Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 18:43

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 listopada 2015, o 22:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 listopada 2015, o 20:28
Lokalizacja: Wróblik Szlachecki
Imię: Piotrek
Silnik: Z20LET
Witam. Dwa tygodnie temu stanęło mi auto a wiedziałem, że turbo już nie zabogate i miało problemy z przyśpieszaniem. No i turbina została zregenerowana, założona a tu proszę cię ja bardzo silnik pracuje nierówno, zmierzyli ciśnienie cylindrów 1: 10 2:4,5 3:10 4:0... ;0 po ściągnięciu głowicy okazało się, że tłok był zniszczony zdjęcie niżej drugiego nie zrobiłem ale zaczęło go brać w ten sam sposób w tym samym miejscu:

https://drive.google.com/open?id=0Bwlq- ... UJhYU1XcWc

Co mogło być przyczyną takiego zużycia ? Mam gaz lpg od bodajże 5 lat, czy to że olej paliło może być spowodowane tym co widać ? A zaczęło mi ubywać oleju od około miesiąca.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 listopada 2015, o 10:00 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Silnik po programie? Chyba trochę za gorąco tam było :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 listopada 2015, o 10:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 listopada 2015, o 20:28
Lokalizacja: Wróblik Szlachecki
Imię: Piotrek
Silnik: Z20LET
No wlasnie nie wiem ale wydaje mi sie ze nie :) jak to sprawdzic?
No bo dziure wywalilo duza :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 listopada 2015, o 11:49 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
No teraz to już raczej nic nie sprawdzisz :(
Jak będziesz remontował silnik i miał ściągniętą turbine, nagwintuj ją na złączeniu 4 kolektorów i zamontuj termoparę z zegrarem EGT i będziesz wiedział jakie masz temperatury spalin.
Powyżej 950*C = coś nie tak, powyżej 1000*C = bardzo źle.
A czy jest jakiś program wgrany można sprawdzić po doładowaniu, seryjny ładuje w okolicach 0,5-0,6b, a stage 1 już ok. 1b (w zleżności od wersji).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 listopada 2015, o 12:02 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Predator napisał(a):
Powyżej 950*C = coś nie tak, powyżej 1000*C = bardzo źle.).

Na gazie na stage1 dochodzi do 980stopni

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 listopada 2015, o 13:07 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Nie wiem jak to możliwe żeby w serii az tak wytopiło tłok. Jedyne co mi przychodzi na myśl to gówniana instalacja lpg.
Po programie to nie problem coś uzyskac :)

Teraz żeby to miało ręce i nogi - Remont silnika koło 6k PLN lub kupno kota w worku czyli używanego silnika.
Radziłbym od razu zainwestować w zegar EGT bo po tym zdjęciu bałbym się jeździć tym samochodem nawet po remoncie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 listopada 2015, o 17:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 listopada 2015, o 20:28
Lokalizacja: Wróblik Szlachecki
Imię: Piotrek
Silnik: Z20LET
No glowica poszla do regeneracji, dwa tloki zakupione, no zamontuje ta termopare. Wydaje mi sie ze cisnienie przed oscylowalo w granicach 1b ale nie jestem pewny.
Hmm.. No z LPG byl problem bo przestawialo cisnienie wtrysku gazu do 1,6b a bylo ustawiane do gornej granicy 1,2 i tak chwile jezdzilem a nawet przedemna gosc tak jezdzil. Byc moze ze to jest przyczyna takiego zuzycia

dodane: 24 listopada 2015, o 17:29

Jaki zegar polecicie? Znalazlem do 150 pln hks warto ? Czy doinwestowac w inny?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 listopada 2015, o 18:03 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
piterrr70 napisał(a):
Znalazlem do 150 pln hks warto

tyle chcesz dać za zegar EGT???dobra termopara więcej kosztuje

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 listopada 2015, o 18:15 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Wskaźnik EGT to dobra sprawa, ale nie uchroni przed spłynięciem tłoków. Skoro się wysrało to w pierwszej kolejności trzeba poprawić program.
Jeżeli kolektor jest w środku biały to znaczy, że było za gorąco.

PS. Raz miałem ponad 1000*C, ale drugi raz już nie próbowałem :D

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 listopada 2015, o 20:24 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Wstawiajcie wieksze turbiny jak wam rosnie EGT i najlepieje kolektor baran ale tam chyba za duzo miejsca nie ma Takie akcje zmnaiejszaja EGT. Oczewiscie tez porting oraz wszelkie inne zmiany poprawiajace flow przez glowice.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 listopada 2015, o 06:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 listopada 2015, o 20:28
Lokalizacja: Wróblik Szlachecki
Imię: Piotrek
Silnik: Z20LET
:DD na takie tanie to w pierwszej kolejności patrzylem ;) hehe
A no powstało się i boje się żeby znowu coś się nie posypało... W pierwszej kolejności do sprawdzenia doładowanie, jeśli bd coś nie tak to oddam do ustawienia, nie znacie kogoś na podkarpaciu kto by się zajął oprogramowaniem?

PS. A tak wgl to już ktoś kiedyś ściągał głowice bo jest silikonem poklejona, prawdopodobnie dlatego została sprzedana.. najwidoczniej ktoś to wykrył i żeby się pozbyć kosztów to sprzedał, bo gdzie mi przyszloby do glowy sprawdzać ciśnienie.. wiedziałem że coś się wlecze ale podejrzewalem turbinę.. a tu lipa ;/ Dalem się w konia zrobić :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 listopada 2015, o 09:01 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Wsadzasz tylko dwa tłoki? nowe? Szlif cylindrów robisz?

Zegar EGT z niższej półki to Depo albo AutoGauge.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 listopada 2015, o 10:03 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
sjR napisał(a):

Zegar EGT z niższej półki to Depo albo AutoGauge.


Jak ori depo to tak bo depo style to lipa na maxa.po 500km termopara zaczęła szwankować.polecam AEM,STRI,shadow itd...drogie ale dobre wykonanie i wskazania

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 listopada 2015, o 10:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Nie widziałem żeby ktoś podrabiał Depo, przecież one i tak kosztują grosze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 listopada 2015, o 10:34 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Moim zdaniem bez sensu kupować firmowych EGT, płacisz tylko za nazwę.
Kupić najtańszy czujnik z zegarem jaki jest na allegro, zamontować, poczekać aż się przepali i wtedy kupić dobrą termoparę osobno np. CZAKI i podpiąć ją do tego zegara.
Koszt 2 razy mniejszy, a termopara na pewno dłużej wytrzyma niż depo hks etc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL