Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 21:20

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Olej pod cewką
PostNapisane: 20 kwietnia 2017, o 09:52 
Offline

Dołączył(a): 24 kwietnia 2016, o 20:27
Lokalizacja: Poznań
Imię: Miłosz
Silnik: Z18XE
Cześć, ostatnio przy wymianie cewki zauważyłem olej, który dostaje się przez uszczelkę pokrywy, oczywiście jak będę miał czas to ją wymienię ale sprawa dotyczy innej kwestii, czy ten olej może dostawać się tą drogą do świec? Pytam dlatego, że świece są nowe, cewka wymieniana na używkę ale sprawną i ostatnio trochę na zimnym szarpie przy stałych prędkościach, jak się rozgrzeje to jest git.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwietnia 2017, o 12:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
Nie kupuje sie takich rzeczy jak przeplywomierz, cewka itp w uzywce.
Bo albo podziala tydzien, albo 2 lata - loteria. (szkoda wydanych pieniedzy)

Olej ma sie tam nie lac i tyle, uszczelka w okolichach 40zl, czas na wymiane 20-30 min.
Wiec nie wiem z czego robisz dramat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwietnia 2017, o 12:25 
Offline

Dołączył(a): 24 kwietnia 2016, o 20:27
Lokalizacja: Poznań
Imię: Miłosz
Silnik: Z18XE
Nie robię dramatu, pytam tylko czy świece mogą być zalewane od góry i tyle


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwietnia 2017, o 16:00 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2009, o 16:52
Lokalizacja: Radom
Imię: Marcin
Silnik: Z20LET
Ja miałem tą sama sytuacje i dostawał się olej na świece i gumy cewki były mokre i wypadanie zapłony, wymieniłem uszczelkę, oringi i uszczelniłem pastą Dirko i dodatkowo wymieniłem korek od oleju na nowy i jest spokój. sprawdź czy ci się olej nie dostaje przez korek wlewu oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwietnia 2017, o 16:18 
Offline

Dołączył(a): 24 kwietnia 2016, o 20:27
Lokalizacja: Poznań
Imię: Miłosz
Silnik: Z18XE
Rachu napisał(a):
Ja miałem tą sama sytuacje i dostawał się olej na świece i gumy cewki były mokre i wypadanie zapłony, wymieniłem uszczelkę, oringi i uszczelniłem pastą Dirko i dodatkowo wymieniłem korek od oleju na nowy i jest spokój. sprawdź czy ci się olej nie dostaje przez korek wlewu oleju.


Uszczelka na 100% bo jeszcze idzie gdzieś bokiem ;) Jakie oringi wymieniłeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwietnia 2017, o 21:12 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2009, o 16:52
Lokalizacja: Radom
Imię: Marcin
Silnik: Z20LET
majlosz napisał(a):
Uszczelka na 100% bo jeszcze idzie gdzieś bokiem ;) Jakie oringi wymieniłeś?

te pod śrubami


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwietnia 2017, o 16:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2016, o 13:14
Imię: Grzegorz
Silnik: Z20LET
To w LET są oringi, w Z18XE ich nie ma, sama uszczelka. Daj Elringa i będzie dobrze. U siebie też lało mi się na świece, ale nic to nie zmieniło. Nie mniej - wymień i spokój, to nie są duże koszty czy robocizna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwietnia 2017, o 06:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2012, o 17:09
Lokalizacja: Lublin
Imię: Artur
Silnik: Z18XE
majlosz napisał(a):
Cześć, ostatnio przy wymianie cewki zauważyłem olej, który dostaje się przez uszczelkę pokrywy, oczywiście jak będę miał czas to ją wymienię ale sprawa dotyczy innej kwestii, czy ten olej może dostawać się tą drogą do świec? Pytam dlatego, że świece są nowe, cewka wymieniana na używkę ale sprawną i ostatnio trochę na zimnym szarpie przy stałych prędkościach, jak się rozgrzeje to jest git.



Skoro przy wymianie cewki zauważyłeś olej to na bank leje się na świece lub zacznie lać się i to szybko. Miałem tak samo u siebie też silnik z18xe. Kup uszczelke pokrywy elringa i poprostu wymień Od ciepła z silnika i starości poprostu gdzieś sparciała a raczej stwardniała i się leje
Dobrze wyczyść powierzchnię ze starej na silniku i w pokrywie Ja dałem dodatkowo na pastę dirko i silniczek suchutki z zewnatrz jak i od środka.
Roboty na max 1h jesli chcesz zrobic to starannie i dokładnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwietnia 2017, o 22:41 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwietnia 2009, o 12:48
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Łukasz
Silnik: X18XE1
kedyś 3 razy wymieniałem uszczelkę, na paste i bez i stale się lało na świece, pomogła wymiana pokrywy zaworów i kolejna uszczelka na paście. Najlepiej dać jej wyschnąć przez noc zanim odpalisz auto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwietnia 2017, o 05:56 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2009, o 16:52
Lokalizacja: Radom
Imię: Marcin
Silnik: Z20LET
Ważna jest kolejność dokręcania śrub i moment


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2017, o 09:51 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwietnia 2009, o 12:48
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Łukasz
Silnik: X18XE1
Było dokręcane jak trzeba, pokrywa była krzywa podobno


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL