Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 06:48

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, o 21:54 
mi też wyskakuje numer 17. Oznacza padnięty sterownik wentylatorów albo uszkodzony wentylator klimy, tzn. przepalony rezystor albo jego uzwojenie. jestem w stanie to sam naprawić tylko powiedzcie dokładnie gdzie znajdę ten sterownik i czy potrzebuje kanał by sie do niego dostac?. u mnie przy przekręceniu stacyjki kontrolki sie zaświecą a z chłodzenia silnika raz mrugnie na 1/2 sekundy. Też mam gaz, i na bezynie auto czasem gasnie i szarpie przy jednostajnej jeździe. na gazie tego niema tylko szarpnie przy przechodzeniu na gaz. czy do Z22SE opel zabronił montować gazu? bo w jednym z autoryzowanych serwisów czakramu dostałem taka informację?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, o 19:06 
U mnie w silniki 2.0T problem zaczął się po wyjęciu akumulatora. Nie wiem czy to ma związek, bo włożeniu obroty były ok.

Po jakichś 2 dniach jazdy i 80km na wolnych obrotach auto silnik zaczął pracować nierówno (ale nadal w okolicach 750obr/min - 720 -790) po rozgrzaniu silnika zdarzało się że 'wolne' obroty dojeżdżały bez dodawania gazu do 1500 i spadały do 750 i dalej nierówna praca. Za kolejny dzień i 30km wywaliło mi błąd P0170 czyli wada przepływomierza. Samochód jakby wolniej się zbierał.

Udałem się z sercem w przełyku do ASO na czytanie błędów i diagnozę, niestety miły pan nie mógł się wpiąć do komputera, ale o tym w innym poście :D

W każdym razie po otwarciu maski i zapaleniu silnika słychać było 'syk'
Zsunął się taki gumowy wężyk w okolicach filtra powietrza, który idzie w okolice przepustnicy zaznaczony na czerwono na zdjęciu

Obrazek

Po założeniu obroty wróciły do normy, równiutkie 750 na wolnych. Auto jeździ normalnie, chyba, może to subiektywne moje odczucie, że trochę słabsze jest. Został jednak błąd przepływomierza P0170 i dalej świeci się Check Engine.

Czy zapalony Check Engine oznacza, że samochód pracuje w trybie awaryjnym czy może tez to być w sytuacji błędu nieaktywnego? Po czym jeszcze można poznać, że samochód jest w trybie awaryjnym?


Temat eskalacji do dalszej eskalacji :/


Ostatnio edytowano 25 marca 2009, o 19:08 przez ValVe, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, o 19:50 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
ValVe napisał(a):
i dalej świeci się Check Engine.

jezeli to bylo powodem, to sam niebawem zgasnie
Blad P0170 nalezy do "dlugoterminowych" dlatego trwa troche zanim Motronic go sam zresetuje.

ValVe napisał(a):
Czy zapalony Check Engine oznacza, że samochód pracuje w trybie awaryjnym

Nie przy kazdym bledzie, ale w przypadku P0170 - tak.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, o 20:58 
Marco napisał(a):
mi też wyskakuje numer 17. Oznacza padnięty sterownik wentylatorów albo uszkodzony wentylator klimy


Ja zauwazylem ze nie wlacza mi sie wentylator wogole.
I pewnie ten blad 17 ma cos z tym wspolnego.
A jezeli chodzi o blad P0170 to wlasnie mam powtorke z rozrywki.
Przez 2 miesiace mialem spokoj ani razu mi sie nie zaswiecil chech a tu znowu.
I tak sobie raz gasnie raz zaswieca raz gasnie i raz zaswieca :bad: :bad:
juz nie wiem co mam robic :'(


Ostatnio edytowano 25 marca 2009, o 21:22 przez daroa85, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, o 23:27 
Check Engine przestał się świecić samoczynnie po około 60 przejechanych kilometrach, błąd przepływki jest na pewno w pamięci (pewnie jako nieaktywny, bo metoda 'na pedały' go pokazuje) ale wygląda na to, że problem został zażegnany.


Ostatnio edytowano 27 marca 2009, o 23:28 przez ValVe, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, o 00:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
SirAdam napisał(a):
Check Engine przestał się świecić samoczynnie po około 60 przejechanych kilometrach


mowilem ;)
Kasowanie bledow manualnie jest "tancem na lodzie"
Jak usterka jest usunieta, to sam Check zgasnie (no z wyjatkiem Airbag)




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, o 08:05 
Dzisiaj sprobuje zrobic dodatkowa mase przeplywomierza zobaczymy jaki bedzie efekt.
Jak sadzicie czy przeplywomierz moze byc walniety jesli nie swieci caly czas.
poprostu zaswieci sie jezdze jezdze zaraz gasnie sam czyli musi byc w kompie jako nieaktywny a tu za chwile znowu sie zapala i tak w kolo


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, o 00:00 
SirAdam napisał(a):
SirAdam napisał/a:
Check Engine przestał się świecić samoczynnie po około 60 przejechanych kilometrach


mowilem ;)
Kasowanie bledow manualnie jest "tancem na lodzie"
Jak usterka jest usunieta, to sam Check zgasnie (no z wyjatkiem Airbag)


Nie zgodzę się z tym, mnie ostatnio pod fotelem odpadł jeden z kabelków. Miałem błąd poduszki po przylutowaniu błąd zniknął i już się nie pojawia - co mnie mile zaskoczyło


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, o 13:10 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Winiar napisał(a):
co mnie mile zaskoczyło

mnie teraz tez... :?




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, o 15:04 
Zrobilem dodatkowa mase przeplywomierza wczoraj jednak nic to nie dalo :(
Zgasl check wczoraj jednak dzisiaj znowu to samo oswiecil sie .
Znajac zycie najpozniej jutro zgasnie i potem znowu sie oswieci juz mi rece opadaja :'(

[ Dodano: Sro 15 Kwi, 2009 18:02 ]
No wiec zrobilem tak jak Adam mi powiedzial kupilem nowy przeplywomierz siemens.
Zalozylem go z wielka nadzieja ze to koniec mojej meczarni z kontrolka check engine.
Jednak mylilem sie
Po zalozeniu nowej na drugi dzien check mi zgasl.
Niestety dwa dni spokoju i znowu to samo kontrolka znowu swieci :'(
Juz nie wiem co jest grane :bad:
Nie mam pomyslu :(


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, o 08:51 
daroa85 napisał(a):
Zrobilem dodatkowa mase przeplywomierza wczoraj jednak nic to nie dalo :(
Zgasl check wczoraj jednak dzisiaj znowu to samo oswiecil sie .
Znajac zycie najpozniej jutro zgasnie i potem znowu sie oswieci juz mi rece opadaja :'(

[ Dodano: Sro 15 Kwi, 2009 18:02 ]
No wiec zrobilem tak jak Adam mi powiedzial kupilem nowy przeplywomierz siemens.
Zalozylem go z wielka nadzieja ze to koniec mojej meczarni z kontrolka check engine.
Jednak mylilem sie
Po zalozeniu nowej na drugi dzien check mi zgasl.
Niestety dwa dni spokoju i znowu to samo kontrolka znowu swieci :'(
Juz nie wiem co jest grane :bad:
Nie mam pomyslu :(


Witam,
u mnie zaczyna dziać się to samo... silnik również Z18XE + LPG sekwencja
Co prawda check nie zapala się i nie gaśnie raz na 2 dni ...ale odwala taki numer raz na miesiąc (może troszkę częściej).

Ostatnio zauważyłem, że jak odepnę kabelek od przepływki, psiknę specyfikiem do czyszczenia styków i wszystko razem poskładam check po kilkudziesięciu km gaśnie i tak do następnego miesiąca :?

Może to nie jest kwestia przepływki tylko jakiegoś poluzowanego kabelka/styku???
...nie wydaje mi się żeby czyszczony styk w miesiąc się zapaskudził, z kolei każda operacja rozłącz/złącz daje pozytywny efekt :?

daroa85 daj znać jak dojdziesz co nawala


Góra
  
 
PostNapisane: 12 grudnia 2010, o 22:50 
A ja mam za to taki dziwny problem że wywaliło mi check i metodą na pedały wykazało błąd 0170... czyli pewna przepływka(z tego co tu wyczytałem), tylko że obroty mi nie falują, nie gaśnie, silnik pracuje jak powinien tylko mam dziwną odcinke obrotów przy 4000obr, ;/ czy to może być powiązane z tą przepływką?
aha i dodam ze nie mam gazowsza!


Góra
  
 
PostNapisane: 12 grudnia 2010, o 22:53 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Kams napisał(a):
A ja mam za to taki dziwny problem że wywaliło mi check i metodą na pedały wykazało błąd 0170... czyli pewna przepływka(z tego co tu wyczytałem), tylko że obroty mi nie falują, nie gaśnie, silnik pracuje jak powinien tylko mam dziwną odcinke obrotów przy 4000obr, ;/ czy to może być powiązane z tą przepływką?
aha i dodam ze nie mam gazowsza!


Raczej z czujnikiem obr. wałka rozrządu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 grudnia 2010, o 23:29 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Kams napisał(a):
wykazało błąd 0170... czyli pewna przepływka(z tego co tu wyczytałem), tylko że obroty mi nie falują, nie gaśnie, silnik pracuje jak powinien

a kto powiedzial ze przy P0170 te objawy wystepuja.
W 99,9% przypadkow przy P0170 silnik chodzi normalnie, czasami nawet od ostatniego dechu (tak jak w moim przypadku)
a nastepnie plyna tloki przez wydech.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 grudnia 2010, o 14:48 
SirAdam napisał(a):
Kams napisał(a):
wykazało błąd 0170... czyli pewna przepływka(z tego co tu wyczytałem), tylko że obroty mi nie falują, nie gaśnie, silnik pracuje jak powinien

a kto powiedzial ze przy P0170 te objawy wystepuja.
W 99,9% przypadkow przy P0170 silnik chodzi normalnie, czasami nawet od ostatniego dechu (tak jak w moim przypadku)
a nastepnie plyna tloki przez wydech.


trochę nie rozumiem twojej wypowiedzi...
Czyli co mam wszystko po kolei wymieniać? Bo już sam nie wiem nawet od czego zacząć...


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL