Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 20 kwietnia 2024, o 12:15

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 września 2008, o 10:01 
Mam pytanie do wszechwiedzącego grona forumowiczów.
Sprawa wygląda tek że od kilku dni na piątce przy 80-ciu leciuteńko szarpało.
Na wolnych obrotach (przy rozgrzanym silniku) obroty chwilowo spadały poniżej 750.
Wstępnie zdiagnozowałem że przyszedł czas na wyminę świec.
Zostawiłem zaufanemu mechanikowi na wymianę.
Jak odebrałem samochód to była już TRAGEDIA!
Spory spadek mocy dławienie się i tendencja do szarpania na każdym biegu.
Co dziwne to objawy pokazują się przy gwałtownym dodawaniu gazu, a przy lekkim i stopniowym pali normalnie na 4-ry gary.
Sprawdziłem kostki i wiązkę - wszystko okej.
Przełożyliśmy z 3 innych silników cewkę z listwą i to samo.
Macie może jakieś pomysły co może być zepsute?
Błagam o pomoc bo cierpliwość mi się kończy.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2008, o 10:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 marca 2008, o 20:40
Lokalizacja: Końskie
Imię: Rene
Silnik: X18XE1
Nie chcę cię pouczać bo nie jestem moderatorem, ale należało by użyć opcji szukaj. Wpisując słowo szarpanie w szukajce sam dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy co może być tego powodem. Może nie koniecznie będzie to silnik Z22SE ale przyczyny mogą być te same.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2008, o 10:16 
Opcja szukaj nie jest mi obca, dzięki niej wiele się dowiedziałem ale niestety na mój problem odpowiedzi nie znalazłem.

[ Dodano: Pon 08 Wrz, 2008 11:20 ]
Jeszcze powinienem dodać że byłem u znajomego na czytaniu błędów lecz nic nie wykazał.
Zdenerwowałem się i w drodze do Opla przegazowałem ją ostro i pojawił się na chwile check engine. W oplu po sczytywaniu pokazało błąd sterownika wtrysku. Ale oni niewiedzą co może być przyczyną.
Po zapoznaniu się z ofertą cenową w ASO opuściłem ich pospiesznym krokiem.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2008, o 10:22 
Witam,

jak jeszcze jeździłem QP z tym silnikiem, miałem taki sam problem.
U mnie wystarczyła wymiana świec, ale uwaga, tylko na oryginalne oplowskie!

Pzdr.
T.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2008, o 10:34 
Podmieniłem na nowe oplowskie ... i wtedy objawy się nasiliły. Podmieniłem jeszcze raz świecę na 3-cim garze ale nadal to samo


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2008, o 13:08 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
hmm, wyglada to na uszkodzenie dis-a ale skoro podmieniales i nic, to
może wartoby zrestartować komuter, a co do świec to wymienić ale uwaga- tylko nie na oryginalne oplowskie!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2008, o 13:34 
Znajomy elektronik rozkręcił sterownik (pudełko pod dolotem powietrza dokręcone do silnika w ASO 3,5 kPLN).
Okazało się że jest przykopcona jakaś ścieżka (masa idzie kablem na 3-ci cylinder i to raczej to).
Ma ktoś może schemat tych obwodów?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2008, o 16:41 
Robertnet,

widzisz, ja do swojej z22se wrzuciłem oryginalne świece GM jakieś 15k temu i jest git.

Wybierając świece, sugerowałem się postami na tym forum dot. świec do tego właśnie silnika...więc nie wiem dlaczego Ty, jak widzę nie użytkownik auta z tym silnikiem, nie polecasz tych świec...


Pzdr,
T.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2008, o 17:18 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
Tommi ponieważ dwuktrotnie "sparzyłem" sie na oryginlnych swiecach GM kupionych w salonie Opla, fakt, że może nie nie w takim silniku ale w x14xe i x16xel,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2008, o 07:17 
Do silnika z22se KONIECZNE są ORYGINALNE świece bo maja długi gwint!
Stosując inne powstają poważne problemy opisane na innych tematach.

Wracając do meritum to ma ktoś może schemat tego komputera?

Albo może ma ktoś dostęp do używanego?
Dowiedziałem się w GM że te same komputery są w zwykłych Astrach G, Zafirze od 98 roku, w Vectrze B i C w rocznikach 1996-2002 oraz w Speedsterach od 2001.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2008, o 16:07 
Witam wiechu- najlepiej bedzie jak dla proby umowisz sie z kims na przekladke kompa.Dziwna sprawa z ta upalona sciezka moze ktos aku odwrotnie wlozyl albo mycie silnika sie nie powiodlo bo to samo sie nie dzieje. Jezeli nie znajdziesz nikogo zostaje coi allegro wpisz Z22SE i cos znajdziesz.

A z opisem elektrycznym to bedzie ciezko musisz poprosic chlopakow niech sprawdza moze cos bedzie w TIS.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2008, o 17:20 
Musze koniecznie wykonać tą przekładkę tylko że mało jest takich sterowników :(.

W TIS powiadasz ... jak dokładnie ten program się nazywa? Już dorwałem EPC z 2006 roku oraz INFOTECHA ale niema tam żadnych schematów (mnie interesujących).


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, o 20:41 
ja bym sie nie upieral na ten schemat bo moze byc tak ze bedziesz szukal z 2 miesiace a szkoda auta zaryzykuj kup kompa - tylko musisz sie podpytac na forum bo to nie bedzie takie proste.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, o 15:02 
Sprawa jeszcze jest w toku ale Bertonka śmiga aż miło!
Przyczyną było ZŁEJ JAKOŚCI PALIWO!!
Po przełożeniu wszystkich możliwych gratów z innej asterki nadal były te same objawy.
W końcu mechanik sprawdził paliwo, śmierdzi naftą! (Mam dowody 5l).
Sprawa będzie się jeszcze rozwijać bo zamierzam iść do kierownika tej stacji i jeżeli sprawa zakończy się polubownie (odda koszty - jakieś 1,5 k PLN) albo oddam paliwo do analizy, zdobędę opinię rzeczoznawcy, powiadomię oficjalnie Inspekcję Handlową i nagłośnie sprawę!
Mafia paliwowa musi poczuć bat na plecach!
Pozdrawiam i dzięki wielkie za wszelkie podpowiedzi.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2008, o 15:04 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 września 2007, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adrian
Silnik: inny
A dowód zakupu za to paliwo masz???
Jaka to była stacja???

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL