Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 16:54

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: z22se cykanie
PostNapisane: 12 maja 2016, o 11:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 15:43
Imię: Kamil
Silnik: Z22SE
witam. od jakiegoś czasu coś cyka spod pokrywy zaworów podczas jazdy jak i postoju. Generalnie spadków mocy nie odczułem, nie kopci, silnik pracuje równo. Cykanie ma dźwięk jednostajny nie wygląda to na łańcuch, który ma charakterystyczny dźwięk. Czasami na zimnym silniku po nocy po odpaleniu słychać taki mocniejszy dźwięk który po sekundzie ustaje. gdy silnik się rozgrzeje zaczyna się zabawa. Najpierw stopniowo zaczyna się cykanie i sobie tak cyka wraz z obrotami. Im wyższe obroty tym szybsze cykanie. od strony rozrządu cisza (przynajmniej tak mi się wydaje), najbardziej nawala po prawej stronie pod pokrywą zaworów. tuż nad cewką zapłonową w okolicy tego radiatora czy co to tam jest po prawej stronie cewki. Najlepsze, że cykanie nie jest ciągle. czasami jest spokój i silnik pracuje elegancko a czasami cały czas cyka. dodatkowo, czasami to cykanie na chwile staje się głośniejsze. Płynnie się podgłaśnia by po jakiś 15 sekundach nagle ucichnąć i tak w kółko. dźwięk jest odczuwalny wewnątrz auta i słychać jak się zmienia, zresztą po otwarciu szyb też.
-łańcuch? nie bardzo. jak by był rozciagnięty to by walił cały czas, dodatkowo wcześniej stawiałem na walnięty napinacz, więc wymieniłem go. Co prawda na używkę od kolegi, ale u niego działał. po tej wymianie odczułem trochę zmiany na lepsze, ale problem występuje nadal - raczej małoprawdopodobne żeby obydwa napinacze były zepsute.
-popychacze? kumpel mówił, że jak by były one to by cykało cały czas a tutaj raz cyka raz jest spokój (wszystko na ciepłym silniku)
-wtryskiwacze? nie wiem czy dawały by aż taki dźwięk.
-czy jak zdejmę pokrywe zaworów, będę mógł ocenić w jakim stanie jest łańcuch? czy się nie rozciągnął?
Jeżdzę na oleju valvoline max life 5w30 już 20kkm co prawda z wieloma dolewkami bo mi zjada koło 600ml na 1000km, ale dziś będzie on wymieniony razem z filtrem.

Założyłem temat wiedząc, że jest takich multum o tym silniku, jednak w każdym pisze się o wszystkim i o niczym i konkretnej odpowiedzi nigdy nie ma, a też trzeba spojrzeć na to z takiej strony, że każdy może mieć podobny problem ale objawy inne. Do mechanika mam zamiar jechać jednak mam ponad 100km w jedną stronę (jadę od razu do takiego konkretnego, specjalizującego się w oplach) dla tego też wpierw napisałem tutaj bo nic nie kosztuje, mechanicy na forum są, może znajdzie się pomoc w diagnozie. Bo wiadomo. oddam auto do mechanika on mi wymieni cały silnik a okaże się że trzeba było wymienić jedną rzecz.
z góry dziękuję za wyrozumiałość prosze nie hejtować, taki już jestem - zawsze zanim coś robię przy aucie upewniam się co mu jest. Pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2016, o 12:56 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 19:09
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Michał
Silnik: Z22SE
Mam podobnie po odpaleniu, cyka przez pierwsze 100 metrów. Obstawiam hydropopychacze.

Zalej cos lepszego niż tę wode 5w30

Rozciagniecie łańcucha bedziesz mógł ocenić jak go wyjmiesz i położysz obok nowego


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2016, o 14:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 marca 2014, o 15:52
Lokalizacja: Gdynia
Silnik: Z22SE
wyklucz też cykanie zaworka przy filtrze powietrza


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2016, o 16:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
Chwasti napisał(a):
dodatkowo wcześniej stawiałem na walnięty napinacz, więc wymieniłem go. Co prawda na używkę od kolegi, ale u niego działał. po tej wymianie odczułem trochę zmiany na lepsze, ale problem występuje nadal - raczej małoprawdopodobne żeby obydwa napinacze były zepsute.


który napinacz wymieniłeś?
ps.
ten zaworek przy filtrze powietrza wydaje odgłos jakby pukanie więc raczej odpada

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2016, o 21:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 15:43
Imię: Kamil
Silnik: Z22SE
napinacz wymieniłem górny. dolny raczej nie bo odgłos z góry a nie z dołu bardziej, pozatym przy górnym obyło się bez zdejmowania pokrywy zaworów więc tylko wkręcić. Ale jeśli stawiacie na dolny to też mogę to zrobić bo kumpel ma na zbyciu. popychacze najbardziej prawdopodobne i to tak stawiam te na 3 cylindrze od lewej strony. ale i tak bym wymieniał całość. Tak kolega wyżej pisał że po 100 metrach ucicha. u mnie troche inaczej bo na zimnym spoko a jak sie rozgrzeje to sie zaczyna i wygląda mniej wiecej tak. cyka cyka | nie cyka | cyka | nie cyka i tak w kolko. a olej jaki inny? kupilem juz 5w30 i otworzyłem jedną butelkę więc na zwrot juz nie pojdzie, ew na sprzedaż gdzies po taniości ale nie wiem czy sie oplaca. do silnika zalecany 0w30 lub 5w30 slyszalem ze 5w40 tez mozna ale jakos jak zobaczylem cene valvolajna 5w30 u mnie to wzialem go ;p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2016, o 06:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
Ogólnie jeżeli chodzi o cykanie to pasek klinowy lubi cykać (wtedy wystarczy spsikać wd40) . tyle że on po drugiej stronie jest więc odpada.
Co do oleju to zalej taki który spełnia normę dla tego silnika (GM-LL-A-025, dexos2) a ten który masz niestety nie spełnia tej normy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2016, o 11:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 15:43
Imię: Kamil
Silnik: Z22SE
slayer napisał(a):
Ogólnie jeżeli chodzi o cykanie to pasek klinowy lubi cykać (wtedy wystarczy spsikać wd40) . tyle że on po drugiej stronie jest więc odpada.
Co do oleju to zalej taki który spełnia normę dla tego silnika (GM-LL-A-025, dexos2) a ten który masz niestety nie spełnia tej normy.

hmm no kupiłem już valvo to zaleje tym. a czy to ma jakiś wielki wpływ na silnik? a pasek klinowy dlaczego miałby cykać? może faktyycznie on ale jak to sprawdzić? tzn w którym miejscu psyknąć wd40


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2016, o 12:13 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 19:09
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Michał
Silnik: Z22SE
Slayer to ciekawy temat, rozwiń o co chodzi z tym cykajacym paskiem wieloklinowym ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2016, o 16:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 15:43
Imię: Kamil
Silnik: Z22SE
tak dodając. z tego co wiem pasek klinowy jest po prawej stronie ;P (od strony rozrządu) a cykanie w kabinie słychać właśnie stamtąd. jak się otworzy maskę to już bardziej słychać cykanie z pod pokrywy, ale kto wie czy to czasami głośniejsze cykanie nie idzie od paska?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2016, o 16:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
Co do oleju porównaj sobie specyfikację oliw zalecanych GM-LL-A-025, Dexos2 (GM, Motul, Valvoline) z tym który masz (z tego co znalazłem na szybko to nie pokrywa się specyfikacja... nawet zalecenia różnych producentów aut są inne), a czy to będzie miało negatywny wpływ nie wiem... zawsze leję to co producent zaleca

Odnośnie cykania.
Odpal silnik - psiknij kilka razy na pasek i tyle (obojętne byle pasek deko nasączył się, podejrzewam że nie wymieniany od kiedy masz auto), jeżeli to pasek to przestanie cykać... a jak znowu zacznie po jakimś czasie to poprawić, albo wymienić... jeżeli to nie pomoże trzeba szukać innej przyczyny... wrzuć jakiś film z pracy silnika
ps.
znajomy miał podobny problem jak kupił auto... coś mu cykało i okazało się że to pasek klinowy (suchy jak wiór) - spsikał wd40 i po sprawie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2016, o 21:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 15:43
Imię: Kamil
Silnik: Z22SE
jutro nagram filmik :)

dodane: 15 maja 2016, o 21:22

Nagrałem filmik, proszę wybaczyć, że nic nie widać. Niestety było ciemno a nie mialem oświetlenia. Kamera była cały czas w okolicy cewki zapłonowej, a pozamknięciu maski przyłożyłem ja w okolicach lewego i prawego koła. Słychać charakterystyczny stukot i nie jest on od strony rozrządu, a z pod pokrywy w centralnej części. Czasami ustaje całkowicie i silnik pracuje elgancko a czasami stuka jeszcze głośniej ale po chwili wraca do takiego stanu jak na filmiku. Postaram się jeszcze nagrać w dzień i przytrzymać auto w okolocy 1,5k obrotów bo tedy idealnie słychac to jak czasami płynnie narasta mocniejsze cykanie niż na filmie i po kilku sekundach nagle ucina się i cyka tak słabiej.

https://youtu.be/73vjZnm7j8Y


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2016, o 21:39 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
a moze ci dizla wcisneli haha ;D
na moje to hydro graja

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2016, o 05:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
albo panewka
czy również stuka jak wciśniesz sprzęgło?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2016, o 20:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 15:43
Imię: Kamil
Silnik: Z22SE
ciężko mi powiedzieć teraz. Raczej tak. cały czas ale potwierdzę jak sprawdzę
Hydro czyli popychacze mam rozumieć? :P

@edit. udało mi się uchwycić ten mój problem w całości. (silnik już był ciepły jak odpaliłem) w 51 sekundzie słychać jak trochę ucichł a w 55 całkowicie aż do 1:02 jak płynnie zaczęło narastać cykanie. Potrzymałem go w okolicy 1,5k obrotów żeby dobrze było słychać cykanie
https://youtu.be/TLAkUEXWVFc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 maja 2016, o 08:40 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 19:09
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Michał
Silnik: Z22SE
slayer napisał(a):
Co do oleju porównaj sobie specyfikację oliw zalecanych GM-LL-A-025, Dexos2 (GM, Motul, Valvoline) z tym który masz (z tego co znalazłem na szybko to nie pokrywa się specyfikacja... nawet zalecenia różnych producentów aut są inne), a czy to będzie miało negatywny wpływ nie wiem... zawsze leję to co producent zaleca

Odnośnie cykania.
Odpal silnik - psiknij kilka razy na pasek i tyle (obojętne byle pasek deko nasączył się, podejrzewam że nie wymieniany od kiedy masz auto), jeżeli to pasek to przestanie cykać... a jak znowu zacznie po jakimś czasie to poprawić, albo wymienić... jeżeli to nie pomoże trzeba szukać innej przyczyny... wrzuć jakiś film z pracy silnika
ps.
znajomy miał podobny problem jak kupił auto... coś mu cykało i okazało się że to pasek klinowy (suchy jak wiór) - spsikał wd40 i po sprawie.


Pasek mam nówke, ostatnio wymieniałem. Ale psikne - nie zaszkodzi. Choć u mnie ostawiam hydro.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL