Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 17:38

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 grudnia 2016, o 16:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lutego 2016, o 21:46
Lokalizacja: RST
Imię: Rafał
Silnik: Z20LET
Witam. Korzystając z okazji że dzień luźny poruszę temat padającej pompy wody w mojej Bercie.
Już nadmieniam o co chodzi.
Kupując auto niespełna dwa lata temu wymieniłem rozrząd i inne sprawy. Ale po 2000km silnik poszedł do remontu, ale rozrząd zostawiłem ten sam. Po jakimś miesiącu i przebiegu około 1000km, zaczęła mi jęczeć pompa wody. Pompa była z SKF'a, wiec wysłałem ją do reklamacj której nie uznano, bo stwierdzili że był za duży naciąg paska powołując się na odciśnięty jakiś tam syf w rowkach koła.
Poczytałem trochę na forum i kupiłem pompę HEPU, którą sam zamontowałem wraz nowym paskiem Contitecha, wykluczając tym samym zły naciąg paska (po odpaleniu wskaźnik naciągu utrzymywał się pomiedzy nowym a starym paskiem ale bliżej nowego wiec raczej ok). Problem polega na tym że zrobiłem około 5000 i znowu zaczynam słyszeć to samo jęczenie.
Jedyna podejrzana sprawa to cena tej pompy z HEPU, bo w moim sklepie w którym robie zakupy od 15 lat była około 100 tańsza niż ceny na necie, w zasadzie chyba nawet tańsza była od tego SKF'a.

Myślicie że mogłem kupić podróbkę? Czy może samonapinacz może mieć wadę i za mocno napina?
Samonapinacz i rolki są z INY a pasek zmieniłem bo tamten już przed remontem skąpał się w oleju, ale przed wymianą skrupulatnie umyłem wszystkie koła pasowe.
Myślę że po świętach tam zajrzę, ale może ktoś tak miał już i mnie naprowadzi na przyczynę.

Dzięki z góry za odpowiedzi i Wesołych Świąt życzę wszystkim forumowiczom.

_________________
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 grudnia 2016, o 17:48 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Rafee792 mam pompę w cabrio SKF i chodzi ok.teraz do zafiry OPC(silnik LET) założyłem pompę HEPU.podobno nie było zwrotu.info o sanon-a ktory pracuje w jakimś serwisie/warsztacie w Szczecinie.może tu zajrzy to wypowie się na ten temat więcej.ja napisze coś więcej jak zaczne jeździć

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 grudnia 2016, o 21:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
Ciezko powiedziec cos o twoim przypadku.
Niestety rozrzad to zbior elementow, ktore powinno sie wymieniac za kazdym razem na nowe.

Jesli chodzi o pompy HEPU, to wg mnie najlepszy jakosciowo produkt na ta chwile. Jak wspomnial ryba, na SKF-a mielismy najwiecej reklamacji, i od pewnego czasu serwis zaprzestal montazu tych pomp.
Na HEPU nie bylo jeszcze ani jednej reklamacji, czy tez zwrotu. Jedna sa pewne warunki w ktorych owa pompa powinna pracowac. Pompy wody takie jak HEPU, czy SKF, nie moga racowac na sucho, poniewaz sa smarowane glikolem zawartym w plynach chlodzniczych, pompy nie powinny chodzic na plynach innych niz G12, oznacza to ze koncentraty rozrobione w zlych proporcjach moga uszkodzic ten element, czestym bledem jest dolewanie wody do ukladow chlodzenia, lub rozrabianie mieszanki bezposrednio w ukladzie chlodzenia pojazdu.

To co powiedzieli ci na temat domniemanej usterki pompy, to wymiganie sie od naprawienia problemu (wymiany elementu na nowy).
Napinacze w tych samochodach sa na tyle malo skomplikowane ze takie zjawisko, nie powinno wystapic (ale nie jest to niemozliwe)
Jesli robiles to na wlasna reke, a nie w zakladzie specjalizujacym sie w takich wymianach, to niestety jestes na straconej pozycji.

Pamietaj tez ze w rozrzadach w Z20LET nastapily zmiany. (zabij mnie ale nie pamietam w ktorym roku) prawdopodobnie w 2002/3, ale nie mam 100% pewnosci.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 grudnia 2016, o 12:05 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lutego 2016, o 21:46
Lokalizacja: RST
Imię: Rafał
Silnik: Z20LET
Jeżdżę własnie na płynie g12. Płyn jest nowy nie rozrabiany. Na straconej pozycji nie jestem bo mój ojciec ma warsztat samochodowy i tam własnie to robiłem. Kwestia jest tylko taka czy mogła mi się podróbka trafić? Jaka jest orientacyjna cena pompy HEPU?

_________________
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 grudnia 2016, o 16:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
Podrobka - nie sadze.
Koszta sa rozne, zalezne od znizek 140-250zl

Zrobiles plukanie calego ukladu chlodzenia, moze kupe syfu masz w ukladzie...
Ciezko cos powiedziec nie widzac tego, musisz wyjac pompe i sprawdzic jaki typ luzu sie pojawil. Sprawdzic wirnik, czy nie ociera gdzies.
I pytanie za 100 punktow, czy pompa byla smarowana jakims uszczelniaczem podczas wymiany?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 grudnia 2016, o 16:38 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lutego 2016, o 21:46
Lokalizacja: RST
Imię: Rafał
Silnik: Z20LET
Pompę montowalem tylko na ori oring.

_________________
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 grudnia 2016, o 22:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
Czyli prawidlowo.
Niestety trzeba szukac przyczyny dalej. Popatrz na pasek dokladnie, czy nie jest gdzies scinany.
Do glowy przychodzi wiele hipotez, ale bez dokladnego sprawdzenia ciezko cos powiedziec.

dodane: 28 grudnia 2016, o 22:05

Bylem dzis u kolegi (ASO OPEL BOGACKI)
Pytalem go co sadzi o kolejnej padajacej pompie.

Odpowiedz byla krotka - za mocno naciagniety pasek.
Ja rozrzadow w Oplu zrobilem moze z 20-30, on tyle robi w miesiacu, a pracuje juz z 15 lat.

Tak jak pisalem w poprzednim poscie, na pompe HEPU nie bylo jeszcze ani jednej reklamacji.
Zrzuc rozrzad i zrob to zgodnie ze sztuka, zanim narobi sie bigos.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 stycznia 2017, o 09:44 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
generalnie pasek ma byc tak naciagniety by dalo sie w jego najdluzszym miejscu wywinac o 90 stopni. Zreszta idzie wyczuc kiedy pasek jest naciagniety za mocno. Ale troszk enie chce mi sie wierzyc ze od tego pompy siadaja.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL