Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 16 lipca 2018, o 01:41

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Falowanie
PostNapisane: 29 maja 2016, o 16:07 
Witam. Mam problem z moja bertonką.
Zaczęło się jakieś nie całe pół roku temu.. od czasu do czasu auto falowało na biegu jałowym, nie był to jakiś problem bo było to mało odczuwalne..
Z czasem problem się pogłębił auto co raz częściej falowało, głównie na gazie (na benzynie sporadycznie). Zauważyłem, że problem często pojawia się gdy auto jest rozgrzane oraz gdy włącze dmuchawę na 3/4,włączę klime,otworzę szybę,zacznę kręcić kierownicą (wspomaganie) itd.
Po przegazowaniu często obroty stabilizowały się. Ostatnio problem znacząco się pogorszył i uniemożliwia normalną jazdę. Faluję na zimnym i na ciepłym, na gazie gaśnie przy falowaniu. Na benzynie szarpię przy wyższych obrotach oraz wkręca się powyżej 4tys obrotów jakby miał 50KM.
Sondy sprawdzonę komputerem są ok, wymieniona cewka, świece oraz wszystkie filtry.
Na komputerze nie ma jakiś niepokojących błędów jedynie P0087 (koleżanka z forum napisała, że to problem ze zbyt niskim ciśnieniem paliwa(?))
Jest ktoś w stanie mi pomóc ? Auto było u jednego mechanika z immo ale on nie tyka się gazu jedynie mi powiedział, że to pewnie coś z wtryskami..
Kończą mi się pomysły.. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

dodane: 29 maja 2016, o 16:07

EDIT:
Przed chwilą jechałem bertonką. Już po odpaleniu zaczęła falować (na ssaniu) i zgasła (na benzynie). Odpaliłem ponownie przegazowałem i było ok. Ujechałem jakieś ~4km i nagle bertonka zgasła. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce migał 5x check i zapalał się na stałe, auto nie odpalało. Dodam, że po przekręceniu kluczyka włączał się wentylator od chłodnicy i po kilku minutach się wyłączał (za każdym razem gdy przekręcałem kluczyk). Odłączyłem na 3min aku, podłączyłem auto odpaliło i dojechałem do domu.
Czy to nie będzie problem z wtryskami? Z góry dzięki za pomoc.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Falowanie
PostNapisane: 31 maja 2016, o 20:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
wtryski podmień i pompa paliwa do podmiany/sprawdzenia, to że do 4tys obrotów się wkręca i nie ma mocy to pewnie następstwo awarii... tryb awaryjny
ps
a może masz zabetonowany katalizator


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Falowanie
PostNapisane: 1 czerwca 2016, o 06:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lipca 2012, o 08:53
Lokalizacja: Inowrocław
Imię: Aleksander
Silnik: Z22SE
sprawdź też czy masz olej w odpowiedniej ilości, kiedyś jak czujnik oleju mi się uszkodził i komputer nie pokazywał że jest za mało to też zaczynał falować, dolałem oleju i ustało :)

_________________
Gdy już dochodzisz do granic możliwości swojego silnika, cała maszyna drga od tej mocy a licznik wyskakuje w górę, nasuwa się jedno pytanie:

a może by tak wrzucić, dwójkę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Falowanie
PostNapisane: 1 czerwca 2016, o 09:23 
Offline

Dołączył(a): 14 lutego 2012, o 19:41
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
A przeplywomierz podmieniales??? Ja cały czas walczę z falowniki obrotów ale aż takich objawów to nie mam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Falowanie
PostNapisane: 1 czerwca 2016, o 13:00 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
musisz wykluczyc napierw uklad paliwowy. Sprobuj uruchomic go w trybie awaryjnym na gazie. Jezeli auto bedzie chodzilo duzo lepiej to przyczyna lezy w ukladzie paliwowym. Daj znac jak bedzie to pomyslimy dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Falowanie
PostNapisane: 1 czerwca 2016, o 13:02 
slayer napisał(a):
wtryski podmień i pompa paliwa do podmiany/sprawdzenia, to że do 4tys obrotów się wkręca i nie ma mocy to pewnie następstwo awarii... tryb awaryjny
ps
a może masz zabetonowany katalizator


Tak się zastanawiam czy to wina wtrysków i pompy ? przecież na gazie też tak chodzi..

Dziś wymieniałem czujnik wałka rozrządu, wału korbowego oraz temperatury silnika i nie wiem dlaczego ale dopiero teraz jest tryb awaryjny przy ~4tys odcina zapłon, nie wiem dlaczego..tragedia..
Muszę jakoś "wrócić" do tego co było bo jest tylko gorzej potem będę myślał dalej.

Olej jest.

Przepływomierza nie podmieniałem bo niestety nie mam od kogo..


EDIT: Jak uruchomić go na gazie w trybie awaryjnym ?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Falowanie
PostNapisane: 1 czerwca 2016, o 13:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
Jak odcina przy 4 tys to moze byc wina czujnika polozenia walka, albo zly kupiony, albo jakis trefny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Falowanie
PostNapisane: 1 czerwca 2016, o 13:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lipca 2012, o 08:53
Lokalizacja: Inowrocław
Imię: Aleksander
Silnik: Z22SE
wandet napisał(a):
EDIT: Jak uruchomić go na gazie w trybie awaryjnym ?


chyba wszędzie jest tak samo, przyduś przełącznik G/B (gaz/benzyna) i odpal z wciśniętym.
zacznij trzymać ten przełącznik po włożeniu kluczyka, przed przekręceniem a puść dopiero po odpaleniu silnika, jak odpalisz go na gazie daj mu parę min żeby się nagrzał żeby nie zamrozić parownika.

_________________
Gdy już dochodzisz do granic możliwości swojego silnika, cała maszyna drga od tej mocy a licznik wyskakuje w górę, nasuwa się jedno pytanie:

a może by tak wrzucić, dwójkę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Falowanie
PostNapisane: 1 czerwca 2016, o 15:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
wandet napisał(a):
Przepływomierza nie podmieniałem bo niestety nie mam od kogo..

to odłącz go

pozatym sprawdź egr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Falowanie
PostNapisane: 1 czerwca 2016, o 17:12 
Z góry wielkie dzięki za zainteresowanie tematem! ;)
Kupiony dobry ale chyba jakiś trefny.. trochę poczytałem i widzę, że często powodem odcięcia przy ~4 tys jest własnie czujnik wałka rozrządu więc jutro zamienie na stary i zobaczę co się będzie działo.

Co do gazu w trybie awaryjnym.. niestety u mnie jest jedynie przełącznik benzyna/gaz nie mam możliwości przytrzymania przycisku.

Z tego co się orientuję to w Z18XE nie ma egr? ^^

Wracając : "Tak się zastanawiam czy to wina wtrysków i pompy ? przecież na gazie też tak chodzi.."

Błędów wyjeb*ło jak grzybów po deszczu xD
Obrazek
Wszystkie da się usunąć oprócz : P0017 . Po odpaleniu silnika błędy wracają.
Jedynym plusem w tym wszystkim jest to, że auto fajnie przyspiesza do tych 4tys, nie zamula i nie szarpie, falować faluję.
Jutro jak się uda to kupię dwie sondy.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Falowanie
PostNapisane: 1 czerwca 2016, o 17:18 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
wandet napisał(a):
Z tego co się orientuję to w Z18XE nie ma egr? ^^

bo nie ma

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Falowanie
PostNapisane: 1 czerwca 2016, o 17:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2015, o 21:09
Lokalizacja: Stargard
Imię: Kamil
Silnik: Z20LET
Ja bym się zastanowił czy ecu ci nie siada

Wysłane z mojego ASUS_Z00VD przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Falowanie
PostNapisane: 1 czerwca 2016, o 19:10 
Kamil93 napisał(a):
Ja bym się zastanowił czy ecu ci nie siada

Wysłane z mojego ASUS_Z00VD przy użyciu Tapatalka


Troszkę pesymistycznie :/
Tylko, że przed wymianą czujników tych błędów nie było.. próbowałem tylko naprawić falowanie ^^


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Falowanie
PostNapisane: 1 czerwca 2016, o 19:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 marca 2012, o 21:45
Lokalizacja: W-wa/Legionowo
Imię: Mirek
Silnik: Z22SE
może masz coś z rozrządem nie halo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Falowanie
PostNapisane: 1 czerwca 2016, o 20:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 grudnia 2015, o 21:09
Lokalizacja: Stargard
Imię: Kamil
Silnik: Z20LET
Może trochę takie gdybanie, ale czy instalacje elektryczną sprawdzałeś ? Masy, ładowanie, połączenia itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL