Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 16:21

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, o 23:15 
Jak dobrze kojarzę to był 10w50 ale do końca nie jestem pewien wiec jutro sie zapytam mojego mechaniora z serwisu. Znajomy podpowiada mi bym kupił jakiegoś najtańszego lotusa i nie brał se do głowy tylko lal. Pewne w tym wszystkim jest to ze moja Bertonka dostaje ostro ode mnie po garach przez co mogło coś paść. :( A ja nie spocznę puki tego nie naprawie :twisted:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, o 23:31 
-MARECKI napisał(a):
Znajomy podpowiada mi bym kupił jakiegoś najtańszego lotusa i nie brał se do głowy tylko lal


Albo cię ten znajomy nie bardzo lubi albo jeździ małym fiatem - sam niech sobie zalewa lotusa - albo równie dobrze odkręci korek i nasika - nie słuchaj takich bredni marecki - dobry olej to podstawa chyba, że komuś na aucie nie zależy i ma auto po prostu na zakatanie w z22se trzeba tą sprawę mieć szczególnie na oku.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2008, o 14:35 
A ja dokladnie taki silnik mam. Zamienie teraz na 10w60 (wyczynowy :D ) i zobaczymy co bedzie. Jak dalej bedzie problem to moze tak jak w calibrze przyinwestuje i zrobie remoncik silnika by byl jak nowka razem z nowymi uszczelniaczami itp. Lubie miec tą pewnosc ze wszystko jest picco bello!!!
A szczerze mowiac to nie ma na ten olej zadnej reguly,doczytalem sie roznych teorji tylko ktora z nich jest prawdziwa ??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, o 21:38 
-MARECKI napisał(a):
przyinwestuje i zrobie remoncik silnika by byl jak nowka

Życze powodzenia w znalezieniu mechanika, który podejmie się rozebrania silnika Z22SE... Sam sie zastanawiam czy mnie to nie czeka xP
Ale do rzeczy... Panowie sprawa jest taka - może ktoś się wypowie... Auto od jakiegoś juz czasu bierze za dużo oleju. Niespodziewanie jednak 2 tygodnie temu w czasie jazdy wyskoczyła mi kontrolka emisji spalin po czym po paru minutach zgasła i już się nie zapaliła. Od tego momentu na biegu jałowym wzrosło spalanie z 0.9/h do 1.1/h silnik kołysze, pyka z rury wydechowej. Dodam, że powyżej 1200 obr praca się wyrównuje i jest ok. W oplu podłączyli pod techa i orzekli że to moduł DIS... niestety zapomniałem wziąć nr błędu:/ Świece wymieniłem na nowe (oryginał GM), EGR wyczyszczony chodzi wzorowo, przepustnica wyczyszczona. Problem nadal jest... W oplu, na potwierdzenie swojej teorii powiedzieli tez że wykryli wypadanie zapłonu na 1 i 2 cylindrze, przy wymianie świec okazało się ze świece z tych właśnie cylindrów są w całkowitej ruinie...
Następnie byłem w kolejnym warsztacie, już nie ASO ale przyzwoitym, zajmującym się wyłącznie oplami, też mają techa... Stwierdzili, że żaden moduł DIS, jest tylko błąd jakiegoś czujnika klimatyzacji ale pojawia się i znika i nie mogą go uchwycić (to wogole możliwe?)...ich zdaniem cała sytuacja jest związana z opłakanym stanem pierścieni na 1 i 2 cylindrze.
Potwierdzeniem powyższego był dla nich stan świec (osmalone) i to że bierze olej. Olej faktycznie bierze ale ja widze wyciek spod uszczelki pod głowicą, oni to potwierdzili ale twierdzą, że to nie jest główna przyczyna tego stanu rzeczy...
Ufff wypłakałem się ;) Czy ktoś ma jakieś sugestie/spostrzeżenia/rady?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2008, o 07:11 
Rafaello napisał(a):
Czy ktoś ma jakieś sugestie/spostrzeżenia/rady?


Hmm, może na giełdę z nim :twisted:

Co leci z rury wydechowej? Jak z kompresją w poszczególnych cylindrach?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2008, o 08:41 
Hehe dzięki za radę ale doprowadze go do porządku choćbym miał sam to zrobić :) Z rury jasny dymek ale rzadko kiedy, jak pojeżdze i potem potrzymam go na jałowym pare min, przegazuje i wtedy idzie bąk dymu z rury... Kompresja nie była robiona bo twierdzą(w oplu) że z powodu tej nierównej pracy i wypadania zapłonów na 2 cylindrach i tak wyjdą kwiatki więc nie ma co :? Problem jest taki że nie wiem czy nierówną pracę na jałowym i ubytek oleju traktować razem (po prostu pierścienie) czy jako dwie zupełnie od siebie niezależne usterki...
Najlepiej jakby ktoś z Z22SE się w wawie objawił to byśmy podmienili na szybko moduł zapłonowy a potem ewentualnie sonde lambda ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2008, o 09:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Rafaello napisał(a):
Najlepiej jakby ktoś z Z22SE się w wawie objawił to byśmy podmienili na szybko moduł zapłonowy a potem ewentualnie sonde lambda


to jest najrozsądniejsze rozwiązanie

gadanie o zużytych pierścieniach na 1 i 2 cylindrze możesz traktować jako gadke zarobkową

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2008, o 21:51 
Podlaczam sie pod temat.
Tyle ze teraz o Z18XE.
Podobna rzecz, wczesniej bral niezmiernie rzadko olej, teraz od wakacji cos mu ciegnelo ok 250-300ml na 1000km. Ale dzis wracalem z pracy i po ok.500km od ostatniej dolewki pokazal sie znowu komunikat.Czyli wzial dwa razy szybciej.
Silnik pracuje normalnie,rowno, nie kolysze na jalowym biegu,suchy (bynajmniej nie ma sladow na ziemi) i jeszcze sie poloze w tygodniu pod auto.
Ale jedna rzecz mnie zastanawia.
Czasem czuje dziwny zapach w srodku auta-jak by cos ciuty przypalonego, jezdze do pracy przez wioseczki i czasem z nich daje ale moze to nie z nich. :oops:
Wasze uwagi lub wskazowki na pierwsza pomoc?
Niebawem czeka mnie bardzo dluga podroz ponad 1600km wiec wole miec pewnosc
dzieki z gory za info

[ Dodano: Pią 10 Paź, 2008 22:56 ]
A zapomnialem dodac ze obecnie od dwoch lat uzywam stale oleju Castrol Magnatec 10W40. ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2008, o 22:56 
W sprawie Z22se zapraszam Rafaello do Białegostoku. Ja dziś odebrałem swego z wymiany oleju na Midlan 10 w 50 (warto poczytać o nim w necie) mam nadzieje ze będzie efekt. Kompresje miałem sprawdzaną i jest idealna. Z tymi naprawami jest tak jak z naprawami tel. komórkowych (tym się zajmuje) trzeba po kolei wszystko wymieniać i patrzeć na wyniki. Niema metody na jednorazowe zbadanie o co chodzi. Najgorsi są mechanicy "co to nie ja" którzy myślą ze wiedzą o co chodzi a potem "ups nie działa :bad: Czekam aż ktoś wymyśli sposób i przechytrzy GM :twisted:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2008, o 08:01 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Tak apropo kompresji to jest tez taka mozliwosc ( zreszta dosc czesto sie to zdarza) ze sie zapiekaja pierscienie zgarniajace ( odpowiadaja za smarowanie) a pierscienie uszczelniajace sa okej. Wlasnie w takim przypadku bedzie wciagal olej a kompresje bedzie trzymal silniczek. Olej tez moze uciekac odmą ale to raczej jest spotykane w silnikach vaga ( w oplu nie wystapuje). Byly tez przypadki ze olej wywalalo nawet vacupompą, Wiadomo ze tez zaworami moze uciekac ale to raczje przy duzych przbiegach auta. Na poczatek nalezaloby sprawdzic czy silnik jest suchy a potem bedziemy szukac przyczyny.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2008, o 12:09 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Totin napisał(a):
Podlaczam sie pod temat.
Tyle ze teraz o Z18XE.
Podobna rzecz, wczesniej bral niezmiernie rzadko olej, teraz od wakacji cos mu ciegnelo ok 250-300ml na 1000km. Ale dzis wracalem z pracy i po ok.500km od ostatniej dolewki pokazal sie znowu komunikat.Czyli wzial dwa razy szybciej.
Silnik pracuje normalnie,rowno, nie kolysze na jalowym biegu,suchy (bynajmniej nie ma sladow na ziemi) i jeszcze sie poloze w tygodniu pod auto.
Ale jedna rzecz mnie zastanawia.
Czasem czuje dziwny zapach w srodku auta-jak by cos ciuty przypalonego, jezdze do pracy przez wioseczki i czasem z nich daje ale moze to nie z nich. :oops:
Wasze uwagi lub wskazowki na pierwsza pomoc?
Niebawem czeka mnie bardzo dluga podroz ponad 1600km wiec wole miec pewnosc
dzieki z gory za info

[ Dodano: Pią 10 Paź, 2008 22:56 ]
A zapomnialem dodac ze obecnie od dwoch lat uzywam stale oleju Castrol Magnatec 10W40. ;)


Co do Twojego problemu to trafil mi sie niedawno identyczny. To dosc czesta przypadlosc. Ten zapach przewaznie czuc na postoju autka z zapalonym silnikiem... To przypalony olej. Poszla zepewne (tak jak u mnie) uszczelka pod glowica a dokladniej na kanale olejowym i leje po bloku silnika na zewnatrz i sie tam przypala olej. Moze tez lac w dwie strony tzn. do srodka do cylindra 1 i na zewnatrz. Jak nie puszcza niebieskawego dymku z rury ani nie masz osmolonej koncowki tlumika to znaczy ze na zewnatrz tylko sie poci. Zerknij na glowice przy obudowie rozrazdu- tam powinna sie z deczka pocic. Jak juz bedziesz zmienial uszczelke to z Z20LET sobie wsadz i lepiej sie sprawuje niz zwykla. Tylko glowice dokrecaj w/g zalecen dokrecania glowicy w Z20LET.


Ostatnio edytowano 11 października 2008, o 12:11 przez marcinpsk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2008, o 19:54 
wiesz co moze za ciemno i swiatlo latarki gozik warte ale na pierwszy rzut oka nie ma sladow by sie pocil ta gdzie wspominasz, jest szansa ze do cylindra ciagnie ale u mnie temperatura niska wiec nie widze dokladnie,za dnia posledze to ale jak na razie widmo tu i tam.
a gdzies ten olej musi znikac.
dzis jade w trase do dublina wiec ze 600km zrobie i zobaczymy ile lyknie bo w tygodniu najczesciej na zimnym silniku ciagne i zanim do pracy dojade sie nie rozgrzewa nawet.moze tu cos siedzi.
A z tak uszczelka od Z20LET powaznie? pasuje ona?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2008, o 20:12 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Totin napisał(a):
ciagne i zanim do pracy dojade sie nie rozgrzewa nawet.moze tu cos siedzi.


Na zimnym zawsze ciagnie wiecej oleju bo tloki nie sa jeszcze okrągłe, wieksze opory w silniku itp co ma wplyw na palenie oleju.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2008, o 20:14 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Totin napisał(a):
A z tak uszczelka od Z20LET powaznie? pasuje ona?


Z tego co przypuszczam to Z18XE jest big blockiem wiec bedzie pasowac. U mnie do X20XER pasowalo idealnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2008, o 20:22 
wesol napisał(a):
Na zimnym zawsze ciagnie wiecej oleju bo tloki nie sa jeszcze okrągłe, wieksze opory w silniku itp co ma wplyw na palenie oleju


No wlasnie nad tym dumam wciaz bo w tygodniu jezdze blisko do robotki i wciaz na zimnym a w weekend na dorobek jak jade to niby trasa ale juz zdazy swoje wziac stad wole miec pewnosc co do przyczyny niz zabrac sie za cos za wczesnie.

Zobacze dzis w nocy i jak wroce to zobaczymy jak to gra.
Dzieki za uwagi.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL