Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 23:31

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Z18XE Cewka?
PostNapisane: 31 sierpnia 2016, o 17:36 
Offline

Dołączył(a): 7 sierpnia 2016, o 17:13
Imię: Mateusz
Silnik: X18XE1
Panowie mam problem z swoja astra mianowicie, gdy silnik jest zimny np rano albo po pracy auto szarpie na niskich obrotach np ciężko jest ruszyć z 1 lub gdy toczy sie pomału na 1 depniemy gaz do końca to tak jak by miał dziurę pomału wchodzą obroty i nagle rusza, inna sytuacja np toczymy sie na 2 do skrzyżowania i chcemy ruszyć z 2 to auto szarpie przez kilka sec i po chwili rusza. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku, po około 15min jazdy problem znika. Również gdy silnik jest zimny i odpalimy samochód to chodzi na 1500 obr gdy damy gaz do około 2500 i puścimy obroty wracają do normy czyli 900/1000

Wymieniłem wszystkie filtry, świece oraz przepustnica była czyszczona. Moje podejrzenia to na 1 miejscu cewka na 2 silniczek korkowy. Nie mam za bardzo jak podmienić cewki żeby sprawdzić.

Co myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sierpnia 2016, o 18:35 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Co to jest silniczek korkowy?

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sierpnia 2016, o 22:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwietnia 2013, o 21:14
Imię: Piotrek
Silnik: X18XE1
Kolego napewno to bedzie egr, na początek proponuje czyszczenie i wymiana tej metalowej uszczelki na nowa , jak nie pomoże to wymiana , przerabiałem to o włos bym 360zl na cewkę stracił

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 września 2016, o 07:13 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Akardo88 napisał(a):
Kolego napewno to bedzie egr

Którego nie ma w Z18XE.

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 września 2016, o 08:33 
Offline

Dołączył(a): 7 sierpnia 2016, o 17:13
Imię: Mateusz
Silnik: X18XE1
Coraz bardziej jestem pewny że to cewka. Również gdy silnik jest zimny np 3/4 bieg niskie obroty około 1500 dajemy gaz do końca zaczyna szarpać samochodem i po chwili przyspiesza.

Silnik krokowy*

tak jak UP z tego co wiem to w z18xe nie ma egr.

Dzięki za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 września 2016, o 08:37 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Local napisał(a):

Silnik krokowy.

Tego też nie ma w Z18XE

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 września 2016, o 09:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lutego 2011, o 19:17
Lokalizacja: Coupe
Imię: Pawel
Silnik: Z18XE
Cewka Sagem po ok 125 tys lubi paść.
Jeśli objawy będą się nasilać to też oznaka cewki.

_________________
...::▲MY BERTONE▲::... ®


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 września 2016, o 17:26 
Offline

Dołączył(a): 7 sierpnia 2016, o 17:13
Imię: Mateusz
Silnik: X18XE1
Skoro nie ma krokowego silnika ani egr wiec pewnie cewka.

Dzięki za odpowiedź

dodane: 1 września 2016, o 17:26

Po podlaczeniu pod kompa mechnik stwierdzil ze to nie cewka. Nie bylo zadnych bledow silnika ani zaplonow. Ale konputer nie byl w stanie odczytac ilosc powietrza przechodzacego wiec stwierdzil ze mozliwe ze jakas "przelotka" nie wiem czy chodzi o dolot czy co.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 września 2016, o 17:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lutego 2011, o 19:17
Lokalizacja: Coupe
Imię: Pawel
Silnik: Z18XE
Przepływka - przepływomierz :]

_________________
...::▲MY BERTONE▲::... ®


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 listopada 2016, o 21:14 
Offline

Dołączył(a): 7 sierpnia 2016, o 17:13
Imię: Mateusz
Silnik: X18XE1
Witam, panowie chcial bym odświeżyć temat. Auto wrocilo od mechanika znajomego. Okazalo sie ze posiadam jednak silnik x18xe1 Mechanik zdiagnozowal ze do wymiany jest komputer ecu oraz nieszczelny wydech przy kolektorze. Wydech zostal uszczelniony oraz zaslepil mi EGR lecz do pelnej sprawności trzeba jeszcze wymienic ECU kolega aktualnie nie ma dostepu do ecu do mojego silnika aby podmienic i sprawdzic czy to napewno to.

Akutalnie jest o wiele lepiej auto odżyło wydaje sie mocniejsze oraz lepiej reaguje na pedał gazu lecz nadal gdy jest zimny pojawia sie problem lecz nie taki jak wczesniej. Aktualnie auto jest zamulone na zimnym silniku, gdy wrzuci sie jedynke pusci sie sprzeglo i auto sie toczy wcisnie sie pedal gazu do konca a one jest takie zamulone i pomalu sie rozpedza przez okolo 2sec po czym wchodzi na obroty i przyspiesza, rowniez na biegu 2 oraz 3 przy niskich obrotach pedal do gleby i auto szarpie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 listopada 2016, o 18:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
czujnik temperatury sprawdź jak podłączysz pod interfejs... jakie podaje dane do ecu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 listopada 2016, o 18:45 
Offline

Dołączył(a): 7 sierpnia 2016, o 17:13
Imię: Mateusz
Silnik: X18XE1
Witam, panowie niestety poprawa nie była długa po około 3tyg powrocie od mechanika z autem jest o dużo gorzej niż było, aktualnie nie odjeżdżam z parkingu przed około 5min rozgrzaniem silnia. Jeżeli auto sie nie rozgrzeje dławi sie i szarpie podczas przyspieszania na każdym biegu non stop a gdy dojdzie do około 2500-3000 obrotów porostu staje w miejscu mimo że pedał gazu w podłodze na 1 biegu nie ma jakiejkolwiek możliwości ruszenia np z skrzyżowaniem autem gdy jest zimne ponieważ już nie raz zatrzymało mi sie na środku gdy doszło do 2500-3000 obrotów.

Będzie z powrotem szło do mechanika na diagnozę lecz mechanik jest pewny na 99% że komputer do wymiany, nie miał bym problemu wymienić komputera jeżeli diagnoza była by w 100% Czy jest ktoś w okolicach Łodzi kto był by w stanie za flaszkę pożyczyć ECU z silnika x18xe1 na podmiankę? Będę bardzo wdzięczny.

@slayer niestety nie ma możliwości samodzielnie sprawdzenia pod komputerem lecz przekaże mechanikowi żeby zwrócił uwagę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL