Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 12:37

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 marca 2016, o 19:31 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lutego 2016, o 21:46
Lokalizacja: RST
Imię: Rafał
Silnik: Z20LET
Po pierwsze witam wszystkich forumowiczów gdyż jest to mój pierwszy post.

Mój problem wygląda następująco.

Otóż odkąd zakupiłem moją Bertę często z rana pojawia się dymienie pochodzące ze spalania oleju. Niekoniecznie z rana bo jak postoi 8 godzin jak jestem w pracy problem również występuje.
Na początek parę miesięcy temu zostały wymienione uszczelniacze zaworowe (bez ściągania głowicy). Trochę pomogło w samym zużyciu oleju, spadło z około 1l/1000km do jakichś 0.6/1000km.
Jednakże dymienie pozostało.

Jakiś czas temu zniknęło mi również jakieś 200ml płynu chłodniczego/2000km i pojawiło sie lekkie masełko w odmie. Gdzie indziej tj na bagnecie i na korku brak.
Nagrzewnica mi nie cieknie bo nie ma ani śladów fizycznych ani zapachowych. Na zewnątrz tez nie mam ubytków.
Tydzień temu wymieniłem turbinę, moc znacznie wzrosła i dymienie ustało aż do dzisiaj. Czyli dalej to samo.

Dodam również że czasem się zdarzało że dymienia nie było nawet przez dwa tygodnie i nagle sie pojawiało.

Jeżdżę na oleju Valvoline 10w60 VR1 Racing.

Szukałem kilka dni podobnych objawów ale już mnie oczy bolą a jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem.

Czy może być to spowodowane przez głowicę/uszczelkę/uszczelniacze czy też może już pierścionki trzeba wymieniać?

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Pozdrawiam.

_________________
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 marca 2016, o 19:42 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
jaki przebieg?
jak 180+ mysle ze remont cie czeka lub wymiana silnika... nie ma sie co oszukiwac i łudzic ze jakas duperela :P

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 marca 2016, o 20:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lutego 2016, o 21:46
Lokalizacja: RST
Imię: Rafał
Silnik: Z20LET
No przebieg znaczny bo 260000.

Co masz na myśli poprzez remont?
Tak jak sądzę głowica, pierścienie, blok, czy coś więcej?

_________________
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 marca 2016, o 20:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
No przebieg masz zacny.

Niestety kolego my ci tutaj niczego nie wymyslimy, trzeba dac serducho do doktora i szukac.
Ubytek plynu moze bys skutkiem nieszczelnosci, nie koniecznie glowica. Nawet zbiorniczek wyrownawczy moze sie rozszczelnic na zgrzewie i kilka roznych innych miejsc.

Zacznij od zmiany oleju na syntetyk, lanie dziesiatki do turbo nie jest dobrym posunieciem.

Zmieniles turbo na jakie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 marca 2016, o 20:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lutego 2016, o 21:46
Lokalizacja: RST
Imię: Rafał
Silnik: Z20LET
Co do płynu to raczej była wina korka bo moim zdaniem za duze cisnienie na układzie sie robiło. Zmieniłem narazie jest spokój.

Turbo seryjne regenerowane.

_________________
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 marca 2016, o 20:49 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
260 tys :D ostro

moj przy 180 juz mial cylindry porysowane, popekana glowice, i nie jest to odosobniony przypadek
ten typ tak ma, szykuj sie na to co mowilem :P

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 marca 2016, o 20:51 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lutego 2016, o 21:46
Lokalizacja: RST
Imię: Rafał
Silnik: Z20LET
Tak Czy inaczej w piątek idzie na badania.
Jakie pierścienie polecacie?

_________________
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 marca 2016, o 21:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
O jakich ty pierscieniach mowisz?
Ty lepiej szykuj koperte pieniedzy, bo remont leta liczy sie w kilku tysiacach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 marca 2016, o 21:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lutego 2016, o 21:46
Lokalizacja: RST
Imię: Rafał
Silnik: Z20LET
No o pierścieniach tłokowych.
Kasa sie znajdzie ale bez sensu odrazy zakładać najgorsze (ani najlepsze).
Jestem realistą co ma być to będzie. :D

_________________
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 marca 2016, o 22:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
Ja nie mowi ci tego zeby cie nastraszyc.
Tylko remont leta z takim przebiegiem niestety w wiekszosci przypadkow konczy sie niespodziankami.

Powiem tak, jesli fatycznie bedzie malo ciekawie, to doradzil bym ci szukanie nowego motoru np ler'a lub leh'a.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 marca 2016, o 22:08 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Rafee792 napisał(a):
No o pierścieniach tłokowych.
Kasa sie znajdzie ale bez sensu odrazy zakładać najgorsze (ani najlepsze).
Jestem realistą co ma być to będzie. :D

Chłopie czy Ty umiesz czytać???piszą goście którzy mają /mieli ten silnik.niestety przy tym przebiegu to remont murowany lub drugi silnik jak radzi sanon

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 marca 2016, o 22:31 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Poczytaj sobie kolego

viewtopic.php?p=207079#p207079


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 marca 2016, o 22:42 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Jeśli turbina ma ten sam przebieg co auto, to tutaj bym najpierw szukał problemu, a dopiero potem w silniku.
Nasze turbiny mają to do siebie że wrzucają olej w dolot i wydech aż miło, regeneracja tu nic nie pomga.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 marca 2016, o 00:14 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Predator napisał(a):
Jeśli turbina ma ten sam przebieg co auto, to tutaj bym najpierw szukał problemu, a dopiero potem w silniku.

To byłby chyba rekord na skalę światową, żeby turbo tyle wytrzymało.

Rafee792 napisał(a):
Jakiś czas temu zniknęło mi również jakieś 200ml płynu chłodniczego/2000km i pojawiło sie lekkie masełko w odmie.

U mnie też płyn chłodniczy tak sobie powoli znikał i niestety była to głowica.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 marca 2016, o 00:43 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
DAN napisał(a):
To byłby chyba rekord na skalę światową, żeby turbo tyle wytrzymało.


Po x regeneracjach czemu nie, zresztą turbo let nie jest jakoś szczególnie wysilone, szczególnie w serii.
Mieliśmy raz z kumplem na handel leta z turbo od nowości przebieg 180 tys, wgrałem nawet do niego stage 1 i auto jeszcze jechało :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL