Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 kwietnia 2024, o 13:30

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przepływka
PostNapisane: 1 grudnia 2005, o 08:28 
Witam :)

Czy jest taka opcja, ażeby zapalała się kontrolka od elektroniki silnika, po zalaniu paliwa zlej jakosci? Czy ktoś z szanownych użytkownikow coupetek spotkał się już z takim problemem?

Pozdrawiam,

Peka


Ostatnio edytowano 12 lutego 2008, o 00:59 przez PEKA, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2005, o 15:55 
tak
może zadziałać czujnik spalania stukowego i wtedy zapali się czhech control


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2005, o 20:36 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Marek - MvX napisał(a):
tak
może zadziałać czujnik spalania stukowego i wtedy zapali się check control


nic dodac, nic ujac.
Istnieje tylko ta jedyna mozliwosc.
Jak checkkontrol nie zadziala w tym momencie to chwile pozniej bedzie - BOOOOOMMMM :P




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2005, o 23:53 
nie to raczej nie to w takim razie... :(

PS. a czy ktoś się spotkał z błędem o numerze 170? coś związanego własnie z paliwem, jego dawkowaniem, etc.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2005, o 08:21 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Cytuj:
PS. a czy ktoś się spotkał z błędem o numerze 170? coś związanego własnie z paliwem, jego dawkowaniem, etc.



A dokladnie ; P0170

wymien przeplywke.
I to jak najszybciej, chyba ze chcesz pojsc w moje slady, i za jakis czas beda tutaj zdjecia z Twoich tlokow.Moje tloki tak wygladaly;


Obrazek




Reszta zdjec tutaj;

http://home.arcor.de/sylvia.radlowski/T ... denZ20LET/




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2005, o 19:13 
SirAdam:

jesteś pewien, że ten błąd związany jest tylko i wyłącznie z przepływką? w ASO stwierdzili ze za tym błedem może kryć się miiilion opcji, że trzeba robić cała ścieżkę i .... ehhh

u mnie niczym innym się to nie objawia, jak swieceniem wlasnie tej kontrolki, nie zaobserwowalem zadnych innych objawow... moze jedynie po uruchomieniu zimnego silnika, jakos tak dziwnie pracuje przez chwile....

jest jakas mozliwosc stiwerdzenia ze to na 100 % przeplywka?



Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie tematem :)


Ostatnio edytowano 3 grudnia 2005, o 00:29 przez PEKA, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2005, o 23:41 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
wymieniac przeplywke ASAP :!: ew. pojechac na pomiar AFR widebandem..

w z20let po padnieciu przeplywki auto nawet lepiej jedzie niz ze zdrowym czujnikiem...moze wam kiedys o tym opowiem ;)

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2005, o 00:29 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
PEKA napisał(a):
PS. i rozumiem ze przeplywka to przeplywomierz paliwa?


Przeplywka to przeplywomierz powietrza. (Luftmengenmesser)

Po latach doswiadczen z niemieckiego forum Astra-Coupe wychodzi na to ze przy bledzie P0170 jest w 99% przeplywka winna.
Nie daj sie naciagnac w ASO na jakies badania.
Zadnych zamiennikow - tylko i wylacznie oryginal z Bosch-a.




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2005, o 15:11 
przepływkę można też próbować przepłukać (chyba w izopropanolu), nie dmuchać na nią ! Mi kontrolka się świeciła przez poluzowany zawór wastegate (debile w paru warsztatach walczyli, regulowali ciśnienia itp, a wystarczyło dokręcić).


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2005, o 18:35 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Cytuj:
przepływkę można też próbować przepłukać (chyba w izopropanolu)


tego bym nie probowal.
Ta powierzchnia mierzaca, jak jest defekt, to jest defekt, i nic juz nie pomoze.
A plukanie to jest tylko przejsciowe rozwiazanie sprawy.
To jest moim zdaniem gra z ogniem, no chyba ze komus to nic nie robi jak mu silnik sie posypie.




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2005, o 18:14 
tłoki poleciały bo miałeś za dużo powietrza i za mało paliwa
tak kończą się zabawy z kręceniem turbin i chipowaniem dziwnymi źle dobranymi programami


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2005, o 18:44 
Marek - MvX napisał(a):
tłoki poleciały bo miałeś za dużo powietrza i za mało paliwa
tak kończą się zabawy z kręceniem turbin i chipowaniem dziwnymi źle dobranymi programami


też tak myślę.... tym bardziej, że to co jest zawarte w cytowanych przeze mnie słowach, potiwerdzili pracownicy ASO... powiedziano mi, że bez obaw moge jezdzic, jedynym skutkiem ujemnym ma byc wieksze spalanie paliwa....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2005, o 19:01 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Marek - MvX napisał(a):
tłoki poleciały bo miałeś za dużo powietrza i za mało paliwa


....bo przeplywka podawala sfalszowane dane do ECU, a w programie fakt, faktem bylo wszystko dosyc skapo obliczone.
Wiele rozbieznosci nie moglo byc, bo zaraz sie sypalo.



SirAdam

[ Dodano: 2005-12-05, 18:06 ]
Cytuj:
.... tym bardziej, że to co jest zawarte w cytowanych przeze mnie słowach, potiwerdzili pracownicy ASO... powiedziano mi, że bez obaw moge jezdzic, jedynym skutkiem ujemnym ma byc wieksze spalanie paliwa....



no to zycze Ci wiele szczescia, a jak Ci sie pomimo tego maszyna posypie, to ciekawy jestem co wtedy za bajke Ci pracownicy ASO opowiedza :lol:

Jak nie chcesz nam wierzyc tylko ASO (ktore na Tobie pieniadze zarabia) to ja nie mam nic przeciwko temu.
Ja nic z tego nie mam, (i nie chce miec) poprostu daje Ci rade ktora jest oparta na doswiadczeniach (wlasnych i innych)
Czy z tej rady skorzystasz, czy nie pozostaje w Twojej decyzji.




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2005, o 21:54 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
Marek - MvX napisał(a):
tłoki poleciały bo miałeś za dużo powietrza i za mało paliwa
tak kończą się zabawy z kręceniem turbin i chipowaniem dziwnymi źle dobranymi programami


to oczywiście prawda...chip nie jest jedynym powodem(reszta dalej)

PEKA napisał(a):
też tak myślę.... tym bardziej, że to co jest zawarte w cytowanych przeze mnie słowach, potiwerdzili pracownicy ASO... powiedziano mi, że bez obaw moge jezdzic, jedynym skutkiem ujemnym ma byc wieksze spalanie paliwa....


pracownicy ASO w PL jak widza ten silnik to sie boja...znaja go bardziej z ksiazek, a know-how'u z doswiadczenia nie maja wcale


co do chipa...nie wiem skad wam przedstawic takie dane, bo nie sa publikowane w necie zazwyczaj.
Zauwazcie ze jak pada silnik to zazwyczajbyl dlubany...wiecie why :?: bo to tuningowcy maja manie pisania na forum..a zwykly "typ" kupujacy astre w salonie, majacy cash na jej utrzymywanie po prostu jezdzi i jak sie zesra to naprawia.
Nie traktuje tego jako "zajawke" tylko eksploatacje i na zadnym forum tego nie opisuje bo nawet z nich nie korzysta.

Otoż wyobraźcie sobie, ze z20let jest takim silnikiem...w ktorym niewlasciwe wskazanie z MAF(uszkodzone, zuzytego) bez problemu moze spowodowac poplyniecie tlokow :? scarry shit...ztcw to wedlug aso niemieckich(gdzie duzo serwisuje sie takich aut) jest to zdarzenie dosc czeste

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2005, o 22:06 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Coube napisał(a):
...............jest to zdarzenie dosc czeste

na tyle czeste ze VW zanizyl cene na przeplywki z ok. 200€ na 100€ czy cos takiego (uzywaja podobnego modelu jak Opel)
Obecnie VW sprzedaje/montuje przeplywki tak jakby to byly swiece zaplonowe.
Z tego co zauwazylem to w Oplu sytuacja nie jest az tak straszna (wytrzymalszy model?:roll: )
Ale faktem jest ze u Opla tez padaja, i jak padnie to sie wymienia, a nie plucze czy cos takiego.Jak kogos stac na kupno Coupe, to powinno go byc stac na utrzymanie, a nie kombinowanie jak by tu taniej.




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL