Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 20:20

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 marca 2009, o 18:13 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Jako, że temat dość często się pojawia, więc dobrze byłoby zebrać informacje w jednym miejscu.

A więc:
Jak odróżnić silniki X18XE1 i Z18XE? Co sprawdzić, żeby mieć 100% pewność (pomijając numer silnika)?

Jeżeli właściciele owych silników byliby w stanie cyknąć fotki różniących się elementów byłoby super.

Otwierać maski i do dzieła :D

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, o 18:43 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
najlatwiejszym sposobem jest pokrywa silnika: Z18xe ma cala srebrna natomiast X18xe1 ma czarne wstawki.
Kolejnym elementem jest EGR. z18xe nie posiada takowego
Nastepnie przepustnica. w x18xe1 jest na lince w z18xe jest elektroniczna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, o 19:07 
sjR napisał(a):
najlatwiejszym sposobem jest pokrywa silnika: Z18xe ma cala srebrna natomiast X18xe1 ma czarne wstawki.
Kolejnym elementem jest EGR. z18xe nie posiada takowego
Nastepnie przepustnica. w x18xe1 jest na lince w z18xe jest elektroniczna.



Pokrywa silnika to nie reguła :) Ja miałem Z18XE (125) przepływke elektroniczna a pokrywa była czarno srebrna :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, o 19:16 
ja juz kiedys pytalem o roznice i dostalem swietna odpowiedz w postaci zdjec i tabbelki z porownaniem, wiec szukajcie jakosc kolo grudnia to bylo


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, o 20:43 
do tego z zewnatrz wiekszosc x18xe1 nie ma dymionych lamp i listwy na klapie jednak nie wszystkie!

noi licznik do 220km/h

natomiast z18xe maja do 250km/h dymione lampy i listwe. ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, o 21:02 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Maximus1986 napisał(a):
sjR napisał(a):
najlatwiejszym sposobem jest pokrywa silnika: Z18xe ma cala srebrna natomiast X18xe1 ma czarne wstawki.
Kolejnym elementem jest EGR. z18xe nie posiada takowego
Nastepnie przepustnica. w x18xe1 jest na lince w z18xe jest elektroniczna.



Pokrywa silnika to nie reguła :) Ja miałem Z18XE (125) przepływke elektroniczna a pokrywa była czarno srebrna :)


dokładnie.potwierdzam

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, o 21:06 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 września 2007, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adrian
Silnik: inny
dejm napisał(a):
natomiast z18xe maja do 250km/h dymione lampy i listwe. ;)

To też nie jest regułą.

Moim zdaniem ze zdjęć po wyglądzie zewnętrznym nie stwierdzimy na 100% czy to Z czy X.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, o 21:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Panowie ale mowimy o silnikach a nie o roznicach w karoserii wiec nie ma sensu mowic ze ten to ma listwe itp. listwe mozna dokleic a lampy zmienic.
silnik z zewnatrz najlatwiej jest sprawdzic po przepustnicy i EGR
dodatkowo z18xe ma inny kolektor wydechowy dlatego tez roznia sie obudowa od kolektora i 2 sondy.


Ostatnio edytowano 19 marca 2009, o 21:23 przez sjR, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, o 21:28 
Z kolorem pokrywy silnika też się nie zgadzam bo w moim przypadku pokrywę silnika miałem całą srebrną a mam silnik X18XE1 więc to nie jest jakaś reguła :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, o 23:09 
Najłatwiej i najszybciej sprawdzić w jeden sposób - szybkie dotknięcie i momentalne puszczenie gazu - X wejdzie na obroty a Z nawet nie drgnie (norma euro4 i gaz bez linki)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, o 08:43 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
Już pisałem to wielokrotnie ale powtórzę się jeszcze raz.
Najłatwiej sprawdzić czy mamy doczynienia z X18XE1 czy nie po tym czy jest linka sterująca pracą przepustnicy czy nie. W tym celu podnosimy maskę do góry i stojąc przodem do samochodu po lewej stronie od serwa powinna przez ścianę grodziową iść linka do przepustnicy jeśli jej nie ma i jest tam zaślepka to mamy doczynienia z Z18XE.
Były kiedyś na forum zdjęcia Grześka79 (ale odkad opuścił forum wszystkie zdjęcia szlag trafił) gdzie było to widoczne - on miał Z18XE i przez ten otwór puszczał kable do wzamcniacza w instalacji Caraudio.

Tutaj są fotki pokryw + podobny temat in english
http://www.astraownersnetwork.co.uk/sho ... hp?t=34022

X18XE1 rózni się od Z18XE również ECU w X18XE1 jest Simtec 70 w Z18XE mamy Simtec MS 71.


Silnik X18XE1 jest to zmodyfikowana jednostka X16XEL.
Żeby jeszcze bardziej wam namącić to był jeszcze silnik X18XE (nie montowany do Coupe) który wywodził się w prostej linii z X20XEV.


Ostatnio edytowano 20 marca 2009, o 08:47 przez yolk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, o 20:11 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
i wszystko na temat YOLK

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Ostatnio edytowano 20 marca 2009, o 20:11 przez ryba1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL