Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 15:33

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szarpanie Z22SE
PostNapisane: 29 kwietnia 2016, o 12:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lipca 2012, o 08:53
Lokalizacja: Inowrocław
Imię: Aleksander
Silnik: Z22SE
Cześć, mam drobną przypadłość z którą nie mogę sobie poradzić od jakiegoś czasu, której rozwiązania też nie znalazłem na forum :)
sprawdzałem już u elektryka i mechanika i nie wiedzą ;/

ale zacznijmy od początku:

Mam Astrę II Cabrio z silnikiem 2.2 Z22SE (benzynka + gaz)

jakiś czas temu wymieniłem silnik na inny (nie napiszę, że na nowy ponieważ też na używkę :P Ale w dobrym stanie, przynajmniej jak ją kupowałem...) ponieważ w poprzednim korbowód wyszedł mi bokiem na obwodnicy Poznania, ale do rzeczy.

Po wymianie silnika wszystko było ok przez jakiś miesiąc, później autko zaczęło szarpać i dymić na biało.
wiadomo, że jak autko dymi na biało to uszczelka pod głowicą poszła.

Tak więc oddałem autko do zrobienia, wymieniona uszczelka pod głowicą, głowica (okazało się że tamta była nadpęknięta i przy 1 ze świec też kapało chłodziwo, na szczęście miałem dobrą głowicę jeszcze ze starego uszkodzonego silnika) głowica została splanowana i miała wymienione zawory (uszkodzony tłok zanim wyszedł bokiem uderzał o zawory ale włożyliśmy zawory z tej pękniętej głowicy)
do tego ringi na tłokach i uszczelka pod przykrywą zaworów.

Autko przestało dymić na biało, spadło spalanie (jakiś efekt uboczny :P) o 1-2l na 100km :D ale... ale dalej delikatnie szarpie i to czuć że czasami 1 tłok nie pali.
elektryk sprawdzał z elektryką wszystko ok, świece wymienione na nowe, ba nawet kupiłem inną listwę z cewką i dalej to samo.


Ktoś ma pomysł czego to może być wina? mechanik mi coś wspomniał że może przepustnica, ale czy mogłaby w jakiś sposób powodować niepalenie na którymś z tłoków ? (wiem że to jakiś tłok nie pali bo przy wydechu czasami słychać że dopala się mieszanka w kolektorze) w różnych odstępach czasu czuć szarpnięcie, jak tak jeżdżę to nie widzę niczego co mogłoby łączyć te szarpnięcia, nie ważne czy jest sucho czy pada, czy duża czy małą wilgotność, czy na zimnym czy na ciepłym silniku, czy niskie czy wysokie obroty, co jakiś czas jeden z tłoków nie zapali mieszanki. Jedyna różnica jest taka że na gazie szarpie bardziej, może to coś może powiedzieć szpecom :D


teraz pytanie, jak duża szansa jest na to że obie cewki mam uszkodzone? (obie przez pewien czas pracowały na starej głowicy gdzie w 1 z otworów na świecę kapało chłodziwo, tzn obie były lekko zalane ale później były wysuszone po wszystkim)



Jakieś pomysły ?

_________________
Gdy już dochodzisz do granic możliwości swojego silnika, cała maszyna drga od tej mocy a licznik wyskakuje w górę, nasuwa się jedno pytanie:

a może by tak wrzucić, dwójkę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2016, o 17:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
Kolego temat interesujący jak dla mnie i bardzo cię proszę jak znajdziesz rozwiązanie to daj znać.

Proponowałbym sprawdzić ustawienie rozrządu. Ja jak miałem lekko przestawiony kiedyś to wył jak traktor. (Ogólnie przy złym ustawieniu rozrządu w tym silniku robią się różne jaja).
Ponoć w tym silniku wymiana rozrządu to "banał" ale wielu mechaników na tym polega.
Poszukaj u nas na forum jest filmik jak wymienić popranie rozrząd w tym silniku i zrób tak samo.
Daj znać czy pomogło :)

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2016, o 20:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lipca 2013, o 17:20
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
pajak napisał(a):
Jedyna różnica jest taka że na gazie szarpie bardziej, może to coś może powiedzieć szpecom :D

Silnik pracując na gazie potrzebuje mocniejszej iskry, stąd na benzynie może być lepiej, a na gazie gorzej. Proponuje podmienić jednak z kimś cewkę, może ta którą kupiłeś jednak nie jest dobra.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2016, o 20:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
a ogólnie jak jeździ poza szarpaniem - ma moc, czy muł na pierwszych biegach?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2016, o 23:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
macieo89 napisał(a):
pajak napisał(a):
Jedyna różnica jest taka że na gazie szarpie bardziej, może to coś może powiedzieć szpecom :D

Silnik pracując na gazie potrzebuje mocniejszej iskry, stąd na benzynie może być lepiej, a na gazie gorzej. Proponuje podmienić jednak z kimś cewkę, może ta którą kupiłeś jednak nie jest dobra.


Też tak może być. Ewentualnie zmień świece. Z tego co mi się wydaje to do gazu najlepsze są jedno irydowe. Ale tutaj wolałbym żeby wypowiedzieli się znawcy :D

Wysłano z Nokia 3310i

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2016, o 09:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 marca 2014, o 15:52
Lokalizacja: Gdynia
Silnik: Z22SE
są świece jak wyżej z 1 elektrodą , ja zrobiłem na LPG prawie 20 tys na standardowych 3 elektrodowych Boscha i jest OK na LPG i PB

Przy montażu LPG wcinają się we wtyczkę przy listwie może jakieś zwarcie tam masz? albo naderwany któryś kabelek bo jak dla mnei to problem zaniku napięcia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2016, o 18:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lipca 2012, o 08:53
Lokalizacja: Inowrocław
Imię: Aleksander
Silnik: Z22SE
po podłączeniu komputera, pokazuje jeszcze błąd sondy lambdy pierwszej która zawsze pokazuje bogatą mieszankę a sonda druga zawsze pokazuje za biedną mieszankę i podobno może mi zalewać gary zbyt bogatą mieszanką, czyli kolejna rzecz do sprawdzenia :D ale cewkę też sprawdzę jak znajdę kogoś z 2.2 obok siebie :D

_________________
Gdy już dochodzisz do granic możliwości swojego silnika, cała maszyna drga od tej mocy a licznik wyskakuje w górę, nasuwa się jedno pytanie:

a może by tak wrzucić, dwójkę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2016, o 18:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
odłącz lambde, sterownik sobie uśredni mieszankę i przejedź się - może masz gdzieś nieszczelność w wydechu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2016, o 19:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
slayer napisał(a):
odłącz lambde, sterownik sobie uśredni mieszankę i przejedź się - może masz gdzieś nieszczelność w wydechu.

Czy nieszczelność w układzie wydechowym może powodować szarpanie ? Tak ja to zrozumiałem

Wysłano z Nokia 3310i

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2016, o 19:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
Jeżeli dostaje lewe powietrze w okolicach sondy to objaw taki może być - bo ma to wpływ na pracę lambdy, która podaje info do kompa i silnik głupieje
Jeszcze warto sprawdzić pod kątem szczelności egr (najlepiej zaślepić + emulator), rurę która łączy się z kolektorem ssącym. Oringi przy listwie wtryskowej... ten silnik nie lubi nieszczelności.
Jeżeli szarpie nie ma mocy trzeba szukać najpierw nieszczelności.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2016, o 20:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
W krótki i jasny sposób opisałeś gdzie szukać. Myślę że pomogłeś nie jednemu właśnie :D

Wysłano z Nokia 3310i

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2016, o 20:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
i jeszcze przypomniało mi się
czujnik temperatury on też pomimo że działa to może być średnio sprawny i głupoty do kompa podawać... koszt niewielki (objawia się ogólnym zamuleniem i brakiem mocy)
Jak za niskie obroty trzyma albo faluje, podbija przy zmianie biegów... kolektor dolotowy do sprawdzenia... uszczelki (kolektora+przepustnicy) i ten nieszczęsny wlot od rury egr... gorzej tego wymyślić nie mogli aby spaliny bezpośrednio pchać do kolektora, a przy okazji jest to miejsce które ciężko podejrzewać o nieszczelność.
Nieszczelność kolektora dolotowego można poznać po tym jak heble kiepsko hamują - wężyk podciśnienia połączony jest z serwem (hamuje tak jakbyś miał z 5 osób na pace) i ogólnie mułowaty na pierwszych biegach

Jak coś mi jeszcze się przypomni to dopiszę... :) dobrze że nie ma przepływki

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2016, o 20:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
Slayer im więcej tym lepiej! W jednym topiku tyle ważnych informacji :)

Wysłano z Nokia 3310i

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lipca 2016, o 14:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lipca 2012, o 08:53
Lokalizacja: Inowrocław
Imię: Aleksander
Silnik: Z22SE
no dobra, to czas na małą aktualizację, kolektor ok dolotowy ok, tak samo przepustnica. czujnik temperatury nawet jeśli jest coś z nim nie tak po 20-30 km zeruje się i auto powinno dobrze chodzić przy uśrednionych wartościach. pojawił się nowy problem, auto kompletnie wysiadło, nie odpala - diagnoza przepalone kable i spalony sterownik.

elektryk musiał nowe kable kłaść bo stare były w takim stanie że + do masy się przyspawał ... no i sterownik nie daje napięcia na cewkę.
podmienię jeszcze sterownik i wtedy zobaczę.

dodane: 5 lipca 2016, o 15:20

Aktualizacja końcowa.


już wszystko wiem:

-uszkodzone obie cewki, nie miały masy i gubiły prund :D
-lambda wymieniona, cała uszkodzona i popękana.
-przez złą lambdę znowu zalało mi świece i były do wymiany
-przegnite kable od czujnika położenia wału, dlatego były sytuacje że czasami nie odpalał.
-źle podłączony przewód podciśnienia instalacji gazowej

no, ot by było na tyle, elektrotechnik był w szoku że sam tym autem dojechałem do jego warsztatu :D

mam nadzieję że teraz przez długi długi czas będę mieć spokój :D

_________________
Gdy już dochodzisz do granic możliwości swojego silnika, cała maszyna drga od tej mocy a licznik wyskakuje w górę, nasuwa się jedno pytanie:

a może by tak wrzucić, dwójkę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lipca 2016, o 14:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 marca 2014, o 15:52
Lokalizacja: Gdynia
Silnik: Z22SE
no czyli tak jak pisałem zwalili ci coś przy kablach zapewne przy montażu LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL