Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 12:15

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 50  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, o 10:18 
Witam

mam takie pytanie. sprawdzilem w ksiazce serwisowej ze mialem caly czas lany olej 5w40. Mam Opla Astra II Bertone 05.2000 silnik 1.8 115 km. Pytanie takie jaki to jest olej syntetyczny czy polsyntetyczny ktory bezpieczniej zalac zeby nie bylo problemow. Obecnie przejechane mam nieco ponad 150 000 km.

Myśle nad Motulem oraz Mobil1 roznica niewielka w cenie wiec prosze o porade ktory bedzie lepszy.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, o 11:25 
Jak masz caly czas lany olej syntetyczny to lej dalej syntetyka polecam Shella ja taki leje i jestem bardzo zadowolony zreszta pewnie wiele osob potwierdzi ze Shell to bardzo dobry olej :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, o 11:29 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 września 2007, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adrian
Silnik: inny
robaal napisał(a):
Witam

mam takie pytanie. sprawdzilem w ksiazce serwisowej ze mialem caly czas lany olej 5w40. Mam Opla Astra II Bertone 05.2000 silnik 1.8 115 km. Pytanie takie jaki to jest olej syntetyczny czy polsyntetyczny ktory bezpieczniej zalac zeby nie bylo problemow. Obecnie przejechane mam nieco ponad 150 000 km.

Myśle nad Motulem oraz Mobil1 roznica niewielka w cenie wiec prosze o porade ktory bedzie lepszy.

A wystarczy cofnąć się pare stron w tym temacie i przeczytać.

5w40 to syntetyk, więc po co zmieniać - chyba, że coś jest nie tak???
Co do marki to zalej taki jaki miałeś.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, o 17:00 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
robaal napisał(a):
mam takie pytanie.


i nie znalazles na nie odpowiedzi ???
Szczerze teraz...................
Mam nadzieje ze juz wiesz co mam na mysli.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, o 18:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Na temat olejow to juz bylo sporo na forum ale moge ewentualnie polecic jeszcze lekturę na forum Mastersa KLIKEN i on tam testowal oleje i ponoc wg jego pomiarow najlepszym jest pod wzg. jakościowym Motul 5W40. Dodatkowe info jeszcze mozna poczytac TU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: komunikat
PostNapisane: 6 czerwca 2009, o 09:01 
siema....to i ja zapytam o cos a mianowicie moze podziele sie czyms...mam 1.8 116,i mykam na mobilku 5w40 lub 5w50 i od wymiany do wymiany zero strat,a ostatnio jade sobie sobie i mi sie komunikat na kompie pokazuje(ze zarowka spalona )a po chwili mignal na sekunde drugi komunikacik ....cos tam prufen...kita do domu i na forum/tlumaczenia komputera i moj komunikat oznaczal zeby sprawdzic stan oleju w silniku.ok,na drugi dzien ide sprawdzam i faktycznie 2 kreski nizej (od wymiany przejecjalem z 8 tysi) ale patrze ze autko krzywo stoi ale ok,biore litra z bagaznika i dolewam i stop....mysle sobie zepchne autko z kraweznika...wlalem 0,2l auto na rownym(bo moj opelek cos wyczulony na tym punkcie) i jest max...

moje pytanie takie:
czy podczas jazdy w trasie i sprawdzeniu ile pojdzie-pare razy bo zawsze jakis mlotek ci wyjedzie na droge:) (215:)) moglo mi troszke tego oleju zjesc?niema niestety wskaznika temp.oleju:(

czy moze byc wina spalonej zarowki i komp poprostu analizujac co ma wyswietlic pokazal tamten komunikat o oleju na sekunde(olej na zimnym silniku byl na poziomie prawie polowy 3 kwadracika:))

czy moze czas juz na zmiane na gestrzy?polsyntetyk?jak tak to jaki?

kumpel mi mowil ze jak olej byl goracy to uszczelniacze od temperatury mogly troszke dac ciala....

nie katuje auta,poprostu przed 6 jezdze do warszawy trasa 7ka i od intercarsu do lomianek droga dobra a ze pusto to kita:)

slyszalem ze x18xe1 ma tendencje do brania oleju,mi bardziej ochodzi o komunikat czy to poprostu normalne czy pora wstawic autko na uszczelniacze lub cos bo to moje czko w glowie:)

ale sie rozpisalem hehe


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, o 11:33 
wally, a widać gdzieś wycieki oleju?jak nie to spaliła olej przy jeździe na maxa silnik potrzebuje zawsze większego smarowania, co do komunikatu to mi też czasem wyskakuje jak popędzę dość dobrze mimo że mam 3/4 na bagnecie,a oleju mi nie ubywa
Masz link do danych astry x18xe1
viewtopic.php?t=3411


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, o 14:52 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
wally, poziom oleju zawsze sprawdza się na równej powierzchni, 2-3 minuty po wyłączeniu silnika.

Co do zjadania oleju, to auto zawsze ma prawo trochę wciągnąć, zwłaszcza przy pałowaniu.
Co do komunikatu, to może po prostu czujnik świruje.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, o 16:30 
jakie tam pałowanie, ja obchodze sie z qp jak z jajkiem,zadnego katowania...poprostu po to sie auto sportowe kupuje zeby czasem poczuc to cos...a ze ja to czulem 4dni z rzedu bo pusto bylo to niemoja wina hehe,zadnych wyciekow niema

DAN napisał(a):
poziom oleju zawsze sprawdza się na równej powierzchni, 2-3 minuty po wyłączeniu silnika


a nie na zimnym?slyszalem ze tak wlasnie,bo na rozgrzanym ma zwiekszona objetosc i automatycznie pokazuje wiecej lub mniej jesli sie rozszedl po katach,a na zimnym jak zleci ukazuje stan faktyczny


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, o 17:05 
wally napisał(a):
a nie na zimnym


tak poziom oleju sprawdza się na zimnym silniku, nie wiem czy w przeciągu 2-3 min olej jest stanie spłynąć całkowicie do miski olejowej.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, o 18:30 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
wally napisał(a):
a nie na zimnym?


Mały cytat z instrukcji (strona 216):

Sprawdzanie i uzupełnianie poziomu oleju w silniku
Poziom oleju należy sprawdzać w samochodzie ustawionym poziomo,
gdy silnik jest rozgrzany i nie pracuje. Po wyłączeniu silnika odczekać
przynajmniej dwie minuty, aby olej mógł spłynąć do miski olejowej.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, o 18:13 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Te wojne ze spawdzaniem oleju toczymy na forum opel24 i jest sporo osob co mowi ze na zimnym silniku sie powinno sprawdzac ( najlepoiej po nocy). Ja tam jestem zdania nawet jesli by instrukcja podawala inaczej ale tak nie jest ze ma byc na rozgrzanym silniku do temp roboczej czyli od 60 do 90 stopni i jak odczekamy te kilka minut. Wazne jest to zeby pomiar byl na rownym bo lekki przechyl zafalszuje wynik. Ciekawi mni ejakby ktos chcial sprawdzic poziom jak przyjedzie do warsztatu na wymiane oleum? Ze niby co czekac cala noc i rrano kontrolowac? Jak to ludzie lubia palac głupoty jak nie mają pojecia o motoryzacji. Tak samo tez sie spuszcza olej jak go wymieniamy- ma byc silnik rozgrzany. Wiadomo zeby nie rozgrzewac do temp roboczej oleju bo by nam łapy ladnie przypalilo ( temp oleju siega nawet 130 stopni jakby ktos niewiedział) ale niech ten silnik pochodzi 2-3 minuty i dopiero wymieniamy.

Co do silnikow 16V to niestety ale w oplu bynajmniej ( ale chyba nie tylko) potrafia łyknac nieco oleju. Niestetey ale silniki 1.6 i 1.8 sporo łykaja zwlaszcza jak sie kreci silniczek powyzej 3,5 czy tam 4 tys obrotow. Sporo o tym juz bylo gadane na innych forach oplowskich a nawet i QP. Poszukac i poczytac ze jedynym lekarstwem jest dobranie sobie oleju ktorego mniej wciaga bo wymiana usczelniaczy itp niewiele daje.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, o 21:13 
Offline
Forumowicz
Forumowicz

Dołączył(a): 5 maja 2009, o 21:46
Lokalizacja: masz coupe ??
Silnik: Z18XE
wesol napisał(a):
1.6 i 1.8 sporo łykaja zwlaszcza jak sie kreci silniczek powyzej 3,5 czy tam 4 tys obrotow
Bez urazy ale u mnie w rodzinie jest dużo opli i żaden tyle nie pije co ford. Ten to połyka jak astra deko wypije :P ;/ Mechanik jak mi wymienia olej to od razu jak dojadę. Jego zdaniem najlepiej jest to robić gdy olej ma odpowiednią temperaturę roboczą gdyż więcej go niby spłynie ;)
Co do brania oleju to się nie dziwie jak ktoś zaraz na zimnym silniku pałuje kiedy silnik wciąga go najwięcej ;D Bądź się ostro silnik przegrzeje.
Ja sam kiedyś myślałem że mi wciąga ;/ Tylko popełniłem gapę bo patrzyłem na odwrotną stronę bagnetu. Na jednej stronie miarki było go więcej jak po odwrotnej gdyż bagnet idzie pod skosem. Olej sprawdzam po zgaszeniu motoru i odczekaniu 15 minut.


Ostatnio edytowano 7 czerwca 2009, o 21:14 przez Pd24, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, o 00:19 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Co może byc przyczyna kiedy po 1000km świeży nalany olej robi sie czarny? Slyszalem, że moze turbinka ma cos z tym wspolnego :twisted: i zeby potem nie bylo: odrazu wykluczamy plukanie silnika:P


Ostatnio edytowano 14 czerwca 2009, o 00:21 przez Jurand, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, o 07:46 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
To normalny objaw. Taki urok silnikow spalinowych. Zobacz jak wyglada olej w dieslu. a Zwlaszcza po przebiegu tak okolo 10 tys km. Wiecej sadzy jak oleju. Dlatego tez szybciej sie wymienia w dieslu jak w benie ( ogolnie mowie zeby mi tu nie wyskakiwac ze w turbo sie czesciej wymienia ja w dieslu itp).

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 50  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL