Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 10:08

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 50  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, o 19:34 
Z tego co wiem to nie można zmieniać oleju z gęstszego na rzadszy, tzn. jeśli ktoś jeździł na półyntetyku to nie może zalać syntetyka bo się silnik rozszczelni.

Ja kupiłem bertonke jakiś cas temu i nie bardzo wiem jakim olejem zalany był silnik, podobno syntetykiem, ale pewności nie mam- auto sprowadzone z Niemiec i ma przebieg 165000km. Chyba teraz zaleję półsyntetyk 10W40- tak będzie najbezpieczniej. Jak myślicie?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, o 23:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Totin napisał(a):
Jesetm juz swierzym wlascicielem Bertone z silnikiem 2.0 16V z 2001(ale nie turbo)



masz na mysli ten silnik ze 136 KM ?
Nie wiedzialem ze byl on tez montowany w Coupe :roll:
dziwne.
A co do palenia oleju, to napisz ile masz przebiegu , a jak jest go juz wiecej to wymien uszczelniacze na zaworach i jest po klopocie (no chyba ze to auto jest juz takie zajechane ze na pierscieniach przepuszcza)





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, o 00:31 
Dzieki za news.Ma ok 118tys km wiec niewiele.W tygodniu mam zamiar sie wybrac na serwis by rzucili okiem.Silnik jak dalem do ogladania na serwis autoryzowany do swoich znajomych to ponoc byl igla.Rzadnych wyciekow, cichutki-jak pszczolka.Po duzym przegladzie wyjechalem 4000km i wtedy cos mi olej wzial.I nie wiem czy to nie wina oleju.Co do silnika sam sie zdziwilem ale jak dla mnie ideal.As oszczednosci w przelozeniu na dynamike.Jestem nim zachwycony. Sam nie wiem ale w tygodniu podejde do sprawy powaznie by temu zapobiec.dzieki


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, o 10:54 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Z tego wynika że jesteś 1 właścicielem 2.0 16V Coupe na tym forum :shock:
Napisz coś więcej czy to jest x20xev :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, o 10:56 
WARIK napisał(a):
Z tego wynika że jesteś 1 właścicielem 2.0 16V Coupe na tym forum


hym skladak? wszystko na to wskazuje ... chyba ze ktos turbine wymontowal ?:)

co do oleju 5w-50 mobila osobiscie polecam .. jak dla mnie git... mi olej uciekal przy odplywie z turbiny ale wystarczylo dokrecic srube i jest suchutko jak na pustyni...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, o 11:21 
Panowie-sam nie wiem skad tu ten silnik.Probowalem dojsc tego ale nie mialem czasu-mam zamiar wyslac zapytanie bezposrednio do producenta o ten stan rzeczy. Sam pacowalem kiedys przy sprzedazy nowych aut i wiem ze mozna zamowic indywidualnie inny silnik ale koszt jest z regoly wiekszy.Sam watpie czy ktos by na to poszedl.Na serwisie "Carman" gdy na rozrzad i takie tam zajrzalem w wiekszosci osprzed od 1.8, ale ukl.wydech ten sam co Vectra 2.0.Byc moze to ten sam silnik.Dam wam znac jak dojde do sedna ale to potrwa pewnie jakis czas.
Mobil 5W 50 wlasnie mi znikal ale spojrze na wasze rady i zobaczymy.

Nash5009 jak twoja turbina?? Przynam ze balem sie tego ze strony Opla bo nie slynie z dobrych turbin.Wszystko gra czy sa klopoty??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, o 11:55 
Moze podjedz do ASO i niech po VINie sprawdza co to za wynalazek? Sam jestem ciekaw, czemu jest taki silnik. Moze jakis przymusowy swap z 1.8?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, o 12:04 
Totin napisał(a):
Nash5009 jak twoja turbina?? Przynam ze balem sie tego ze strony Opla bo nie slynie z dobrych turbin.Wszystko gra czy sa klopoty??


powiem ci tak... nie wiem jak byl samochod eksploatowany zanim go kupilem... aby doprowadzic go do stanu uzywalnosci troche minelo czasu i wydanej kasy...

jesli chodzi o turbo to mysle ze gra jak powinno acz kolwiek po pierwszej wizycie na hamowni to mi rece opadly (tylko 169 KM) wiec od tamtej pory wszystko co wydaje sie podejrzane to naprawiam, do tego wprowadze pewne modyfikacje i odwiedze hamownie raz jeszcze.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2006, o 09:39 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
A co powiecie o oleju ELF'a??
Ja lałem pełny syntetyk do Peugeota i byłem zadowolony...przy przebiegu 10 000tyś od wymiany prawie w ogole nie zmienił barwy

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2006, o 15:47 
Spuszczony olej, wlany Mobile 5W50, po 150 km prawie czarny. O czym to moze swiadczyc?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2006, o 15:51 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
o tym ze wymyl wszystkie brudy z silnika ? :roll:





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2006, o 16:36 
Czy w takim wypadku warto zalac silnik jakims tanszym olejem na powiedzmy 200km, a potem spuscic i nalac docelowy? Czy po takiej operacji bede sie przez dlugi czas cieszyl krystalicznie czystym olejem?


Maciek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2006, o 18:01 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mjaza napisał(a):
Czy w takim wypadku warto zalac silnik jakims tanszym olejem na powiedzmy 200km


Czy warto ?
hmmmm.........
a czy ten "tanszy" olej ma takie same wlasciwosci smarujace (we wszystkich warunkach temperaturowych) i CZYSZCZACE ???
Odpowiem krotko;
wedlug mnie to sie nie oplaci. (bo ten "tanszy" tez kosztuje pieniadze)




mjaza napisał(a):
Czy po takiej operacji bede sie przez dlugi czas cieszyl krystalicznie czystym olejem?


Nie.
Olej sie starzeje;
wymywa silnik,
molekuly oleju sa "rozgniatane" w lozyskach,
w turbosprezarce temperatury spalin dochodza do 1000°C i tam musi ten olej jeszcze o chlodzenie i smarowanie sie "postarac"
na denkach tlokow temperatury tez sa "niczego sobie"
czesc, spalin dostaje sie do skrzyni korbowej przez pierscienie i jest w czesci "wylapywana" przez olej.........................................
itd.
itd.
itd.

@Maciek, jakbys Ty miel to wszystko zrobic, to nie wiem jakbys wygladal po 1 Km, a Ty wymagsz cudow od oleju :lol: :wink: :P
z czego ja uwazam ze to jest "cudowny" plyn.
Dzisiejsze oleje sa cudem chemii, jezeli wezmiemy pod uwage jakie wymagania musza spelnic w dzisiejszych silnikach (i wspaniale spelniaja)

Pytasz;


Cytuj:
Czy po takiej operacji bede sie przez dlugi czas cieszyl krystalicznie czystym olejem?



a ja Ci powiem ze "przez dlugi czas" to Ty sie nawet czystym i krystalicznym olejem we frytkownicy nie bedziesz cieszyl, a jakby nie bylo we frytkownicy jest tylko 180°C
i nic sie nie porusza,
nie trze metal o metal,
nie zapala
nie wybucha
nie kreci
nie ma temperatur ok. 1000°C
.............
.............
a to wszystko mamy w silniku :wink:



A teraz sam sobie odpowiedz na Twoje pytanie;


mjaza napisał(a):
Czy po takiej operacji bede sie przez dlugi czas cieszyl krystalicznie czystym olejem?


:wink:



Moje zdanie na ten temat;
Jezeli autem nie jezdzisz na 1/4 mili, to zrob wymiane oleju raz na 15.000 km, a jak tych w ciagu roku nie nabijesz to raz w roku, przy wykozystaniu DOBREGO MARKOWEGO oleju
a auto bedzie Ci sluzyc wiernie przez conajmniej 200.000 - 250.000 km
(a potem zaczna klepac tloki, ale to juz inna bajka :lol: :wink: )





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2006, o 07:17 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Co w końcu z tym Elfem?? Czy któs podziela moje zdanie o jego dobrej jakości czy ktoś się na nim "przejechał"??

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2006, o 10:00 
mich007 napisał(a):
Co w końcu z tym Elfem?? Czy któs podziela moje zdanie o jego dobrej jakości czy ktoś się na nim "przejechał"??


Ja słyszałam że niezły, moj chłopak ma zalany w swoim aucie i twierdzi że ciszej pracuje :roll:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 50  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL