Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 10 maja 2024, o 10:00

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 grudnia 2005, o 15:13 
jak w temacie (coupe z 2001r)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2005, o 17:24 
Z20LET jest na bazie X20XEV, który jest kolizyjny. Więc Z20LET też jest raczej kolizyjny, ale głowy nie dam sobie uciąć :wink:

Pozdrawiam!!!!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2005, o 17:30 
jeśli jest koloizyjny - to czym grozi trzaśnięcie pasa?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2005, o 18:40 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Jest kolizyjny.
Zerwanie paska rozrzadu grozi wszystkim, od pokrzywionych poprzez polamane zawory,
prowadnice zaworow tez tego przewaznie nie przezywaja, tloki czesto tez cierpia.
Och mozliwosci jest wiele,glowica jest w 101% do remontu, a tloki ?
Wszystko zalezy od predkosci obrotowej silnika przy ktorych pasek sie zerwal.
Ale zlom jest zawsze.




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2005, o 10:32 
W końcu co ile należy w tym silniku zmieniać pasek rozrządu? Na forum i w aso spotykam się z opiniami oscylującymi między 60, 75, 120 tys km. Czy stan paska można ocenić?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2005, o 14:32 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
z20let zaleca 60tys

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2005, o 16:31 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
60000 a nawet mniej. (oficjalnie wg. Opla 60000)
U mnie przy 38000 juz byl wymieniany bo rolki tak jeczaly ze wstyd bylo jezdzic.
Opel przejal wtedy 70% kosztow.
Pasek nie jest tym krytycznym elementem , tylko rolki i napinacz.




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2005, o 17:43 
Wiele osób mówi też ze przy wymianie rozrządu wskazana jest wymiana pompki wodnej... Koszt nie dużo większy ale zawsze to spokojniejsza głowa.
Spotkałem sie też z opinia że po 60ciu tysiącach(pierwszych) wymiana tej pompy podczas wymiany rozrządu jest wskazana ale jeśli sie nie zmini tragedi raczej nie będzie ale wtedy po kolejenj 60tce czyli przy 120 tyś km głupota jest jej nie wymienić...

Ja kupięłm autko w sumie niedawno i wymieniłęm cały rozrządz łacznie z pompką...
Zawsze przynajmniej wiem co mam a i dodatkowo kilku mechaników mówiło mi że to jest dość czuły i nienajmocniejszy punkt astry i trzeba dbać o regularne wymiany bo awaria moze pojawić sie szybciej i bardziej niespodziewnaie niż w innych autach...

Nie wiem co wy na to ale napewno jeśli nie wszystko to sporo w tym prawdy jest bo nie pytałem przypadkowych osób tylko zaprzyjaźnionych mechaników z doświadczeniem którzy raczej nie wciskali by mi kitu... :roll:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2005, o 18:36 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Powiem krotko - Twoi mechanicy mieli racje.
Zapomnialem w poprzednim poscie napisac ze jest BARDZO zalecana wymiana pompy wodnej przy wymianie rozrzadu.




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2005, o 12:10 
Jaki jest koszt części i robocizny? Dostępne tylko w ASO czy mają np w Interteam, Intercars, JC itp?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2005, o 14:31 
Spokojnie można kupić dobre zamienniki...
Cena to już róznie... jak masz warsztat który robi Ci wsyzsstko na preferencyjnych warunkach i jakiś rabacik w sklepie to i za 5 setek da sie wymienić rozrząd wraz z pompą(łaczny kozt czesci i robocizny).
Normalne ceny to coś w granicach 600-700zł. ASO zapewne będzie nieco droższe.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2005, o 15:28 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Nigdy bym do rozzadu nie wsadzil zadnych zamiennikow,
Jak daje to zrobic u Opla to mam na czesci 2 Lata , a na robocizne rok gwarancji.
Jak sie cos posypie to mnie to nic nie obchodzi - Opel naprawi (bezplatnie)
Ta roznica w cenie jest mi tego warta. (ale to tylko moja opinia jest)
Kazdy niech rozsadzi sam, co mu jest wazne;
Bezpieczenstwo czy cena.




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 grudnia 2005, o 17:57 
Witam wszystkich,
Mam nastepujacy problem - potrzebuje zmienic caly rozrzad w Z20LET i poszukuje, gdzie mozna taki nabyc po cenach nizszych niz w ASO. Nie orientujecie sie czy to jest ten sam rozrzad co w wolnossacym?


Pozdrawiam,

Maciek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2005, o 18:09 
spróbuj tu:

viewtopic.php?t=333


mają oryginalne czesci, tansze wzgledem ASO o ok. 30%


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2005, o 19:38 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
wiec jest tak, mam dojscie do czesci ASO oryginalnych...bede zamawial caly kompletny rozrzad i kilka pierdol...
moze zamowimy to razem :?: -30% cen spokojnie osiągniemy....

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL