Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 11:50

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 50  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 maja 2013, o 12:02 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2012, o 22:44
Lokalizacja: Żory/Ostrava
Imię: Krzysiek
Silnik: inny
ja mam niecałe 120tyś już, i za niedługo szykuje mi się następna wymiana i dobrze by było zalać coś lepszego jeśli można :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 czerwca 2013, o 10:28 
Szukam oleju do silnika Z20LER, potwierdzony przebieg 90k km. Na pewno będzie to Motul, teraz pytanie jaki. Na stronie Motula napisane jest, że powinien być to Specific Dexos2 5W-30 (http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 3&brand=45).
Spotkałem się jednak z opinią, że jest to "udawany" syntetyk, bowiem jest hydrokrakowany i lepiej zalać prawdziwy syntetyk w postaci 0w40. Czy ktoś jest w stanie doradzić, który z tych dwóch zalać?


Góra
  
 
PostNapisane: 26 grudnia 2013, o 23:05 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Pytanie za 100pkt, czy jest sens przesiadać się z oleju 10w40 na 5w50?
Silnik z20let
pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 grudnia 2013, o 09:55 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
sjR napisał(a):
czy jest sens przesiadać się z oleju 10w40 na 5w50?


chyba nie.ja sam mam u siebie 10W40 lany

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 grudnia 2013, o 11:36 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Znalazłem w archiwum, że Michu właśnie przesiadał się z 10w40 na 5w50, dlatego pytam. Zbliża się wymiana oleju i nie wiem co zalac :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 grudnia 2013, o 13:22 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
sjR ja też się przesiadłem z 10w40 castrola na 5w50 mobila. Bez problemów ;)

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 grudnia 2013, o 13:39 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Podziękował


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 grudnia 2013, o 14:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwietnia 2013, o 10:37
Lokalizacja: Białystok
Imię: Mateusz
Silnik: Z20LET
Ja tez zrobiłem taką zmianę po kupnie. Z GMowskiego 10w40 na Mobila 5W40 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 grudnia 2013, o 14:30 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
mam 115 tyś przebiegu.od początku był lany 10W40 i tez się zastanawiam na zmianą na 5W50.nie zaszkodzi to silnikowi?

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 grudnia 2013, o 14:51 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Moim zdaniem poprawi sie praca, bo jak kazdy wie syntetyk jest lepszy od polsyntetyka. Moze tez wyplukac nagar w silniku :D. Jak jest silnik w dobrej kondycji to nic sie nie zmieni, oprocz lepszego smarowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 grudnia 2013, o 14:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwietnia 2013, o 10:37
Lokalizacja: Białystok
Imię: Mateusz
Silnik: Z20LET
Nie. Te mity tak często powielane na forach o tym, że zmiana z 10W.. na 5W rozszczelnią silnik itp. to bujdy. Zmiana z półsyntetycznego na syntetyczny nie zaszkodzi w żadnym wypadku dla silnika. A przebieg silnika też nie jest żadnym wyznacznikiem tego jaki olej należy stosować (chodzi mi o to, że nagle na liczniku uderza 200 tys np. i dlatego, że już taki leciwy przebieg to trzeba zmienić na półsyntetyk, no bo.. trzeba, bo każdy mówi, że to taki duży przebieg- bzdura). Jeżeli coś cieknie tzn. że trzeba "leczyć" u źródła (czyli np. wymienić uszczelki) a nie zagłuszać objawy "choroby" zmianą oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 grudnia 2013, o 15:00 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Matek napisał(a):
Nie. Te mity tak często powielane na forach o tym, że zmiana z 10W.. na 5W rozszczelnią silnik itp. to bujdy. .


Ludzie maja na mysli wyplukanie nagaru, a niekiedy w ekstremalnych przypadkach grozi to spalaniem oleju przez silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 grudnia 2013, o 15:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwietnia 2013, o 10:37
Lokalizacja: Białystok
Imię: Mateusz
Silnik: Z20LET
Jurand napisał(a):
Ludzie maja na mysli wyplukanie nagaru, a niekiedy w ekstremalnych przypadkach grozi to spalaniem oleju przez silnik.


Słusznie, z tym się zgadzam- w ekstremalnych. Jeszcze się z tym nie spotkałem ani razu, co jednak nie znaczy, że tak się nie dzieje. Ale patrząc na korzyści wynikające z takiej zmiany i porównując to z niebezpieczeństwem jakie może wystąpić, ja wybrałem zmianę na 5W. Do turbawek zalecane są 5W, jednak nie jest też szkodliwe stosowanie półsyntetyków, parę osób u nas na takowych jeździ (może jedynie poza Castrolem- tego syfu lepiej nie lać do naszych silników:) ). Ja jednak obstaje, żeby lać syntetyczny zgodnie z zalecenimi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 grudnia 2013, o 15:38 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Jakby szczelnosc silnika opierala sie na jakichś nagarach a nie na uszczlekach, simmeringach itp. Mozna smialo zalewac i nawet 0W40. Ja kiedys robilem rozne mixy i raz zalalem 0W40 a za chwile 10W40. potem 5W40 i na koniec 15W40. Zero roznic. No moze troszke lepiej na syntetyku.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 grudnia 2013, o 16:40 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 listopada 2011, o 13:19
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
Jedna zasada ktorej sie trzymam i polecam ;)
Coraz bardziej gesty olej nie na.odwrot bo pozniej placz ze bierze olej ::beczy
Kazdy silnik reaguje inaczej ale wiecej mozna sobie zaszkodzic niz zrobic dobrego ;)
Ryba ile przejechales na polsyntetyku Km ?
Kto jak kto ale Ty te zasady znasz na pewno :D
Jak nie bierze oleju i nie cieknie nigdzie to moze sie udac ale odradzam tego ::coll

_________________
sejo sport to jest to ....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 50  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL