Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 17:09

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 listopada 2015, o 19:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lipca 2014, o 15:16
Imię: Mirek
Silnik: X18XE1
Walczę z takim problemem , autko wywala błąd sondy na ciepłym silniku na wolnych i tylko na wolnych obrotach , na zimnym tego nie ma po przejechaniu 20-30 km albo jak postoi na wolnych , sonda nie oscyluje jak powinna miałem ich już kilka wartość jest w normie ale jak stoi to i tak wywali błąd , ecu po spa i reinstalacji oprogramowania , sonda nowa , podpinałem też nową przepływkę siemensa ale na starej sondzie i też stała na wolnych (stara sonda roczna też oryginalna opla ale ona miała wartości powyżej 4,5 ta ma w okolicy 4 na wolnych ) , jak się przegazuje to wykres zaczyna pracować , przy stałych obrotach stoi na stałej wartości , co może powodować że sonda nie oscyluje .

Obrazek
to jest wykres tej rocznej nowa jest niżej ale tak samo stoi na wolnych


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 listopada 2015, o 23:48 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
nieszczelności sprawdzone? u mnie sonda stawała jak było serwo hamulcowe nieszczelne ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 listopada 2015, o 11:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lipca 2014, o 15:16
Imię: Mirek
Silnik: X18XE1
ale hamulce miałeś gorsze u mnie są żyleta , najciekawsze jak nie resetowałem ecu poprzez odpięcie klemy to oscylowała na wysokich teraz już nie ecu po spa

dodane: 8 listopada 2015, o 12:11

sjR napisał(a):
nieszczelności sprawdzone? u mnie sonda stawała jak było serwo hamulcowe nieszczelne ;/

a stawała na wolnych czy w całym zakresie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 listopada 2015, o 14:03 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Hamulce były OK. Ktoś mi podpowiedział żeby posłuchać czy nie syczy kolo pedałów w środku kabiny i faktycznie miał racje.
Żeby wykluczyć serwo najlepiej na wolnych obrotach odpiąć odpowietrzenie i zatkać palcem (przewód idący od kolektora ssącego do serwa hamulcowego z zaworkiem zwrotnym)
Sprawdź czy po tym zabiegu sonda zacznie dalej oscylować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 listopada 2015, o 18:18 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Że tak się wtrącę:
Co ma lambda do serwa hamulcowego?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 listopada 2015, o 18:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
DAN nieszczelność w dolocie - do kolektora ssącego wchodzi podciśnienie z serwa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 listopada 2015, o 19:38 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
no ale sonda jest na wydechu a nie na dolocie, dla mnie teoria dziwaczna-ale to opel wiec wszystko mozliwe hehe :)

wogle podal bys dokladny kod bledu a nie zdjecie laptopa
moze masa gdzies sie zagubila albo jednak nieudane SPA dla tego kompa bylo ;)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 listopada 2015, o 22:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lipca 2014, o 15:16
Imię: Mirek
Silnik: X18XE1
ZA WYSOKIE NAPIECIE SONDY LAMBDA WYWALA ALE I TAK TO NIE TEN BŁAD OPEL NIE WYMYŚLIŁ KODU NA STANIE SĄDY SORKI ZA DUŻE LITERY


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 listopada 2015, o 23:12 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
kod bledu - rozumiesz co to znaczy ? :) a nie twoja interpretacja badz jakiegos programu :)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 listopada 2015, o 23:45 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Nie martw się nikt nie stanie przed Sądem, jeśli sond(a) nie będzie działać.
Podaj kod błędu Pxxxx i wstaw logi z op-coma jak dasz radę to wtedy ktoś będzie w stanie pomóc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 listopada 2015, o 15:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lipca 2014, o 15:16
Imię: Mirek
Silnik: X18XE1
błąd P 0130 jaki inny jeden jedyny ale interpretacja tego błędu to rzeka :)
Nie mam laptopa to takie urządzenie diagnostyczne .
Jakoś tak opel ma że jak sonda przez jakiś czas podaje wartość stałą to wywali ten błąd pomimo tego że odczyt jest w zakresie pracy , czekam na następny ecu , w sumie kilka ich testowałem i tylko na moim wywala jeden błąd
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2405066.html temat rzeka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 listopada 2015, o 16:00 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
ten sam błąd co u mnie, te same objawy. Sprawdź szczelność dolotu i wydechu.

https://forum.autokacik.pl/index.php/to ... bda/page-3

poczytaj sobie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 listopada 2015, o 16:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lipca 2014, o 15:16
Imię: Mirek
Silnik: X18XE1
Dzięki egr dziś sprawdzę i te serwo też :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 listopada 2015, o 17:16 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
nieszczelnosc na dolocie bedzie mocno sie ujawniac wlasnie na jalowych. Kiedys w sharanie gosciowi tez mowilem ze ma nie szczelnosc nieduza to sie pozniej zapieral ze wszystko sprawdzane. Mowie ze zle sprawdzal. Potem mi mowil ze mialem racje bo z bratem sprawdzal potem to wyszlo ze dziurka byla znikoma i ze sie nie spodziewal takich zanizen przy depnieciu przez taki bajer. Ile pokazuje ci przeplywka bo jak zaniza to wlasnie tez bedzie znak ze masz nieszczelnosc w dolocie. Tak jakby nie mierzone powietrze idzie w dolot i na jalowych silnik stara sie utrzymac powiedzmy te 900 obr wiec czysto teoretycznie potrzebuje niewiele paliwa i niewiele powietrza. Z tym ze lewe powietrze masz i wali powietrzem duzo wiec paliwa nie moze dac wiecej bo by obrotow jalowych nie trzymal tylko podwyzszone wiec masz duzo powietrza w dolocie to i duzo tlenu na wydechu.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 listopada 2015, o 10:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lipca 2014, o 15:16
Imię: Mirek
Silnik: X18XE1
Prostuje bo może nie zaznaczyłem sonda podaje wartość w granicy 4v(nawet ciut poniżej 3,8-3,9) i mieszanka na wolnych jest za bogata , nieszczelność powodowała by zubożenie mieszanki (tak miałem rok temu jak sonda była złom ) jak się mylę proszę mnie poprawić , układ sprawdzony wszystko szczelne co odpinałem to było gorzej obroty stawały się nierówne , przepływka reaguje na podmuchy powietrza ale po jej odpięciu sonda oscyluje , egr sprawny zawór czujnik temperatury też , na nowej sondzie nie sprawdzałem przepływki na starej miała 9 jednostek jutro będzie nowa przepływka ori zobaczymy akurat się nawinął taki sam silnik i u niego patrzyłem i przepływka miała 11-10 ale silnik nie był gorący tak jak mój , serwo szczelne, koło filtra powietrza jest taki zaworek odpowietrzenia tez sprawdzony , niewiele zostało . W jeździe to za bardzo nie przeszkadza ale nie lubię jak coś nie działa jak powinno . wesol co powoduje za bogatą mieszankę na wolnych ? Złe odczyty powietrza ?

dodane: 10 listopada 2015, o 11:15

Jeszcze dodam ze na zimnym silniku oscyluje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL