Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 17:26

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 czerwca 2016, o 21:02 
Offline

Dołączył(a): 7 maja 2016, o 22:36
Lokalizacja: Jaworzno
Imię: Dawid
Silnik: Z18XE
Witam, dręczy mnie problem odpalania na zimnym i nierówna praca silnika na benzynie....mianowicie Astra odpala na zimnym za ok 5 razem, gdy już odpali i utrzymuje obroty to niechętnie wkręca się na obroty wręcz się dławi i czuć benzyne. Na lpg awaryjnie odpala od razu i kultura pracy jest o niebo lepsza ale tez minimalnie kołysze. Byłem na kompie i natarczywe błędy to P1555 i P0170.

Wymieniłem:
-sonde tą pierwszą
-przepustnice urzywka
-filtry paliwa, powietrza
-cewka

Mechanior powiedział że na nowce przepustnicy zniknął problem z odpalaniem a na objawy pracy na benzynie postawił diagnoze że do remontu głowica lub pierścienie z powodu świec w oleju, nie wiem czy w oleju jest porcelana czy elektroda bo dziś odebrałem auto i nie miałem już czasu samemu sprawdzić. Ale moje pytanko czy powodem tych objaw mogą być świece z oleju????? Skoro tak to czemu na lpg dużo lepiej pracuje i odpala??? Postaram się filmik wrzucić z tym odpalaniem. Proszę o pomoc.....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 czerwca 2016, o 21:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
a jaka temp pokazuje czujnik plynu chlodzenia ? bo obajwy jakie opisujesz wskazuja ze komp leje paliwo wiadrami

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 czerwca 2016, o 21:24 
Offline

Dołączył(a): 7 maja 2016, o 22:36
Lokalizacja: Jaworzno
Imię: Dawid
Silnik: Z18XE
na ciepłym silniku pokazywał 88-90 nie wiem jak na zimnym ale mechanik twierdził że czujnik sprawny, przepływke też mówił ze sprawna....ciekawią mnie te świece bo gdy już go odpale i nawet jak się zagrzeje to kuleje na benzynie i słabiej się wkręca na obroty niż na lpg....mówił mi że przez olej na świecach z benzyną nie umie sobie dobrać dawki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 czerwca 2016, o 21:46 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
no dobra a jak odpalasz to widzisz za soba chmure niebieskiego dymu ? olej na swiecy nawet jesli by byl to by go przepalil... poza tym sam piszesz ze na LPG jest ok wiec raczej na gazie samochod nie uszczelnia sie w cudowny sposob

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 czerwca 2016, o 08:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
Kolego polecam zmienić pompę paliwa.
Dodatkowo wyczyścić bym zbiornik paliwa oraz wszystkie przewody od niego idące.
Wg mnie albo nawala pompa albo masz zasyfione przewody paliwowe. Albo jedno i drugie xD
Daj znać jak rozwiążesz problem :)

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 czerwca 2016, o 09:25 
Offline

Dołączył(a): 7 maja 2016, o 22:36
Lokalizacja: Jaworzno
Imię: Dawid
Silnik: Z18XE
Dymku nie puszcza ani troche i też mi się wydaje że na LPG powinien wariować jeżeli by były to świece aczkolwiek takiej wiedzy nie posiadam czy na LPG mniej mu olej na świecach by dokuczał...pompa paliwa za rozdzielaczem daje 3,5-4 bary i przy odpalaniu czuć paliwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 czerwca 2016, o 09:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
Piatek90 napisał(a):
Dymku nie puszcza ani troche i też mi się wydaje że na LPG powinien wariować jeżeli by były to świece aczkolwiek takiej wiedzy nie posiadam czy na LPG mniej mu olej na świecach by dokuczał...pompa paliwa za rozdzielaczem daje 3,5-4 bary i przy odpalaniu czuć paliwo.

To nie znaczy że przewody mogą być nie zasyfione. Może i pompa cisnie dobrze ale silnik nie dostaje wystarczającej dawki benzyny. Ale to akurat powinno pokazać ci na logach z kompa

Wysłano z Nokia 3310i

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 czerwca 2016, o 13:52 
Offline

Dołączył(a): 7 maja 2016, o 22:36
Lokalizacja: Jaworzno
Imię: Dawid
Silnik: Z18XE
Servesys napisał(a):
Piatek90 napisał(a):
Dymku nie puszcza ani troche i też mi się wydaje że na LPG powinien wariować jeżeli by były to świece aczkolwiek takiej wiedzy nie posiadam czy na LPG mniej mu olej na świecach by dokuczał...pompa paliwa za rozdzielaczem daje 3,5-4 bary i przy odpalaniu czuć paliwo.

To nie znaczy że przewody mogą być nie zasyfione. Może i pompa cisnie dobrze ale silnik nie dostaje wystarczającej dawki benzyny. Ale to akurat powinno pokazać ci na logach z kompa

Wysłano z Nokia 3310i



Myślisz że pomimo syfu by było czuć benzyne? Jakiś dodatek do benzyny by to załatwił, coś polecasz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 czerwca 2016, o 15:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
Możliwość taka jest a przeczyszczenie rurek cię dużo kosztować nie będzie. Ale moim zdaniem powinieneś widzieć na wykresach jeśli mieszanka będzie zła.
Z tymi dodatkami to w ogóle odrębną bajka. Są takie co pomogą i takie co zaszkodzą.
Ostatnio stacje BP wprowadziły paliwa z takim dodatkiem. Skoro stacja paliw w każdym paliwie dodaje taką mieszankę to nie wierzę żeby używali czegoś nie sprawdzonego. W skrócie. Zatankuj sobie paliwo z BP najlepiej 98 oktanów i z użyj cały bak. Myślę że po 2 takich operacjach powinieneś odczuć różnice. Jeśli nie to będzie myśleć dalej.

Wysłano z Nokia 3310i

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lipca 2016, o 16:49 
Offline

Dołączył(a): 7 maja 2016, o 22:36
Lokalizacja: Jaworzno
Imię: Dawid
Silnik: Z18XE
Dzis przy okazji wymiany regulatora napięcia zaglądłem do świec i są przypocone delikatnie na gwincie elektroda sucha, ceramika tak samo....Poniżej link do foto oraz filmik z odpalania.

http://pokazywarka.pl/myyi7q/

https://www.youtube.com/watch?v=JPKJMQx ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lipca 2016, o 13:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
Świece wyglądają tak samo jak u mnie.
No masz spory problem z odpaleniem. Mi to wygląda albo na nie poprawnie działającą przepustnice albo problem z mieszanką.
Sprawdź te rzeczy i daj znać co ci tam wyszło.

Ps. Dziwi mnie że przy odpalaniu spada ci wskazówka od paliwa.

Wysłano z Nokia 3310i

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lipca 2016, o 14:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
Servesys napisał(a):
Dziwi mnie że przy odpalaniu spada ci wskazówka od paliwa.


chyba akumulator za słaby ponieważ rozruch powoduje za duże obciążenie dla układu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lipca 2016, o 15:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
slayer napisał(a):
Servesys napisał(a):
Dziwi mnie że przy odpalaniu spada ci wskazówka od paliwa.


chyba akumulator za słaby ponieważ rozruch powoduje za duże obciążenie dla układu

Też tak sobie pomyślałem tym bardziej że musi go kręcić co dziennie po 5 razy :/

Wysłano z Nokia 3310i

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lipca 2016, o 21:29 
Offline

Dołączył(a): 7 maja 2016, o 22:36
Lokalizacja: Jaworzno
Imię: Dawid
Silnik: Z18XE
Słabe ładowanie było ok 13,5 co zaowocowało w piątek ok 23 awarie w postaci zgaśniecia swiateł i licznika podczas jazdy. Nawalił regulator i w sobote go wymieniłem a filmik był nagrany jakieś dwa tyg temu :P Przepustnice wymieniłem na urzywke z allegro i gwarancją więc teraz poluje na przepływke urzywana żeby podmienic na chwile czy mu przejdzie bo podobny filmik jest na YT z zafira, problem wrecz taki sam i pisał autor że przepływka załatwiła wszystko. Jutro na złom się karne bo na allegro i olx nie sprzedaje nikt blisko. I właśnie co do świec to wydaje mi się że mechanior chciał mnie naciągnąć na grube chajsy$


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lipca 2016, o 22:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 grudnia 2011, o 13:32
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Marek
Silnik: Z22SE
Ta przepływa to nie taki głupi pomysł w sumie. A jak jedziesz na złom to weź kup odrazu dwie dla pewności xD

Wysłano z Nokia 3310i

_________________
Servesys


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL