Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 01:50

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 50  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 lipca 2011, o 20:32 
Witam własnie będe musiał zmienić olej na dniach, aktualnie mam zalany 10w40 Oplowski, poprzednio wymieniłem również na taki. Warto lać kolejny raz oryginalny oplowski ??? Czy lepiej jakiegoś mobila 10w40 wlać???

a teraz pytanie z innej beczki, silnik mam w bdb stanie nic nie dymi, brak wycieków itd . (przebieg prawie 180tys km) można wląć inny olej nie 10w40 a jakiś syntetyk ???

dzieki z gory za odpowiedzi. Pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 30 lipca 2011, o 22:10 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
Przy dłuższym przebiegu na półsyntetyku nie zmieniałbym już na pełny syntetyk.
A ori GM Ci nie odpowiada?
Nie jest taki zły a kosztuje chyba najmniej...
U mnie kiedyś w domu w silniku x18xe1 do 390tys km latał silniczek na tym ori GM i było bezproblemowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lipca 2011, o 07:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
lej GM. Z tym, ze czy zalejesz 10W40 czy 5W40 to w zasadzie wielkiej roznicy nie bedzie- napewno nie wyczujesz. Jedne i drugi na nasz klimat jak i do tej motorowni wystarczy. Choc osobiscie skusiłbym sie na 5W40 w tym silniku z racji na rozrzad. Do 1.8 mozna spokojnie lać 10W40 i wystarcza z nawiazką. Wymieniaj tylko nie rzadziej jak 15 tys km.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lipca 2011, o 09:42 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
no tak, ale skoro już 3-cią wymianę auto lata na 10W40 to nie sądzę, by całkiem "bezpieczne" było zalewnie olejem 5W30 czy 40


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lipca 2011, o 09:56 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Nie ma to kompletne zadnego znaczenia. Mozna zalewac nawet i 15W40 w mineralu by pozniej sobie przejsc na nawet 0W40. Dobór oleju jest w glownej mierze uwarunkowany ( a zwlaszcza ten parametr) od klimatu w jakim auto jezdzi. Gdybym przebywal powiedzmy w Szwecji czy Norwegii to bym smigal nawet na 0W40 a dw alata pozniej przeniósł sie do Wloch to zalal bym nawet i 15W40. Tka samo w druga strone. Niczym to nie grozi. Te teorie na forach i mity to jakies wyzssane z palaca sa. Trzeba to w koncu powiedziec i nie bac sie tego.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lipca 2011, o 10:21 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lipca 2009, o 21:44
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Waldek
Silnik: inny
Z jednej strony to prawda jeśli chodzi o ten pierwszy indeks, ale czy do już bądź co bądź trochę wyeksploatowanego wolnossącego silnika schodzić na syntetyk po jeździe na półsyntetyku to ja nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lipca 2011, o 10:30 
Ja do swojej ostatnio wlałem Ori GM Dexos2 5W30 bańka 5l kosztowała mnie 95zł. Druga Astra w domu z takim samym silnikiem cały czas jeździła na GM 5W30 i poszła w świat z przebiegiem 210tyś bez wycieków, brania oleju i jeszcze długo pojeździ.
Facet w sklepie jak brałem olej GM powiedział, że to Mobil - ile w tym prawdy nie wiem. U mnie silnik nie jest katowany, w rajdach nie jeździ to nie jest obciążany więc nie wydawałem kasy na jakieś super oleje.
A poza tym jak jest w instrukcji napisane jaki olej lać i silnik jest w dobrym stanie to ja nie rozumiem po co kombinować.


Góra
  
 
PostNapisane: 1 sierpnia 2011, o 23:21 
Hmmm nie powiem że chętnie bym się skusił na ten 5W40, ale może faktycznie skoro auto juz kilkakrotnie bylo zalewane 10W40 to nie ma sensu. A możecie mi powiedzieć na którym oleju 10W40 czy 5W40 auto lepiej zachowuje się w zime ? Czy nie ma to żadnego znaczenia. Dziękii pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, o 07:54 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Jesli auto stoi pod chmurką jeszcze zalezy jaki panuja temperatury( roznie to bywa w naszym kraju) to czasami lepiej zalac ten 5W40. Zawsze sie mowi ze przed zima dobrze jest sprawdzic niektore parametry silnika jak temp. krzepniecia plynu chlodzacego, zdolnosc rozruchowa aku, ładowanie altka itd.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 listopada 2011, o 17:56 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2009, o 16:52
Lokalizacja: Radom
Imię: Marcin
Silnik: Z20LET
Witam...
Pytanie do osobób szczególnie mające turbolota :D a mianowicie czy ktoś z was ma zalany silnik olejem LIQUI MOLY ???? Jeśli tak to jaka opinia i dobrze by było o opinie konkretną :D a może lepszy jest VALVOLINE MAXLIFE ???? Wielkie dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 listopada 2011, o 15:12 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2009, o 16:52
Lokalizacja: Radom
Imię: Marcin
Silnik: Z20LET
Furka zalana olejem LIQUI MOLY 10W40 i widzę różnicę miedzy Mobilem 1 a mianowicie silnik ładniej pracuje i przede wszystkim cichutko :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lutego 2012, o 15:29 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 września 2011, o 08:01
Lokalizacja: Świdnica
Imię: Mateusz
Silnik: Z18XE
Panowie przymierzam się do wymiany oleju (przebieg 133 tys.) auto pochodzi z Francji i od nowości był zalewany półsyntetyk ::hmm
co myślicie o tym oleju motul 6100 SYNERGIE+ 10w40
kolega mi go polecił, on leje go do swojej Vectry z silnikiem Z18XER 140 km auto również jest z od Żabojadów i też z od nowości był zalany półsyntezą. :/

_________________
Pokaż Du.. dam Ci ciastko.
Brzydka Du.. oddaj ciastko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lutego 2012, o 16:18 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
polecam ten olej, jezdzilem na nim jakis czas i nic sie kompletnie nie dzialo, a druga sprawa, ze go raczej nie podrabiaja..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lutego 2012, o 17:30 
Zauważyłem, że tego motula bardzo dużo osób chwali i cenę ma również nie niską. Ja obecnie cały czas leje mobil1 10w40. Mam instalacje gazową i szczerze powiem, trochę wkurza mnie zbyt głośna praca wtryskiwaczy gazu. Kiedyś usłyszałem, że może być to delikatna zaznaczam delikatna wina oleju. Jest to możliwe? Może by spróbował zmienić na motul 10w40 ?


Góra
  
 
PostNapisane: 16 lutego 2012, o 17:39 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 grudnia 2011, o 19:34
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Patryk
Silnik: Z22SE
Witam, mam taki problem, otóż niedawno kupiłem Bertone z silnikiem z22se i właściciel nie poinformował mnie jaki był olej lany do tego autka, a przydało by się go wymienić, więc jaki mam najlepiej zastosować? przebieg wg. licznika to 105tys.km ale czy prawdziwy to nie wiem.
Z tego co widzę to polecany jest Mobil1 5w30 lub 5w40, ale czy to nie zaszkodzi mojemu silnikowi? czy może lepiej zalać 10w30?
I tak pomyślałem również żeby go wypłukać dobrze tym specyfikiem do płukania silnika i zalać 5w30 tylko czy to bedzie dobre rozwiązanie?

_________________
Obrazek Obrazek

https://www.facebook.com/BertoneByPatryk1992


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 50  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL