Astra Coupé Club http://astracoupe.pl/forum/ |
|
Błąd P1514 Z22SE http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=27476 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | MANIECZKA [ 31 sierpnia 2016, o 16:24 ] |
Tytuł: | Błąd P1514 Z22SE |
Witam Szanownych Panowie - mam problem z tym błędem, może ktoś już miał... Na początku pękł mi kolektor wydechowy, zatem wymieniłem go na używany. Był dostęp to wyciąłem PRE - KATA, bo już widać, że był zjechany. Auto na początku nawet się zbierało ale tak jakby się dławiło... I pojawił mi się błąd P1514...czytałem już w necie ale jak na razie nic to nie dało ... Jest to elektroniczne sterowanie przepustnicą - wadliwe działanie...(0) Mam dolot z vectry C - ten większy Zaślepiony mam EGR i cheater... Na biegu jałowym auto normalnie się zachowuje, parametry w normie... Gdy się jedzie i większych obrotów nabierze...i powoli schodzi wtedy zapala się check...i auto wchodzi zapewne w tryb awaryjny i buczy jak traktor... Podmieniałem już przepustnicę i nic...obydwie były wyczyszczone ( może kwestia, że ta łopatka była ruszana w dół i w górę, żeby wyczyscić i się zmieniło coś w elektronice?)... Jest opcja, że za dużo powietrza wchodzi do przepustnicy...i się dławi czy jak... Gdy np...błąd wystąpił w czasie jazdy, kasuje go i już od nowa jest dobrze do czasu jak go nie przegazuje...elektronicznie problem jest usuwany...czyli jakieś parametry się nie wiem zerują - domyślne ... Macie jakieś sugestie? |
Autor: | slayer [ 31 sierpnia 2016, o 19:58 ] |
Tytuł: | Re: Błąd P1514 Z22SE |
uszkodzenie przepustnicy raczej odpada... ze swoimi podobne rzeczy robiłem bo mam dwie (na wszelki wypadek/zapas). Do sprawdzenia: mapsensor, kable od przepustnicy, mapsensora... np. gdzieś masa nie styka albo jakis kabel przetarty a tempomat śmiga? |
Autor: | slayer [ 1 września 2016, o 16:50 ] |
Tytuł: | Re: Błąd P1514 Z22SE |
kable dobrze żeby ktoś sprawdził, bo większość błędów 1xxx wywala z braku masy albo coś nie kontaktuje jeżeli sonda miesza to odepnij ją i będzie wiadomo czy to sonda (błąd wyskoczy, ale inny ) |
Autor: | MANIECZKA [ 2 września 2016, o 12:55 ] |
Tytuł: | Re: Błąd P1514 Z22SE |
MP Sensor chyba jest dobry - zapodaje na jałowym 27-30kpa a jak dam pedał gazu w podłoge wskakuje na 100 i schodzi ponownie do początkowej... Rurki szczelne, wkładałem pod wodę i nie widać bąbelków... Rurka od odpowietrznika koło filtra powietrza też w porządku... Czujnik zasysanego powietrza ma napięcie 5V...na wtyczce - też w normie... Masa sprawdzona koło wtyczki sondy u góry... Ech chyba czeka mnie wymiana sterownika silnika .... dodane: 2 wrz 2016, o 12:55 MANIECZKA napisał(a): MP Sensor chyba jest dobry - zapodaje na jałowym 27-30kpa a jak dam pedał gazu w podłoge wskakuje na 100 i schodzi ponownie do początkowej... Rurki szczelne, wkładałem pod wodę i nie widać bąbelków... Rurka od odpowietrznika koło filtra powietrza też w porządku... Czujnik zasysanego powietrza ma napięcie 5V...na wtyczce - też w normie... Masa sprawdzona koło wtyczki sondy u góry... Ech chyba czeka mnie wymiana sterownika silnika .... Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale mam błąd C0256 - z Tc coś...a tu odcina paliwo lub zmienia skład mieszanki.. |
Autor: | slayer [ 2 września 2016, o 19:12 ] |
Tytuł: | Re: Błąd P1514 Z22SE |
C0256 - czujnik lewy ABS trafiony albo kable |
Autor: | MANIECZKA [ 12 września 2016, o 08:14 ] |
Tytuł: | Re: Błąd P1514 Z22SE |
Wklejam do błędu P 1514 dla potomnych: KOD P1514 Opis obwodu Moduł sterowania zespołem napędowym (PCM) wykorzystuje się do następujących pomiarów w celu obliczenia przewidywanej przepływ masy powietrza (MAF): • Położenie przepustnicy (TP) • ciśnienie barometryczne (BARO) • Temperatura powietrza dolotowego (IAT) • Prędkość obrotowa silnika PCM porównuje przewidywaną wartość MAF do rzeczywistej wartości MAF, oraz do obliczania gęstości prędkości, w celu zweryfikowania prawidłowego działania przepustnicy. Warunki powstania kodu DTC • DTC P0601, P0602, P0604, P0606, P1515, P1516, P1517, P1518 lub nie są ustawione. • Poniższe kody DTC nie są aktywne w tym samym czasie: P1120, P1220, P1221 • Poniższe kody DTC nie są aktywne w tym samym czasie: P1120 i P1220 • Silnik pracuje dłużej niż 1 sekundę. • Prędkość obrotowa silnika jest większa niż 500 RPM. Warunki ustawień DTC • PCM wykryje, że różnica pomiędzy rzeczywistą przepływu powietrza (MAF) i prędkości obliczonej gęstości przepływu powietrza jest większa niż oczekiwano. • Powyższy warunek jest spełniony przez mniej niż 1 sekundę. Czynności po wygenerowaniu kodu DTC • Moduł sterujący zapala lampkę kontrolną awarii (MIL), gdy przebiegi diagnostyczne i zakończą się niepowodzeniem. • Moduł sterujący zapisuje warunki robocze w czasie błędu diagnostyki. Moduł sterujący zapisuje tę informację w klatkach i / lub w pamięci usterki • Moduł sterujący daje sygnał systemowi TAC do działania w trybie zredukowanej mocy silnika. • Zostaje wyświetlona ikona/wiadomość o zmniejszonej mocy silnika. • W pewnych warunkach moduł sterujący unieruchamia silnik Warunki zgaszenia MIL / DTC • Moduł sterujący wyłączy lampę wskaźnik awarii (MIL) po 3 kolejnych cyklach zapłonu, gdy nie ma awarii • Prąd DTC, Last Test Failed, czyści, gdy diagnostyczne i przechodzi. • Historia kodu DTC znika po 40 kolejnych cyklach nagrzewania, jeśli nie ma awarii • Oczyścić MIL i DTC za pomocą skanera diagnostycznego. Pomoce diagnostyczne • Sprawdzić, czy ostrze przepustnicą jest pęknięte, wygięte lub czegoś w nim brakuje • Sprawdzić położenia przepustnicy (TP) czujnik jest właściwie zainstalowany, jeśli nie, może ustawić ten kod DTC. • Sprawdzić sterowanie siłownika przepustnicy (TAC) złącza modułu do czy nie ma wody. Jeśli wystąpi wtargnięcia wody, wiele DTC można ustawić bez żadnych warunków obiegu lub części znalezionych podczas badań diagnostycznych. • fizycznie i wizualnie skontrolować zespół korpusu przepustnicy i skorygować ewentualne problemy, które Cię obserwować. Ręcznie przesuń ostrze od przepustnicy zamknięty dla szerokiego otwarcia przepustnicy (WOT). Nie należy trzeba używać nadmiernej siły. Ostrze przepustnica powinna poruszać się płynnie w całym zakresie, a następnie powinien niezależnie powrócić do lekko otwartym położeniu. • Gdy moduł TAC wykryje stan w systemie TAC więcej niż jeden układ TAC związane DTC może ustalić. Wynika to z wielu zbędnych testów i pracuje w sposób ciągły w tym systemie. Lokalizowanie i naprawy 1 indywidualny stan może korygować więcej niż 1 DTC. Odłączanie komponentów podczas testów może ustawić dodatkowe kody DTC. Pamiętaj o tym, jeśli przeglądu przechowywanych informacji w Capture Info. • Do stanu przejściowego, odnoszą się do stanów występujących okresowo. Opis badania Po koleii sprawdzamy pkt: 5,6,7,9 5 Etap ten będzie ustalał, czy ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym (MAP) napięcie czujnika jest w odpowiednim zakresie na biegu jałowym. 6 Ten etap umożliwia określenie, czy czujnik MAP reaguje odpowiednio do zmiany ciśnienia ładowania. 7 Ostrze przepustnicy, które przykleja się lub wiąże może ustawić ten kod. Otwierając przepustnicę w całym zakresie wskazuje problemy, takie jak te. 9 Gdy PCM wykryje warunki wewnątrz systemu ETC inne kody DTC może ustalić ze względu na wiele zbędnych testów pracować w sposób ciągły w tym systemie. Lokalizowanie i naprawy 1 indywidualny stan może korygować więcej niż 1 DTC. Należy o tym pamiętać podczas przeglądania wykonanych DTC info. Schemat sterowania silnika: 1: Czy są jakieś inne kody zapisane w pamięci? 2: 1. Należy przestrzegać stopklatka / Rejestr awarii dla tego kodu DTC. 2. Wyłączyć zapłon. 3. Uruchomić silnik. 4. Uruchomić pojazdem w warunkach obecności kodu DTC. Można również operować pojazdem w warunkach zaobserwowanych na Stop-klatki / Rejestr awarii. Czy kod DTC spowodował brak tego zapłonu? 3:Kontrola pod następującymi warunkami: • Węże próżniowe czy mają jakieś pęknięcia, zagięcia i odpowiednie połączenia jak na pojazd informacyjnej kontroli emisji dokładnie etykiety-Sprawdzić, czy wszelkiego rodzaju nieszczelności lub ograniczenia. • wycieki powietrza w obszarze montażowym korpusu przepustnicy i kolektora dolotowego powierzchniach uszczelniających Czy znalazłeś problem i usunąłeś go? 4: Przechodzimy do kontroli z pkt 8 5: Przechodzimy do kontroli pkt 5 - 1. Odczekać, aż silnik osiągnie temperaturę roboczą. 2. Obserwować parametr napięcia czujnika MAP z testera diagnostycznego. Czy napięcie czujnika MAP w określonym zakresie? 0.8-4 V 4: Przechodzimy do kontroli pkt 6 kod P0106 1. Zapal silnik. 2. Obserwować parametr kPa czujnika MAP z testera diagnostycznego. 3. Zwiększyć prędkość obrotową silnika powoli, a następnie z powrotem na biegu jałowym. Czy MAP sensora kPa zmieniają się płynnie i stopniowo, jak prędkość obrotowa silnika jest zwiększana i wrócił na biegu jałowym? 6: Przechodzimy do kontroli pkt 7 Uwaga: Wyłączyć zapłon przed włożeniem palców do otworu przepustnicy. Nieoczekiwany ruch łopatki przepustnicy może spowodować obrażenia ciała. 1. Sprawdzić korpus przepustnicy dla następujących warunków jednocześnie modulując gazu w całym zakresie pomocą funkcji skanowania: • Luźne lub uszkodzone ostrza przepustnicy • Uszkodzony wałek przepustnicy • uszkodzeń mechanizm napędowy 2. Jeżeli którykolwiek z tych warunków, należy wymienić zespół korpusu przepustnicy. Patrz Wymiana zespołu korpusu przepustnicy. Czy znalazłeś problem i usunąłeś go? Sprawdzić kody błędów... 1. wymazać kody DTC za pomocą skanera diagnostycznego. 2. Wyłączyć zapłon na 30 sekund. 3. Uruchomić silnik. 4. Uruchomić pojazdem w warunkach obecności kodu DTC. Można również operować pojazdem w warunkach zaobserwowanych na Stop-klatki / Rejestr awarii. Czy kod DTC spowodował brak tego zapłonu? Wg tego trzeba sprawdzać ...jakiś pogląd będzie... |
Autor: | slayer [ 12 września 2016, o 08:44 ] |
Tytuł: | Re: Błąd P1514 Z22SE |
MANIECZKA napisał(a): Wklejam do błędu P 1514 dla potomnych: KOD P1514 Opis obwodu Moduł sterowania zespołem napędowym (PCM) wykorzystuje się do następujących pomiarów w celu obliczenia przewidywanej przepływ masy powietrza (MAF): • Położenie przepustnicy (TP) • ciśnienie barometryczne (BARO) • Temperatura powietrza dolotowego (IAT) • Prędkość obrotowa silnika PCM porównuje przewidywaną wartość MAF do rzeczywistej wartości MAF, oraz do obliczania gęstości prędkości, w celu zweryfikowania prawidłowego działania przepustnicy. czyli • Położenie przepustnicy (TP) • ciśnienie barometryczne (BARO) • Temperatura powietrza dolotowego (IAT) - jeżeli uszkodzony tylko ten czujnik, nie wprowadzi silnika w tryb awaryjny • Prędkość obrotowa silnika -przepustnicę możesz wyeliminować - działa -czujniki działają bo wywalają błąd, ale można je podmienić czy czasem nie działają źle (czyli głupoty do komputera podają... op-com powinien odczytać wartości -ciśnienie w dolocie - uszczelnić (do sprawdzenia uszczelki od kolektora, uszczelki przy wtryskach, przewody podciśnienia i dziura pod przepustnicą od rury EGR, zdjąc kolektor dolotowy i sprawdzić czy nie ma pęknięć itp. - czujnik wału korbowego poza tym wiązki dochodzące do czujników czy nie po przecierane, czy kable nie załamywane |
Autor: | MANIECZKA [ 9 października 2016, o 17:58 ] |
Tytuł: | Re: Błąd P1514 Z22SE |
P1514 jest opisany w następujący sposób: Kod jest, gdy mierzone powietrze silnika nie odpowiada szacowanemu powietrzu silnika, jak wynika z położenia przepustnicy. Kod jest ustawiony, gdy: (Zmierzone ciśnienie w kolektorze powietrza) - (Oczekiwane ciśnienie powietrza w kolektorze od położenia przepustnicy)> 30kPa. |
Autor: | slayer [ 13 stycznia 2019, o 18:26 ] |
Tytuł: | Re: Błąd P1514 Z22SE |
chyba już naprawiłeś, ale P1514 - to jest błąd od mapsensora, Dziś montowałem zamiennik tego czujnika zamiast oryginalnego i błąd od razu wyskoczył po odpaleniu. (chyba jakiś trafiony jest, ale niby nowy miał być) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |