i długość akurat pracuje w firmie która produkuje takie przewody


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, o 23:08 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mich007 napisał(a):
WARIK, z całym szacunkiem ale na zdjęciu jest odma skrzyni korbowej, a ta o której Ty myślisz to odma pokrywy zaworów

oj Warik, ale plama,
cos Ci sie pokrecilo :P




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, o 23:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
mich007 napisał(a):
WARIK, z całym szacunkiem ale na zdjęciu jest odma skrzyni korbowej, a ta o której Ty myślisz to odma pokrywy zaworów

w takim razie zwracam honor, chociaż dalej nie mogę w to uwieżyć :O człowiek się uczy całe życie i tak umiera głupi :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, o 23:29 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
ok, zeby sprawe rozwiazac do konca:
ta czesc ktora pokazal @DAN to jest "pierwsza czesc odmy"
ta rura i wezem opary olejowe i gazy z komory spalania (ktore przedostaly sie przez pierscienie) przedostaja sie do pokrywy zaworow, ktoredy wedruja dalej do polaczenia tejze pokrywy z traktem ssacym, gdzie sa wraz ze swiezym powietrzem zasysane przez turbine, sprezane i spalane w silniku.
A wiec i DAN i Warik mieli racje, kazdy w 50%

ok, znow sie wymądrzam, wiem :oops:



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Odma
PostNapisane: 5 czerwca 2009, o 19:27 
Dziekuje wszystkim za odpowiedź, "lasiu" zmierze średnicę i się zgłoszę po coś takiego.
Pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 14 lutego 2014, o 19:46 
witam, podłącze się do tematu, chociaż to dotyczy akurat mojej zafiry ale tez z20let a na forum zafiry nikt nie potrafi mi pomoc, mam problem z wyciekiem oleju z tylu silnika, na poczatku myslalem ze to uszczelka miski wymienilem obie a olej dalej cieknie i to coraz mocniej ostatnio zobaczyłem że to jednak nie miska tylko olej spływa gdzieś troche wyżej i kapie na półoś, wyciek jest na tyle duży że wystarczy odpalić silnik a zaraz połowa oleju jest na ziemi, uszczelka porkywy zaworow tez jest nowa i sucha, zwróciło moją uwage to że przewody biegnące od filtra oleju sa mokre ale może to tez po nich płynie a co najgorsze z kanału nic nie widac


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL