Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 26 kwietnia 2024, o 23:30

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 50  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 maja 2010, o 13:05 
A ja jak zalewałem też wahałem się nad przejściem na syntetyk pomimo że mam teraz 90 tyś. To jednak nie zaryzykowałem, Mówiono nawet kiedyś że wyjeżdżając z ASO potrafiły być zalane pół syntetykiem, bo dla 2.2 ponieką coś tam lepiej jest, ale to info. wyczytane kiedyś,kiedyś tam. W sumie oleju to niemal mi nic nie bieże dosłownie śladowe ilości a mam wyciek z czujnika bo zbieram się i jakoś mi się niechce wymienić gumkę i podkładkę w czujniku na dole misy a ubywa naprawdę sporo a na bagnecie jest ok, także jak wymienię to podejrzewam że nic nie będzie brał.


Góra
  
 
PostNapisane: 5 maja 2010, o 19:30 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Z racji ze obecnie pracuje w ASO opla to powiem ze sporo sie leje unas tego 10W40 do autek. A i musze przyznac ze sporo jest viki C oraz AH. Powoili juz zjezdzaj insygnie, astry J itd ale te najnowsze to tylko na przeglady pierwsze po 1,5 tys km.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2010, o 23:25 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lutego 2010, o 23:23
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Imię: Daniel
Silnik: Z20LET
wesol napisał(a):
Z racji ze obecnie pracuje w ASO opla to powiem ze sporo sie leje unas tego 10W40 do autek. A i musze przyznac ze sporo jest viki C oraz AH. Powoili juz zjezdzaj insygnie, astry J itd ale te najnowsze to tylko na przeglady pierwsze po 1,5 tys km.

Ja powiem Ci że u mnie w ASO najwiecej idzie GM 5W30 i Mobil1 5W30 ESP.Ja leje ten drugi bo do Mobila jakoś sie przekonałem a jak wiadomo z racji ze tu pracuje to mam raczej tanio.

_________________
Bemowo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 czerwca 2010, o 15:50 
Ponieważ jest to mój pierwszy samochód z silnikiem turb (z20let)o to zwracam się do Was o opinię. Czy ktoś z Was jeździ na oleju 10w40 w z20let ? jak się ten olej zachowuje. Pytanie moje bierze się stąd żę wlałem do leta 10W40 i oryginał GM kupiony u GSI GOszczyński, było na początku w miare spoko, popychacz jeden troche hałasuje, dosłownie troszke. Problem jest jednak w tym że jak się silnik nagrzał po kilku minutach ostrzejszej jazdy (ale bez przesady dosłownie kilka przyspieszeń) to na wolnych obrotach zaczęła mrugać kontrolka oleju, musiałem jednak dojechać do garażu i podczas tej jazdy moze mi mrugnęła 2 razy jak obroty silnika spadły poniżej 900obr. Po nawet delikatnym dodaniu gazu kontrolka gaśnie i jest ok. Czy jest możliwe że to wina oleju, ze do turbo jednak olej 10w40 jest w wysokich temperaturach za rzadki i gubi cisnienie?

Z góry dziekuje za wszelkie info.

Panewek nie słychać.


Góra
  
 
PostNapisane: 12 czerwca 2010, o 16:06 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
ol3j napisał(a):
Czy jest możliwe że to wina oleju, ze do turbo jednak olej 10w40 jest w wysokich temperaturach za rzadki i gubi cisnienie?
Ja normalnie jezdze na 10W40 i nie mam zadnych problemow. Powiem wiecej, nie wiem jak na innych olejach ale u mnie silnik je od 50 - 100ml oleju od wymiany do wymiany. Tak wiec uwazam, ze nie jest zle. Druga sprawa, ja leje castrola, a nie wiem jaki jest olej GM :/

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 czerwca 2010, o 22:32 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
ol3j napisał(a):
Czy jest możliwe że to wina oleju, ze do turbo jednak olej 10w40 jest w wysokich temperaturach za rzadki i gubi cisnienie?

Nie.
Albo pada Ci pompa oleju, albo poprostu czujnik cisnienia.
Zrob pomiar cisnienia oleju na warsztacie i bedziesz wiedzial na pewniaka.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 czerwca 2010, o 22:49 
tak zrobie, jednak zastanawia mnie jedna rzecz, jak chcialem sprawdzić na bagnecie stan oleju (był max) to z otworu, w który wchodzi bagnet unosiła się mgiełka, jakby ten olej się "palił" ..jakby miał za wysoką temperaturę (podobnie zapach w aucie i pod maską - zapach spalonego oleju)

czy chłodnica oleju mogła się zapowietrzyć (chodzi mi o część wodną), niestety nei mam czujnika temperatury oleju, ale wydaje mi się że za wysoka jest temperatura oleju...

jeżeli to nie to, to albo zawiesił sie zaworek w pompie, albo pompa woła o wymianę.

Czy jest możliwe ze ciśnienie oleju jest gubione na uszczelnieniach smarowania turbiny ? (stąd by był ten zapach i za niskie ciśnienie na wolnych)

problem występuje tylko na rozgrzanym silniku, dopóki nie osiągnie on temperatury roboczej (około 90stopni) jest wszystko ok.


Góra
  
 
PostNapisane: 13 czerwca 2010, o 13:13 
jako że nie mogłem znaleźć opcji edytuj, piszę pod spodem:
dziś temperatura na zewnątrz dużo niższa niż wczoraj i problem z lampka oleju nie występuje, a mógłbym rzec ze samochód potraktowany nieco mniej delikatnie..

chyba wymienie jednak ten olej dla świętego spokoju, na jakiś 5w50 lub 10w60 (słyszalem pozytywne opinie o Valvoline i Selenii o takich parametrach do silników uturbionych).


Góra
  
 
PostNapisane: 1 lipca 2010, o 06:51 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
mam pytanie czy ktoś jezdzi na oleju valvoline??
zdecydowałem się teraz taki zalac jak bede wymieniał, nie wiem tylko który wybrać bo jest ich kilka do wyboru w przedziale sysntetyków:
MaxLife Synthetic 5W-40, SynPower MXL 5W-30, SynPower 5W-30.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lipca 2010, o 09:24 
Offline
Forumowicz
Forumowicz

Dołączył(a): 5 maja 2009, o 21:46
Lokalizacja: masz coupe ??
Silnik: Z18XE
Ja Ci polecę valvoline VR1 5W 50 ewentualnie coś z motula w tej klasie lepkości. U mnie przy wysokich temperaturach np z castrola to się woda robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lipca 2010, o 09:49 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
Pd24 napisał(a):
5W 50
ale ja jezdze autem trasa przewaznie ok 100 km/h a nie po torze więc nie potrzebny mi taki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lipca 2010, o 20:35 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Cytuj:
jest ich kilka do wyboru w przedziale sysntetyków:
MaxLife Synthetic 5W-40, SynPower MXL 5W-30, SynPower 5W-30.

jak juz to bralbym ten 5W40,
W30 jest na letnie temperatury i Turbo nieodpowiedni.
5W40 wystarczy w zupelnosci.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lipca 2010, o 21:58 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
moim następnym olejem do asterki jak i do buni będzie: http://www.millersoils.pl/shop/millers- ... -p-95.html dotychczas jeździłem na mobilu 5w50 i nie miałem żadnych zastrzeżeń, ale niestety teraz boje się o podróbki :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lipca 2010, o 07:24 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
WARIK napisał(a):
moim następnym olejem do asterki jak i do buni będzie: http://www.millersoils.pl/shop/millers- ... -p-95.html dotychczas jeździłem na mobilu 5w50 i nie miałem żadnych zastrzeżeń, ale niestety teraz boje się o podróbki :(


cena sporawa

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lipca 2010, o 10:20 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Robertnet napisał(a):
mam pytanie czy ktoś jezdzi na oleju valvoline??


ja leje Valvoline VR1 10W60 do beemki a u mnie nie ma lekko ;P

jak nie miałem chłodnicy oleju to dopiero przy 150stC się odzywały popychacze lekko, teraz mam chłodnice i temp nie przekracza 120stC i nie ma żadnych problemów ani odgłosów z silnika...a jak silnik dostaje u mnie w dupe to chyba nie musze udowadniać? jeżdzę już 2 sezon i absolutnie nic sie z silnikiem nie dzieje :)

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 50  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL