Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 18 kwietnia 2024, o 14:05

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 października 2008, o 12:29 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Witam serdecznie. Jakie jest standardowe ustawienie w seryjnym Turbo z20let na "wastegate actuator"? Czy mógł by ktoś zerknąć? Ostatnio wyczytałem że to okolo 4-5 zwojow od konca sruby regulujacej. U mnie jest ok 9 zwojow, czyli jesli dobrze zrozumiałem jest duża różnicę.
ObrazekObrazek
Co prawda działanie Wastegate i tak jest regulowane za pomocą mechanizu "boost control solenoid", ale napięcie actuator'a ma wpływ na działanie wastegate i może powodować negatywne efekty.

Czy ktoś sie bawil tymi ustawieniami? Czy w przypadku Stage2 jakieś modyfikacje wchodzą w rachubę (np. mocniejszy actuator) ?

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2008, o 00:54 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Przedewszystkim, to nieodzowny jest miernik cisnienia doladowania.
A ustawienie, takie fabryczne jest;
poluzowac srube na tyle aby klapa wastegate ledwie przylegala do siedzenia,
od tego polozenia 2-3 mm nakretke dokrecic w kierunku wastegate "puszki".
To wszystko, ale tylko wskaznik pokaze ci czy jest dobrze.
Za malo - zle
za duzo cisnienia, wywali ci bledy i pojdzie w tryb awaryjny.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2008, o 08:57 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Ja moze tez cos dodam. Z racji ze bylem jak koles ustwaial coprawda w TDI "sztange" zaworu WG to roil to tak: Na odpalonym silniku na wolnych obrotach zawor Wg ma byc zamkniety czyli jak wezmiemy za ta sztange to ma sie juz nie poddać a jesli sie poddaje to znaczy ze WG nie jest zamkniety i dokrecamy az to nastapi. Po tym wszystkim podpielismy sprzet do diagnostyki- dosc ciekawy bo nazywa sie LUNCH i doagnozowac moze w zasadzie wszystkie marki aut i ma mozliwosci prawie jak oryginalny tech2. Po podpieciu sprawdzalismy cisnienie doladowania i bylo w normie a po probnej jezdzie pod obciazeniem- tutaj uwaga w vagach robi sie to na 4 biegu i przy obr 3500 wyszlo ze jest okej. To sa tzw logi dynamiczne- bynajmniej w grupie vaga. Sadze ze LET tez ma na kolektorze czujnik cisnienia doladowania czy jakie sinne uzadzenia odpowiadajace za to i mozna odczytac wynik na diagnoskopie. Moze jest to metoda niezbyt profesjonalna ale moze komus sie przyda.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: korekta
PostNapisane: 16 października 2008, o 00:07 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Ze względu na słaby dostęp (ciasno) zrobilem niewielką korektę o jakieś 3 zwoje wzgledem pooprzedniego stanu.
ObrazekObrazek
Efekt ... wszystko w porządku, nic złego się nie dzieje... róznica moze jest ale słabo wyczuwalna.

Dzisiaj postanowilem zobaczyc czy mozna bardziej przyblizyc sie do tych "normalnych" 4-6 zwojow od konca , ale chyba w tym przypadku bylo juz troche za slabo...

Trzeba będzie znowu trochę przykrecić nakrętki, a przy wizycie u mechanika sprawe obadać dokładniej.

Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2008, o 17:35 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Lobuziak napisał(a):
czy mozna bardziej przyblizyc sie do tych "normalnych" 4-6 zwojow od konca


skad ci sie takie dane wziely ???
Bynajmniej zadnej Wastegate w Oplu sie tak nie ustawia.
Nie ma zadnych x zwojow od tego albo tego konca, takie ustawianie nie istnieje !
Jakie jest fabryczne ustawienie, napisalem powyzej.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2008, o 01:13 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
SirAdam napisał(a):
Lobuziak napisał(a):
czy mozna bardziej przyblizyc sie do tych "normalnych" 4-6 zwojow od konca


skad ci sie takie dane wziely ???
Bynajmniej zadnej Wastegate w Oplu sie tak nie ustawia.
Nie ma zadnych x zwojow od tego albo tego konca, takie ustawianie nie istnieje !
Jakie jest fabryczne ustawienie, napisalem powyzej.

Adam


Poprostu byłem ciekaw jak to wygląda na seryjnym Z20Let...
Wydaje mi się że tak to opisuja na forum AOC: link1 , link2 , link3, link4

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2008, o 19:37 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Lobuziak napisał(a):
Wydaje mi się że tak to opisuja na forum AOC


Ja nie wiem jak to opisuja na AOC, ja Ci opisalem jak to ustawia Opel i jak jest to opisane w TIS dla warsztatow.
Zrobisz jak uwazasz, wiecej jak Ci WLASCIWE informacje podac nie potrafie.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, o 17:04 
U mnie jest to ok 4 mm ok nakrętki do końca cięgna. Dużo mniej niż na zcjęciu jakie podałeś na początku.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, o 17:04 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Wracając do tematu ... podkręciłem na maxa actuator i nie ma żadnych błędów a autko jakby dynamiczniej jezdzi... Czy dobrze wnioskuję że poprostu actuator sie zużył i nowy trzeba zapodać? Taki by się przydał.

z internetu:
"on cars with hard usage and long service the actuators have three problems that may arise - Heat distortion on actuator spring and body - Fluctuation of boost pressure, and not holding boost on high revs"

Może to jeden z przyczynków do słabych wyników na hamowni...

Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, o 17:51 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Z tego co rozmawiałem z Adamem, to w środku pęka membrana i wtedy wastegate otwarty, więc może warto wymienić.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, o 23:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
DAN napisał(a):
Z tego co rozmawiałem z Adamem, to w środku pęka membrana i wtedy wastegate otwarty, więc może warto wymienić.

cos zle zrozumiales Leszek.
Rozmawialismy o membranie od zaworu recyrkulacyjnego, nie o Wastegate.
Zeby membrana z wastegate pekla, ja przynajmniej jeszcze nie slyszalem o takim przypadku.

Co do ustawiania napiecia na wastegate to w sumie najlepiej sie to robi za pomoca wskaznika doladowania.Napina sie ja tak dlugo az cisnienie ustawione w mapach jest osiagniete.
Latwiej i dokladniej nie idzie.
ZADEN tuner nie ustawia wastegate bez pomiaru cisnienia doladowania.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, o 09:19 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
W takim razie sorry.

SirAdam napisał(a):
zaworu recyrkulacyjnego

Masz na myśli Dump Valve?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, o 15:38 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
DAN napisał(a):
Masz na myśli Dump Valve?


ten o którym wspominał Lobuziak, znajduje się przy turbinie

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, o 21:22 
Powiedzcie mnie jak to działa. Ja z ciekawości oglądałem u siebie chociaż nie mam LETa. Jak włączę silnik to podciśnienie skraca długość cięgna i wtedy otwiera się, czy zamyka waste gate?
W każdym razie cięgno jest tak napięte, że nie ma szansy go ruszyć, więc wszystko ok. Na wyłączonym silniku wydłuża się więc waste gate jest otwarty? Jak waste gate jest otwarty to zmniejsza się ciśnienie doładowania, jak zamknięty to turbina zaczyna sprężać powietrze?
Czyli jak wydłużacie długość cięgna to zmniejszacie ciśnienie doładowania w pewnych zakresach, chociaż w pewnym przedziale skoryguje to ECU?
Dzięki z góry za odpowiedź.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, o 04:34 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
darek, Jest opisane w temacie co i jak. Zawor przed odpaleniem jest otwarty tak samo jak i w stanie awarii( wykrycia usterki a nawet jakby to ciebno peklo czy ta gruszka sterujaca WG.Wszystko po to zeby w razie "Wuuu" nie rozwalic silnika.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL