Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 9 maja 2024, o 23:25

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, o 22:08 
nie wiem czy w dobrym dziale to założyłem jak coś to proszę o poprawienie szukałem dużo na forum ale nic podobnego nie znalazłem chodzi o to ze jak jak auto sie zagrzeje i stoi sie np na światłach na luzie to auto tak jak by cale szarpało wciśnie sie delikatnie gaz żeby podnieś obroty jest ok nie świecą żadne kontrolki świece były wymieniane przepustnica była tak samo czyszczona myślę żeby podjechać pod komputer ale czy to ma jakiś sens jeśli nie świecą żadne kontrolki a właśnie silnik to 1.8 115km


Ostatnio edytowano 15 kwietnia 2009, o 22:09 przez NiKO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, o 22:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
jakie masz obroty przy jalowym biegu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, o 22:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
szarpalo? wytlumacz to blizej? a moze trzęsie autem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, o 22:13 
około 900 obrotów widać jak delikatnie wskazówka faluje

[ Dodano: Sro 15 Kwi, 2009 23:15 ]
Jurand napisał(a):
a moze trzęsie autem?
no mozna to tak okreslic bo siedzac na fotelu czujesz jak by cale auto chodzilo przod tyl


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, o 22:15 
moze tez byc cewka...
a podczas jazdy na nizszych obrotach tez jest uczucie szarpania?

ojciec tak miał w megance i do wymiany byla cewka...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, o 22:16 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
czyli slabo cos ta przepustnica zostala wyczyszczona wg mnie.
Udroznione zostaly wszystkie otwory ?
termostat dziala poprawnie ? wskazowka utrzymuje sie w pionie ?
masz lekki "luz" na pedale gazu czy jest "mocno naciagniety" ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, o 22:21 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Nie chce robić zamętu bo widze, że każdy mówi co innego. Zacznij od podstaw. Wrzuć wsteczny, zaciągnij ręczny, przedtem otwórz maskę i staraj się ruszyć. Jak usłyszysz metaliczne stukanie to wymień poduszki. Jeśli go nie słyszysz to sobie daj spokój bo to co oferują nam sklepy to buble a oryginały sa drogie. Reasumując efekt będzie odwrotny. Jesli wykluczysz poduszki wejdź pod auto i zobacz czy nie puścił jakiś wspornik wydechu lub łącznik elastyczny. Czasem wystarczy ze puści jeden i koniec. I teraz dopiero mozesz zająć się silnikiem. Do sprawdzenia układ zapłonowy+ rozrząd. Sprawa kolejna to diagnostyka Proponuje podłączyć się i sprawdzić pracę lambdy, kąt wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym, i odczyty z TPSu. Powiem Ci że wielokrotnie spotkłem się z przypadkiem kiedy drgania auta wywołane były przez uszkodzoną przepustnicę. Czasem natężenie tych drgan zależało również od temperatury. Wówczas pomagało czyszczenia lub wymiana nastawnika z adaptacją. Jednym słowem najlepiej byłoby dokonać prostej diagnostyki, którą można wykonac w czasie jednej godziny.

jeszcze problem trzęsącego się silnika moze wywołac "lewe" powietrze dostające się do kolektora przez pęknięty wężyk od wspomagania hamulca


Ostatnio edytowano 15 kwietnia 2009, o 22:24 przez Jurand, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, o 22:22 
dejm napisał(a):
podczas jazdy na nizszych obrotach tez jest uczucie szarpania?

jak wskazówka spada poniżej 1,5 tys obrotów to czuć delikatnie szarpnięcia
sjR napisał(a):
termostat dziala poprawnie

nie wiem nie bylo sprawdzane
sjR napisał(a):
wskazowka utrzymuje sie w pionie
widac jak bardzo deliktanie faluje
sjR napisał(a):
masz lekki "luz" na pedale gazu
tak raczej jest leki luz


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, o 22:26 
w megance tak bylo jak padała cewka, lekkie drgania, potem większe, zaczelo szarpac wywalilo checka i wtedy bylo wiadomo.

a czy wskazowka utrzymuje sie w pionie to chodzilo o termostat.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, o 19:39 
przeważnie zaczyna szarpać jak temperatura osiągnie tak kolo 90 stopni


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, o 19:51 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
w moim poprzednim oplu przy takich objawach mialem do wymiany DIS-a czyli cewkę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, o 20:00 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
sjR napisał(a):
czyli slabo cos ta przepustnica zostala wyczyszczona wg mnie


i w/g mnie też.

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, o 17:51 
Jak na moj rozum mozna by tez sprobowac podlaczyc dodatkowa mase przeplywki, jak to robic jest b.dokladnie opisane na forum, roboty na ok 20 min a koszt 3 zl. Nie zaszkodzi sprobowac zanim zacznie sie wpedzac w koszty.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, o 22:00 
no i wczoraj w końcu usterka została znaleziona . po podmianie egr-u cewki przeplywki wtrysków przepustnicy modułu zostal sprawdzony ponownie rozrząd i okazało sie ze był przestawiony o jeden ząbek nikt nie przypuszał ze to będzie to bo auto nie straciło na mocy ale cale szczęście ze nic sie nie podziało i teraz wszystko chodzi tak jak powinno


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, o 23:50 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
NiKO napisał(a):
zostal sprawdzony ponownie rozrząd i okazało sie ze był przestawiony o jeden ząbek

hehe - mechanicy..... :lol:





Adam


Ostatnio edytowano 17 maja 2009, o 23:50 przez SirAdam, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL