Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 15:03

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 50  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, o 09:11 
czesc.jestem swiezym nabywca bertonki 1.8,116hp.auto sprowadzone z niemiec z ksiazka serwisowa.ma wpis ze:2001r olej 10w40;2002r olej 0w40 a od 2004 olej 5w40 az do wrzesnia tego roku.ale za chiny niewiem czy to prawdziwe dane i jesli tak to nieznam marki oleju.kupowalem komplet rozrzadu i filtry i kupilem tez olej.kupilem 5w40 castrol magnatec.wchodze do was na forum i mi rece opadaja bo widze ze olej ktory wczesniej uzywalem w innym aucie okazuje sie totalna kicha?prosze(w poniedzialek auto odstawiam do mechaniora)powiedzcie jaki olej wlac.bo jestem zielony hehe.widze spore wymiany zdan,jedni tak inni inaczej,odwieczny problem,tak samo nierozstrzygniety jak to czy stozki sa dobre czy nie,czy strumienice sa dobre czy nie,czy wymieniac olej w skrzyni czy nie hehe.prosze o pomoc.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, o 10:12 
wally, Ziomal zaraz Cie op.. .ze sie nie przedstawiles i przywitales,odnosnie oleju to bedziesz mial tyle odpowiedzi ze zagubisz sie ,ja leje GM 5/30 a poniewaz jest tani olej wymieniam co 15 tys ,pozdrowionka i przywitaj sie


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, o 12:38 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Wnioskuje ze za wiel sie nie znasz na silnikach itp wiec moz eza iwle nie grzeb w tym aucie bo nie bedziemy nadążali Ci pomagac w uswaniu usterek. Do tego silnika zalej 10W40 i starczy, oleju w skrzy nie ruszaj i tylko powiedz mechanikowi zeby sprawdzil poziom.

Pewnie i tak jakis admin zamknie ten temat i dostanie sie Tobie, wiec sie przywitaj czympredzej.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, o 14:02 
znac sie znam ale nie na takich:)w ksiazce jest wpis ze stacji niemieckiej 12.09.2008 ze silnik lata na 5w40.teraz pytanie czy sprzedajacemu chcialo sie wpis z pieczatka dorabiac czy nie?jesli bylo 5w40 to czy jest sens lac polsyntetyk?albo jesli byl polsyntetyk a wleje syntetyk to czy cos zlego stac sie moze?i jaka marka oleju najlepiej do QP-etki?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, o 15:56 
nie napisałeś jaki masz przebieg a to jest dardzo istotne przy zmianie oleju na inną lepkość,jeśli chodził na połsyntetyku lub minerale (gęstrzym ) a teraz wlejesz mu syntetyk(rzadki) to wypłucze cały nagar i osady z silnika (zalerzy od stanu silnika ) i może doprowadzić do wycieku ps.niemcy nie polacy nie podrabiają stempla aby oszczędzić 60 euro na wymianie oleju


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, o 16:20 
astra 2000r.1.8 136 tysiecy przebiegu.wiem ze niemcy raczej bawic sie nie bawia,pytanie czy polaczek tego nie zrobil....koles w inter-carsie powiedzial ze ma 2.0 turbo,180tysiecy przebiegu i na pelnym syntetyku jezdzi.ale,ja mam1.8 136tysia i wpis w ksiazce serwisowej (kilka wpisow z wrzesniowym wlacznie) ze jest tam olej 5w40.stad moje pytanie do doswiadczonych posiadaczy QP.prosze o pomoc kogos z doswiadczeniem i pojeciem,bo pisanie "ja mam taki i taki olej i jest ok" naprawde mi nie pomorze.

[ Dodano: Sob 06 Gru, 2008 16:21 ]
jesli zdecyduje sie na syntetyk i nastapi wyplukanie nagaru lub cos,to jesli pozniej zaleje np.polsyntetykiem to bedzie ok?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, o 17:16 
zostań przy tym oleju 5w 40 ............ tylko dla czego najpierw był10w40 a potem 0w40 :? ? ja najpierw miałem 0w40 teraz mam5w50 a u ciebie 10w40 potem0w40 a teraz 5 w40

[ Dodano: Sob 06 Gru, 2008 17:19 ]
wally napisał(a):
jesli zdecyduje sie na syntetyk i nastapi wyplukanie nagaru lub cos,to jesli pozniej zaleje np.polsyntetykiem to bedzie ok?
to nie musi się zdarzyć ale będzie już za pużno


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, o 17:40 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Ale bajki z tym wyplukaniem. No nie moge. Ja tez mialem swoja zalewan acaly czas 10W40 potem sam zalalem 0W40 a pozniej nawet dla sprobowania 15W40 na koniec przeszedlem na stale na 10W40 GM. Jak niby ma cos rozpuscic ten syntetyczny a co to jest jakis rozpuszczalnik?? Przestancie prosze siac mity. Plukanie silnika to mozesz zrobic ropa jak kiedys pisal Sir a nie olejem. Jak juz bylo wspominane milion razy wolnossaki zalewamy 10W40 i az nadto wystarczy; turbo 5W40 i wsio, turbo diesla wystarczy tez 10W40 ale mozna stosowac 5W40. Olej sie dobiera wg wymagan producenta oraz do klimatu. Przebieg oraz przeszlosc ( co bylo lane wczesniej )nie ma tu nic do gadania. Ja to nawet bym proponowal zamknac ten temat ale pewnie sie ktos pojawi co otworzy nowy. Czekam na jakies inne pytanie odnosnie oleju poza pytaniami typu jaki olej zalac i czy mozna przejsc na syntetyk itp. bo to juz jest nudne.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, o 19:40 
wesol napisał(a):
Ja tez mialem swoja zalewan acaly czas 10W40 potem sam zalalem 0W40 a pozniej nawet dla sprobowania 15W40 na koniec przeszedlem na stale na 10W40 GM
...............a lej tam sobie co chcesz nawet mixol i lotos xP jest znacząca różnica gęstości między minerałem a syntetykiem .silnik ze zużytymi pierscieniami będzie przepalał syntetyka w komorze spalania dużo więcej niż gęstego minerału


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, o 19:42 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Tematu zamykac nie bedziemy, ale jak mi ktos przyjdzie jeszcze raz z pytaniem;

wally napisał(a):
prosze(w poniedzialek auto odstawiam do mechaniora)powiedzcie jaki olej wlac.bo jestem zielony


to go chyba zbanuje.
20 stron jest zapisanych na temat oleju, i jak ktos PO PRZECZYTANIU jeszcze nie wie co ma wlac, to juz nie bedzie wiedzial, i nie musi pytac.
Takiemu komus juz nie mozna pomoc.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, o 20:12 
posłuchaj kolego,z tego co wiem to forum słuzy do pomocy tak?przeczytalem strony na temat oleju.ale napisalem tez ze niewiem co u siebie zrobic,bo a;niewiem czy ksiazka na 100% jest prawdziwa,b;jeśli niewiadomo co było to myślalem ze mi ktos z doswiadczeniem podpowie jak bedzie najlepiej,bo widac mam mało wiedzy na ten temat ale zalezy mi bardzo zeby nic nie spierd...ic w silniku.niemam tez za bardzo mozliwosci na czytanie wszystkiego.ale odrazu uderzylem do was zeby po jakims czasie przed wymiana miec jakies rozeznanie.wiec skoro masz juz ikonke "pomógł" i oczekujesz zeby ktoś ją kliknął to pomóz!pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, o 20:18 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
roberto napisał(a):
jest znacząca różnica gęstości między minerałem a syntetykiem .silnik ze zużytymi pierscieniami będzie przepalał syntetyka w komorze spalania dużo więcej niż gęstego minerału


założe się że więcej spali 15w40 niż 10W60 czy 5W50

ja bym nie zalał mineralnym nawet przy 300tyś km przebiegu...

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, o 21:25 
mich007 napisał(a):
ja bym nie zalał mineralnym nawet przy 300tyś km przebiegu...
...........wiem jak ja użytkuje swój silnik i jak sam zrobiłbym taki przebieg to jezdziłbym pewnie na połówce ale jakbym kupił z takim przebiegiem to zalałbym minerał


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, o 23:32 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
wally napisał(a):
ale napisalem tez ze niewiem co u siebie zrobic,bo a;niewiem czy ksiazka na 100% jest prawdziwa

To czy masz prawdziwą książkę serwisową nie ma nic wspólnego z tym tematem.
wally napisał(a):
jeśli niewiadomo co było to myślalem ze mi ktos z doswiadczeniem podpowie jak bedzie najlepiej,bo widac mam mało wiedzy na ten temat ale zalezy mi bardzo zeby nic nie spierd...ic w silniku.

W tym temacie zostało już napisane co masz zrobić.
wally napisał(a):
niemam tez za bardzo mozliwosci na czytanie wszystkiego.ale odrazu uderzylem do was zeby po jakims czasie przed wymiana miec jakies rozeznanie.

To znajdź czas na czytanie i nie wal od razu z pytaniem, bo jestem pewien, że na forum znajdziesz odpowiedzi na 90% twoich pytań.
wally napisał(a):
wiec skoro masz juz ikonke "pomógł" i oczekujesz zeby ktoś ją kliknął to pomóz!pozdrawiam

Zalej dowolny dobry olej(np. Mobil 1) odpowiedni do twojego silnika (jaki jest odpowiedni znajdziesz w instrukcji) i klikaj pomógł.

_________________
Leszek


Ostatnio edytowano 7 grudnia 2008, o 00:41 przez DAN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2008, o 00:29 
no i dziekowac.zgasiles mnie w berdzo sugestywny sposob hehe.prosto zwiezle i na temat.zaleje 5w40 mobila a castrola oddam i juz.pozdrawiam.z gory sorki za zamieszanie.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 50  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL