Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 09:39

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: z22se -> z32se
PostNapisane: 25 marca 2017, o 23:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 15:43
Imię: Kamil
Silnik: Z22SE
Witam. Jako że zdiagnozowano u mnie uszkodzoną uszczelkę pod głowicą (lub pęknięta głowica), szukam jakiegoś rozwiązania w razie gdyby koszta naprawy obecnego silnika okazały się za duże. Generalnie zjada sporo płynu chłodniczego (5l na okolo miesiąc) tworzy się leciutkie masełko na bagnecie a w płynie jak się zrobi zdjęcie z fleszem widać czarne małe plamki. dodatkowo tester wykazał obecność spalin w układzie chłodzenia, więc chyba sprawa jest już przesądzona. Jeśli to sama uszczelka - pewnie to zrobię i pojeżdżę jeszcze chwilę. Ale Jeśli okaże się że głowica pęknięta, lub nie będzie się dało złożyć na starym rozrządzie to koszta idą diametralnie w górę. I w tym miejscu zastanawiam się nad zmianą silnika. Wiadomo że to wyjdzie o wiele więcej, ale to by była już inwesttycja na lata. Wybór padł na z32se. 2.0 turbo podobno trudno ogarnąć, a 3.2 v6 przemawia za mnie dźwiękiem i niezawodnością. Generalnie tutaj zadam pytanie które jest gównym celem tego tematu. Jakie graty trzeba ogarnąć do tagiego swapa? załóżymy że kupuję kompletny silnik za 2,5- 3 tysiące, i właśnie co to znaczy kompletny? wszystkie łapy, wiązka, skrzynia, półosie, sterownik? wtedy wystarczyło by ogarnąć hamulce no i kwestie samego swapa? Jeśli się mylę, prosiłbym o informacje co dodatkowo trzeba ogarnąć. Pozdro :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 marca 2017, o 00:00 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
Zero ma doswiadczenia w swapach v6 do astry g, pisz do niego ale rzadko tu bywa

i co to znaczy 2.0T ciezko ogarnac ? przeciez wystepowal fabrycznie
a V6 oplowskie wcale takie niezawodne nie jest :)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 marca 2017, o 00:47 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Ty to potrafisz chlopakow podbudowac. Jak mu 2.2 wystarczalo to 3.2 nie zakaci az tak szybko.
A co do przemawiania do Cb bo dzwiek, to minusow njestety jest wiecej, spalanie, astry juz itak slabo skrecaja
a po wrzuceniu takiego kloca to wgl przestaja, masz do robienja upg w v6 masz dwie wrazie awarii :D sam zwrociles
uwage ze w sumie to tylko dzwiek z plusow :/ zbieraj info, ale i nje napalaj sie. Trzecie rozwiazanje
to szukac mlodszego slupka z22se...

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 marca 2017, o 00:54 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lutego 2016, o 21:46
Lokalizacja: RST
Imię: Rafał
Silnik: Z20LET
To że słabo skręcają nie znaczy że są gorsze od golfa trójki :D

_________________
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 marca 2017, o 10:02 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Dużo taniej jest wsadzić 3.0 z omegi n a krótkiej skrzyni, moc ta sama a cena duuużo niższa :P Znam kilku ludzi w różnych miejscach w Polsce, którzy sie zajmują swapowaniem Vek do bertone, przyjedź na OWLA w maju to cie sami zarażą :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 marca 2017, o 10:07 
Offline

Dołączył(a): 14 grudnia 2014, o 12:06
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: inny
Ze skręcaniem nie ma większych problemów, czuć, że auto jest cięższe ale przy normalnej jeździe nie odczujesz tego, zresztą ile ta vka będzie cięższa od leta, 20 max 30kg. Spalanie? Ostatnio robię 10l/100km po Warszawie mając 2.5.
Co do rzeczy jakie Ci potrzebne, skrzynia (lub sama obudowa skrzyni z VB np.), ecu, łapy od VC chyba idą, albo jedna, nie pamiętam, chłodnica z Leta albo 2.0 diesela i pewnie masa rzeczy jeszcze. SD motors sobie poszukaj na FB, Mjecio ogarnia bardzo dobrze Vki i mogę go polecić.

Predator swapując już się nie opłaca x30xe wrzucać, z32se to nowsza i poprawiona konstrukcja.
A co do krótkiej skrzyni, ta od z22se w zupełności wystarczy, miałem wcześniej skrzynię z diesela 2.0, a teraz z z22se i jest zupełnie inny samochód, krótszej nie ma co ładować do Vki.


Ostatnio edytowano 26 marca 2017, o 10:09 przez Hudy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 marca 2017, o 10:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 15:43
Imię: Kamil
Silnik: Z22SE
Jade na OWLA to pewnie jak się naoglądam to kompleksy będą bardzo długo :D jeszcze co do swapa. MYślałem nad Z20NET z saaba lub Vectry C. Bliźniaczy motor co z22se, więc łapki i większość osprzętu ta sama, a i sam silnik nie za drogi. Co prawda mniej mocy co z20let, ale chyba dość ciekawe rozwiązanie. Ewentualnie w ostateczności faktycznie wleci spowrotem Z22se z tym że nowsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 marca 2017, o 12:55 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Chwasti napisał(a):
Jade na OWLA
wpadaj pogadamy, wyjedziesz mądrzejszy o dużo informacji :)
Chwasti napisał(a):
Z20NET z saaba lub Vectry C. Bliźniaczy motor co z22se,
???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 marca 2017, o 13:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 marca 2016, o 15:43
Imię: Kamil
Silnik: Z22SE
Predator napisał(a):
Chwasti napisał(a):
Jade na OWLA
wpadaj pogadamy, wyjedziesz mądrzejszy o dużo informacji :)
Chwasti napisał(a):
Z20NET z saaba lub Vectry C. Bliźniaczy motor co z22se,
???

?? :D no tak, z20net z VC ma łapy te same, zobacz, że z wyglądu wygląda prawie identycznie. Gdzieś czytałem że to odchudzony z22se z dodanym turbo, i wszystkie łapy, skrzynia, półośki pasują. ;p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 marca 2017, o 13:33 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Chwasti napisał(a):
prawie identycznie.

to jest całkowicie inna konstrukcja.

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwietnia 2017, o 20:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
Chwasti>>> tu poczytaj jak jeszcze nie trafiłeś na ten temat
http://www.racingforum.pl/Z20NET-zamias ... 05143.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL