Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 05:25

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 46, 47, 48, 49, 50  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 czerwca 2015, o 22:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 19:19
Imię: Piotr
Silnik: Z20LET
użytkuję auto normalnie. wiadomo że czasem dostanie to do czego zostało stworzone ;) ale rzadko na maxa. olej zmieniam co 10tys. dochodzi mi do tego problem brania oleju. sporo bo 600-700 ml na 1000 i nie bierze go turbo. przebieg mam 175 nie kręcone. co do silnika to jeszcze się zastanawiam co zrobić (wymienić czy remontować). a co do oleju to boję się że jak naleje 5w30/ 5w40 (który lepszy?) to będzie go więcej ubywać :(

_________________
MOJA COUPE : viewtopic.php?f=27&t=16776


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 czerwca 2015, o 22:50 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
padly ci olejaki albo uszczelniacze lub to i to... mozesz ryzykowac i zmienic pierscienie i uszczelniacze po taniosci i masz fifty/fifty ze bedzie ok :)
lub szukac LERa/LEHa z malym nalotem tylko to juz koszta swapa i samego silnika

mi w ostatniej fazie przed swapem żłopal olejopijca 1 litr na STO kilometorow pałowania po odcinie
nowy motor poki co od zmiany do zmiany ani kropli :)

zaden olej juz ci nie nie pomoze... lepiej nie bedzie.. a wrecz z czasem coraz gorzej ;)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Ostatnio edytowano 25 czerwca 2015, o 22:53 przez Doktor29, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 czerwca 2015, o 22:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 19:19
Imię: Piotr
Silnik: Z20LET
właśnie tego fifty/fifty się boję :( swapa to sobie sam zrobię a ceny silników na allegro też nie zachęcają :( leh cena kosmos ler tylko jeden znalazłem golusieńki za ponad 4k leta nie chcę już a tak to same lel zostały

_________________
MOJA COUPE : viewtopic.php?f=27&t=16776


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 czerwca 2015, o 15:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
A ja proponuje zmienic uszczelniacze na poczatek bez zrzucania gory.
Cala operacja to koszt mniej wiecej od 300-450zl w zaleznosci od miasta i fachowca.

I oczywiscie zalewac dobry olej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 czerwca 2015, o 15:49 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
ludzie zle pojmują i mysla ze olej to groch albo cukier ze przelatuje jak przez sito. To co grubsze to nei przeleci a jak drobne to ucieknie. Moze sie okazac ze takiego oleju 0W40 wciagnie mniej jak 10W40 innej marki. Robilem kiedys takie testy na jednym takim swoim aucie. Aktualnie mam dwa motory tdi na pompowtryskach. Golf dlubniety na okolo 170 koni i kiedys zalalem do niego na jedna wymiane czyli okolo 10 tys km minerala mobila 15W40 i nic mu sie nie stalo. Dalej rwie do przodu bez problemu. Sgharana tez mam dlubnieteog na okolo 200 koni i jakos tez nadal ciagnie a dopiero od niedawna zalalem do swoich autem olej w pelni syntetyczny motula 5W40 z dedykacja do tych silnikow a tak to ganialem na oleju mieszanym ( 2 litry 5W40 GM i 2 litry 15W40 mobila). Jakos wypluwaja wiecej w serii jak powinny a po grubszych modach dalej rade dają.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 czerwca 2015, o 17:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 19:19
Imię: Piotr
Silnik: Z20LET
boje się że jak górę zrobię to już dół poleci :(

_________________
MOJA COUPE : viewtopic.php?f=27&t=16776


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 czerwca 2015, o 17:56 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
ja i kondzio tak mielismy... gora szczelna i szlo dolem wsio
ale chyba i tak nie masz nic do stracenia ;)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 czerwca 2015, o 18:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 19:19
Imię: Piotr
Silnik: Z20LET
w sumie racja. można spróbować ale znając moje szczęście ;)

_________________
MOJA COUPE : viewtopic.php?f=27&t=16776


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 września 2015, o 13:41 
Witam, przede mną ponowna wymiana oleju i choć jest już na forum grubo ponad 100stron, chciałbym zapytać Was o radę. :)
Mam Astrę G Coupe 1.8 16V (X18XE1). Po zakupie, przy około 145 tys. silnik zalałem olejem Schell Helix 10W40. Przy kolejnej wymianie zdecydowałem się na bardziej renomowanego Motula 6100 10W40 i jeździłem na nim do 180tys. Między Schellem a Motulem była mała różnica na korzyść dla tego drugiego. Później coś mnie tchnęło i zalałem GM 10W40, który dla mnie jest niewypałem. Silnik brał więcej oleju, choć nie narzekam, bo nie brał go dużo oraz głośniej chodził. Nastał czas na ponowną wymianę i waham się jaki wybrać olej. Coraz więcej piszecie o 5W40. Czy przesiadka po tylu tysiącach kilometrów z 10W40 na 5W40 nie jest złym pomysłem? Rozważam ponowny zakup Motula, Valvoline Max Life lub Gulfa (o którym też coraz głośniej).

Z góry dziękuję za radę.


Góra
  
 
PostNapisane: 2 września 2015, o 14:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 28 grudnia 2009, o 01:29
Imię: Maciek
Silnik: Z18XE
Patrykocz napisał(a):
Czy przesiadka po tylu tysiącach kilometrów z 10W40 na 5W40 nie jest złym pomysłem? Rozważam ponowny zakup Motula, Valvoline Max Life lub Gulfa (o którym też coraz głośniej).

Nie jest, bardzo dobre posunięcie.
Patrykocz napisał(a):
Rozważam ponowny zakup Motula, Valvoline Max Life lub Gulfa (o którym też coraz głośniej).

Nie są to dobre oleje, jeśli chcesz budżetowe i w miarę dobre 5W40 to Shell Helix.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 września 2015, o 14:19 
Macko tego polecasz?:
Obrazek

PS. foto zapożyczone z neta;)


Góra
  
 
PostNapisane: 2 września 2015, o 14:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 28 grudnia 2009, o 01:29
Imię: Maciek
Silnik: Z18XE
Tak, przy okazji warto zastosować jakąś bezpieczną płukankę do silnika np. Millers, Liqui Moly.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 września 2015, o 15:04 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Cytuj:
Valvoline Max Life


A ja akurat polecam, silnik mi na tym dziala ciszej niz na GM i mniej bierze przy ostrym palowaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 września 2015, o 15:11 
hay napisał(a):
Cytuj:
Valvoline Max Life


A ja akurat polecam, silnik mi na tym dziala ciszej niz na GM i mniej bierze przy ostrym palowaniu.


Ale 5W40 czy 10W40?


Góra
  
 
PostNapisane: 2 września 2015, o 18:42 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
10W40.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 46, 47, 48, 49, 50  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL