-MARECKI napisał(a):
przyinwestuje i zrobie remoncik silnika by byl jak nowka
Życze powodzenia w znalezieniu mechanika, który podejmie się rozebrania silnika Z22SE... Sam sie zastanawiam czy mnie to nie czeka xP
Ale do rzeczy... Panowie sprawa jest taka - może ktoś się wypowie... Auto od jakiegoś juz czasu bierze za dużo oleju. Niespodziewanie jednak 2 tygodnie temu w czasie jazdy wyskoczyła mi kontrolka emisji spalin po czym po paru minutach zgasła i już się nie zapaliła. Od tego momentu na biegu jałowym wzrosło spalanie z 0.9/h do 1.1/h silnik kołysze, pyka z rury wydechowej. Dodam, że powyżej 1200 obr praca się wyrównuje i jest ok. W oplu podłączyli pod techa i orzekli że to moduł DIS... niestety zapomniałem wziąć nr błędu:/ Świece wymieniłem na nowe (oryginał GM), EGR wyczyszczony chodzi wzorowo, przepustnica wyczyszczona. Problem nadal jest... W oplu, na potwierdzenie swojej teorii powiedzieli tez że wykryli wypadanie zapłonu na 1 i 2 cylindrze, przy wymianie świec okazało się ze świece z tych właśnie cylindrów są w całkowitej ruinie...
Następnie byłem w kolejnym warsztacie, już nie ASO ale przyzwoitym, zajmującym się wyłącznie oplami, też mają techa... Stwierdzili, że żaden moduł DIS, jest tylko błąd jakiegoś czujnika klimatyzacji ale pojawia się i znika i nie mogą go uchwycić (to wogole możliwe?)...ich zdaniem cała sytuacja jest związana z opłakanym stanem pierścieni na 1 i 2 cylindrze.
Potwierdzeniem powyższego był dla nich stan świec (osmalone) i to że bierze olej. Olej faktycznie bierze ale ja widze wyciek spod uszczelki pod głowicą, oni to potwierdzili ale twierdzą, że to nie jest główna przyczyna tego stanu rzeczy...
Ufff wypłakałem się
Czy ktoś ma jakieś sugestie/spostrzeżenia/rady?