Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 13:01

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 czerwca 2016, o 06:41 
Offline

Dołączył(a): 30 maja 2011, o 19:02
Lokalizacja: Świdnica
Imię: Rafał
Silnik: X18XE1
Hej, potrzebuje pomocy/ opinii na co bardziej postawić.... Jakiś czas temu miałem podobną przypadłość auto na luzie gasło i trzeba było przytrzymywać pedał gazu... wtedy wystarczyło wyczyścić przepustnicę i problem zniknął... Teraz sprawa wygląda tak.... Zatankowałem ładnie benzynę z gazem przejechałem z 10km zgasiłem autko i po 15 min chciałem je odpalić po każdym odpaleniu auto gasło, trzeba było trzymać pedał gazu tak samo podczas jazdy.... dodatkowo tym razem zapaliła się kontrolka silnika.... Więc tak jak wcześniej wykręciłem przepustnice wyczyściłem poprzykręcałem... i tu pojawił sie problem...
1. kontrolka dalej sie świeci
2. obroty na luzie falują <-- https://www.youtube.com/watch?v=zJRrQud_QGk (jak na złość falowały delikatnie)
3. auto dusi się i chodzi jak "chopper" przy obrotach 1,5-2,5
4. powyżej 2,5k obrotów odcina mi instalacje gazową (czy jest włączona czy nie) cały elektroniczny wskaźnik poziomu paliwa się wyłącza i jak obroty spadają na nowo zapalają sie diody (BRC sekwencja)
5. po przekroczeniu okolo 3,5k obrotów auto rozpędza się normalnie nie licząc że gaz dalej zostaje odcięty
6. pod komputerem wyszedł błąd 0505 i osoba która to robiła powiedziała, że przepustnica jest zepsuta "elektronicznie" <-- da sie to tak zepsuć ??
7. spalanie wcześniej na benzynie 0,9-1,0 na gazie 1,2-1,4 teraz benzyna 1,6-1,8 gaz 2,0-2,3

I tu mam dylemat Przepustnica, zawór EGR, czy komputer .... ::zly ::zly ::zly ::zly

1.8 16V xe1 116KM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 czerwca 2016, o 08:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 czerwca 2014, o 20:57
Imię: Karolina
Silnik: Z20LET
zapewne sterownik, jak to wyczytane na innym forum ;
to jest wina samego sterownika silnika-brak napięcia na jednej z 2 ścieżek na potencjometrze gazu.Wymień sterownik silnika no i immo chyba bo kluczyki i adaptacja jest przesrana !


i też astra g i ten silnik :)
a zeby wykluczyc przepustnice, najlepiej kup uzywaną i podmień :) tak zeby miec pewnosc 100%


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 czerwca 2016, o 13:28 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
W przepustnicy ( w srodku) jest taki talerzyk ktory sie otwiera i przymyka, on jest na 2 torxach. Zobacz czy te sruby nie sa luzne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 czerwca 2016, o 13:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
a jak jeździsz tylko na benzynie to ten problem też masz?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 czerwca 2016, o 15:28 
Offline

Dołączył(a): 30 maja 2011, o 19:02
Lokalizacja: Świdnica
Imię: Rafał
Silnik: X18XE1
Tak to jest bez różnicy czy benzyna czy lpg :[ :[
wszystko że tak powiem trzyma sie ciasno ::rotflek
Najgorsze ze nikt nie ma w pobliżu takiego silnika, zamówiłem używaną przepustnice jak to to, to dobrze jak nie to odeślę i zobaczymy z tym sterownikiem :) bo wiecej pomysłów nie mam ::beczy ::beczy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 czerwca 2016, o 15:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
jeżeli jeździsz ze źle skalibrowaną instalacją (z czego większość na LPG) to takie kwiatki wychodzą po czasie ponieważ komputer ma rozjechane mapy
Zrobił bym reset map i ponowną kalibrację

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 czerwca 2016, o 10:30 
Offline

Dołączył(a): 30 maja 2011, o 19:02
Lokalizacja: Świdnica
Imię: Rafał
Silnik: X18XE1
Oki dziękuję, sprawdzę jak przyjdzie przepustnica jak to nic nie da zobaczymy gazownika i na koniec sterownik silnika ::zly

dodane: 4 czerwca 2016, o 11:30

Przyszła przepustnica ładnie popodmieniałem i niestety ten sam efekt ani lepiej ani gorzej ... filmik na nowej na wyższych obrotach https://www.youtube.com/watch?v=el36gtAroqo

na benzynie po całej nocy
to już chyba zostaje tylko sterownik ?? ;/ ::zly ::zly ::zly ::zly ::zly ::zly


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 czerwca 2016, o 11:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
raval314 podmiana sterownika to nie taka prosta sprawa, po wymianie musisz go programować....

chyba że kupisz komplet czyli, sterownik, immo, pastylka

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 czerwca 2016, o 12:09 
Offline

Dołączył(a): 30 maja 2011, o 19:02
Lokalizacja: Świdnica
Imię: Rafał
Silnik: X18XE1
ehhhh... no to jestem ugotowany nie wiem czy w tym "wielkim" mieście ktoś to zrobi ... wrrr..... ::censored ::censored ::censored ::censored ::censored


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 czerwca 2016, o 12:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
jak masz op-coma to zaprogramujesz, ale potrzeby carpass (kod 4 cyfrowy imo)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sierpnia 2016, o 14:36 
Offline

Dołączył(a): 30 maja 2011, o 19:02
Lokalizacja: Świdnica
Imię: Rafał
Silnik: X18XE1
Hej sorki że, odkopuje ale może sie komuś przydać dopiero teraz dopiero to "coś" naprawiłem... jednak to był sterownik silnika udało się zregenerować mój i mam 12 mc gwarancji ::tralala koszt naprawy z wysyłka 397 zł z groszami w poniedziałek dodtali wczoraj wysłali ja dostałem dzisiaj i juz dziaaała !!!! ::wow2 ::wow2 ::wow2 teraz tylko takie moje pytanko wszystko jest ładnie pięknie ale czy musze gdzieś jechać na jakieś "kasowanie błędów" obroty są idealnie kontrolka zgasła :) spalanie wróciło do normy ?? potrzebne to czy juz śmiało można uznać temat za zamknięty ?? ::rotflek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sierpnia 2016, o 14:43 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Jesli nic Ci sie nie swieci, w sensie bledy, to nie musisz. Komp uznal, ze usterka naprawiona i blad wystepuje jako nieaktywny juz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sierpnia 2016, o 18:10 
Offline

Dołączył(a): 30 maja 2011, o 19:02
Lokalizacja: Świdnica
Imię: Rafał
Silnik: X18XE1
Dzięki Hay, to nic tylko cieszyć sie komfortową jazdą hihhi xD :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL