Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 19:54

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 października 2015, o 19:30 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Skoro świece mokre to pęknięcie jest na zewnątrz (do kanałów świeć) a nie do wewnątrz. Może ktoś po prostu za mocno dociągnął świece.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 października 2015, o 10:33 
DAN napisał(a):
Skoro świece mokre to pęknięcie jest na zewnątrz (do kanałów świeć) a nie do wewnątrz. Może ktoś po prostu za mocno dociągnął świece.



Mógłbyś mi to obszerniej wyjaśnić bo nie wiem dokładnie co masz na myśli?

poniżej wrzucam zdjęcia jakie udało mi się zrobić, widać na nich cylinder z woda i bez.


Obrazek


Obrazek

a tak wyglądały świece po ok 9 miesiącach.

Obrazek


Góra
  
 
PostNapisane: 20 października 2015, o 11:28 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
a mierzyłęs kompresesje?? odrazu wyjdzie co jest nie tak czy uszczelka pusciła jak stoi woda w niej czy co

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 października 2015, o 12:16 
kondzio napisał(a):
a mierzyłęs kompresesje?? odrazu wyjdzie co jest nie tak czy uszczelka pusciła jak stoi woda w niej czy co


tak mierzyłem


Daro napisał(a):

Wracam do tematu po dłuższej przerwie. Otóż cewka zapłonowa podmieniona bez rezultatów, następnie podmieniłem wtryskiwacze benzynowe również nic to nie dało. Gazownik również nie stwierdził żadnych nieprawidłowości. Problem odpalania na 3 gazy występuje od dawna ale dopiero teraz w czasie kiedy objaw wystąpił zgasiłem samochód i wykręciłem wszystkie świece. Okazało się że na 2 i 3 cylindrze są krople wody. Wskazywało by to na awarie uszczelki pod głowicą ale nie występują typowe objawy dla tej awarii ( płyn nie gazuje się i jest czysty, olej również czysty na korku nie ma masła) jedyny wskazujący na uszczelkę objaw to fakt że ubywa płynu chłodniczego. Nadmieniam że ok 2k km temu robiony był kapitalny remont silnika (głowica (full serwis) uszczelka, pierścienie, panewki na korbowodach. Kompresja ok 10-11 bar na każdym z cylindrów. Samochód normalnie jeździ, ma normalne spalanie, jak już pochodzi na 3 gary te kilka/kilkanaście sekund to wszystko wraca do normy.

Ma ktoś jakieś pomysły bo mi już brakuje?? ;>

pozdrawiam Daro


oczywiście pomiar na zimnym silniku, na ciepłym wychodzi więcej


Góra
  
 
PostNapisane: 20 października 2015, o 18:43 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Daro napisał(a):
Mógłbyś mi to obszerniej wyjaśnić bo nie wiem dokładnie co masz na myśli?

Skoro świeca i kanał świecy jest mokry, to coś tam leci, a nie powinno. Sprawdź czy to olej czy płyn chłodniczy.

Świece trzeba dokręcać odpowiednim momentem. Jak dokręcisz za mocno to głowica pęknie gdzieś przy gwincie w głowicy. Jak pęknie dostatecznie mocno to płyn chłodniczy będzie się lał do kanału świecy.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 października 2015, o 19:21 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
a ja bym sprawdził wtyczki od wtrysków

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 października 2015, o 19:53 
DAN napisał(a):
Daro napisał(a):
Mógłbyś mi to obszerniej wyjaśnić bo nie wiem dokładnie co masz na myśli?

Skoro świeca i kanał świecy jest mokry, to coś tam leci, a nie powinno. Sprawdź czy to olej czy płyn chłodniczy.

Świece trzeba dokręcać odpowiednim momentem. Jak dokręcisz za mocno to głowica pęknie gdzieś przy gwincie w głowicy. Jak pęknie dostatecznie mocno to płyn chłodniczy będzie się lał do kanału świecy.



Jak przyjdę po nocy do samochodu i wykręcę świece to są suche ale na tłoku widać wodę. Usterka Powstała/ujawniła się w momencie kiedy na świecach zrobione miałem ok 10tyś, nie były wykręcane od nowości więc uważam że to mało prawdopodobne. Ale nie wykluczam takiej usterki, tylko jak to sprawdzić? trzeba ściągać głowę czy da się bez odkręcania?


DAN napisał(a):
a ja bym sprawdził wtyczki od wtrysków


tylko przy rozruchu jest problem, jak silnik popracuje ok 15 sekund (i wydmucha całą wodę z cylindra/cylindrów)to problem ustaje i samochód jeździ bardzo dobrze, objawy ustają

dodane: 30 października 2015, o 20:53

Problem rozwiązany, pojechałem do innego gazownika i stwierdził że dwa wtryskiwacze gazowe są do wymiany (puszczały gaz do cylindra na postoju), natomiast jeśli chodzi o płyn chłodniczy to jeden z trójników był nieszczelny. Teraz auto śmiga aż miło. Dzięki za pomoc i pozdrawiam Darek


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL