Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 21:46

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 50  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 września 2010, o 20:08 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Korzystając z tygodnia promocji cenowej (do 30%) na produkty Motula z OpieOils zamówiłem sobie testowo nowy olej Motul Sport 5w50. Nie jest on jeszcze dostępny w Polsce, a został wypuszczony już w kwietniu w Wielkiej Brytanii. Pełny syntetyk "double ester" to chyba coś pomiędzy 8100 a 300V. No i nie trzeba wybierać pomiędzy 5w40 a 15w50. Ceny są całkiem dobre szczególnie jak się należy do jakiegoś forum np AstraOwnersClub. W czteropaku wychodzi £37,5 za 5l + przesyłka £22/4 = 200zl/5l. Może to nie jest cenowa rewelacja, ale myślę że jak na taki produkt jest OK. :]

Obrazek

ps. zobaczymy jak się sprawdzi w aucie...

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Ostatnio edytowano 29 września 2010, o 20:37 przez Lobuziak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 września 2010, o 20:29 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 października 2008, o 21:23
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Artur
Silnik: Y22DTR
a propos Motula,

ja zalałem w kwietniu po zakupie 8100 X-CESS 5w40, do tej pory przejechałem 11 tyś kilometrów i wziął mi 100 ml.

Chwilę po zakupie jeździłem na Liqui Moly 5w40, którym był zalany.

Różnica jest taka, że na Motulu silnik ciszej pracuje.

Autko powoli zapada w sen zimowy, na wiosnę ponawiam zakup Motula.

cheers,
Art

_________________
"top down" non stop ::love


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 października 2010, o 13:00 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Natrafiłem ostatnio na ciekawe wyniki badań oleju silnikowego robione przez firmę BlackStone-Laboratories. Hardkorowi użytkownicy robią sobie takie testy oleju po przejechaniu 1-2 tys mil i porównują z próbką czystego z butelki, żeby ocenić stan silnika i jakość oleju. Można zrobić również "filtergram-y" - badanie mikroskopowe zanieczyszczeń metalowych w oleju obrazujące zużywanie się łożysk i innych metalowych elementów silnika.

Raporty znalezione w sieci dla świeżego oleju:

Motul 300V 5w40 300V 15w50
Obrazek Obrazek

Ile tu różnych substancji... cynk, fosfor, silikon, etc.
Krótki opis z sieci:

Aluminum : Pistons, bearings, cases (heads & blocks).
Chromium: Rings, a trace element in steel.
Iron: Cylinders, rotating shafts, the valve train, and any steel part sharing the oil.
Copper: Brass or bronze parts, copper bushings, bearings, oil coolers, also an additive in some gasoline engine oils.
Lead : Bearings.
Tin: Bearings, bronze parts, piston coatings.
Molybdenum: Anti-wear additive, coating on some new rings (washes off as break-in occurs).
Nickel: Trace element in steel.
Manganese: Trace element, additive in gasoline.
Silver: Trace element.
Titanium: Trace element.
Potassium: Antifreeze inhibitor, additive in some oil types.
Boron: Detergent/dispersant additive, antifreeze inhibitors.
Silicon : Airborne dirt, sealers, gaskets, antifreeze inhibitors.
Sodium: Antifreeze inhibitors, additive in some gasoline engine oils.
Calcium : Detergent/dispersant additive.
Magnesium: Detergent/dispersant additive.
Phosphorus: Anti-wear additive.
Zinc: Anti-wear additive.
Barium : Detergent/dispersant additive.

Może ktoś wie czy u nas jakaś firma wykonuje takie badania?

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 października 2010, o 14:10 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
tak wszystkie duże koncerny (Orlen.Lotos,Total......itp) mają labolatoria i zapewne zrobią takie testy,
co do kosztów to trzeba się zorientować, ja np ostatnio w pracy zlecałem zbadanie jednego parametry przepracowanego oleju - koszt jak dobrze pamietam ok 70 zł,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 października 2010, o 00:05 
Takie małe ot właściwie związane z tematem. Jak to jest, trzeba napełniać olejem filtr oleju przy wymianie czy nie ?
Jedni mówią że nie, drudzy że tak i tyle co ludzi jest opinii... Z tego co mi się o uszy obiło to przy turbo się powinno.
cytat "Przy silnikach z turbosprężarką może być konieczne napełnienie filtra czystym olejem przed przykręceniem do silnika."
Wypowiedział by się ktoś czemu i jak to z tym jest :D


Góra
  
 
PostNapisane: 5 października 2010, o 06:16 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
nie ma takiej potrzeby albo inaczje w praktyce tak sie nie robi bo to tak naprawde nie ma znaczenia. To tylko efekty psychologiczne tak jak to ze przykryje kocem auto na noc to bedzie lepiej. Lepiej sprawdzic cisnienie jakie podaje pompa oleju i ewentualnie sie zainteresowac tym faktem nic takie praktyki stosowac. To tak jak zalewanie olejem turbiny przed przykreceniem- ona tak czy siak nie jest sucha w srodku i nic jej nie zaszkodzi jak przez te pierwsze sekundy po odpaleniu bedzie sie wirnik krecl na obrotach okolo 1 do 5 % swoich wlasciwych przy max predkosci obr. silnika. Powiem wam ze nasz kierownik dzialu blacharskiego ma viki C 1.9 cdti i wszyscy mo mowia ze za czesto olej zmienia a auto upala ostro bo dosc czesto leci na maxa czyli 220km/h. Ostatnio mu padl silnik i po sciagnieciu glowicy okazalo sie ze tlok nadtopiony dalej zwalenie dolu i sie okazuje ze panewki przytarte. I co za przyczyna przecie olej zmieniany co 3 miesiace? Ano diesel to nie silnik do smigania na maxa ile fabryka dala na dlugich dystansach gdzie EGT wzrasta znaczaco powyzej wartosci dopuszczalnych. Olej za czesto zmieniany i brak siarki oraz wegla w oleju i nie maja mozliwosci te pierwiastki wniknac w strukture metalu. Tka dla przypomnienia wegiel utwardza a siarka powoduje iz jest bardziej slizgi metal. Taka mala lekcja z metaloznawstwa. Ot narobil sobie biedy chlopaczyna.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 października 2010, o 10:08 
grunt żeby nie zapomnieć nasmarować uszczelki filtra jeśli takowa jest bo podczas przykręcania można ją uszkodzić:)


Góra
  
 
PostNapisane: 15 października 2010, o 17:57 
Panowie mobil 10w40 a GM 10w40 który lepszy? Pytam z ciekawości bo zauważyłem nawet sporą różnice w cenie.


Góra
  
 
PostNapisane: 15 października 2010, o 20:30 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Miked napisał(a):
Panowie mobil 10w40 a GM 10w40 który lepszy? Pytam z ciekawości bo zauważyłem nawet sporą różnice w cenie.
z tego co kiedys bylo pisane na forum i od mechanikow wiem, ze olej GM nie nalezy do najlepszych olejow. Najlpepiej go wogole nie wlewac :P o niebo lepiej mobila, czy tam castrola :)

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 października 2010, o 11:55 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Polus napisał(a):
....czy tam castrola

Polus postradales juz wszystkie zmysly ?
Castrola ???
A od kiedy Castrol posiada homologacje Opla ?
Bo wg. moich wiadomosci nigdy jej nie posiadal, ze wzgledu na slabe wlasciwosci.
Ze swoich WLASNYCH doswiadczen moge powiedziec ze Castrol to jedno z najwiekszych swinst jaki mozna dostac na rynku.
NIGDY wiecej nie zaleje juz Castrola, nawet do kosiarki do trawy nie.
Zreszta zdaje mi sie, ze juz opisywalem to dokladniej na forum.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 października 2010, o 17:03 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
no a u nas w ASO lejemy castrola (z beczki) do opli i saabów. Do chevrolletów lejemy za to GM ale 5W40 bo taki maja przykaz. GMowski olej tez mamy ale tylko na wyrazne żądanie klienta i jest to olej 5W30.
10W40 tez mamay ale tylko w bankach 1 litrowych i 5 L ale tego to unas sie nie stosuje. Dziwna ta polityka. Ciekawe co teraz bedziemy lali do mazdy jak juz otwarta bedzie???

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 października 2010, o 17:10 
Mi na castrolu10w40 wyświetlało często,,sprawdz poziom oleju" pozatym wydaje mi sie ze jakoś głosniej chodził.zalałem mobila 10w40 i jest super.


Góra
  
 
PostNapisane: 17 października 2010, o 18:15 
ja ostatnio sprawdzalem i mam 5w30 jak myslicie dobry jest?


Góra
  
 
PostNapisane: 8 stycznia 2011, o 20:08 
Witam!

Mam zalane autko castrolem 10W 40.Ostatnio autko na 1000km pobiera około 0,5 litra.wcześniej przed wymianą nie pobierał specjalnie oleju ale nie byłem do końca pewien jaki był zalany.mam 180 tyś przejechane auto w LPG.jaki olej polecacie?


Góra
  
 
PostNapisane: 8 stycznia 2011, o 20:22 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
HooP napisał(a):
Ostatnio autko na 1000km pobiera około 0,5 litra



sporo

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 50  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL