Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 17:19

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 września 2015, o 19:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 19:19
Imię: Piotr
Silnik: Z20LET
Prawdopodobnie mnie to czeka niestety :[ więc pomyślałem żeby założyć osobny temat odnośnie tego zabiegu :)
Może ktoś kto już to robił samodzielnie bądź ma o tym pojęcie się wypowie?
chodzi o to:
- jakie części są potrzebne
- na co zwrócić uwagę po zdjęciu głowicy (żeby ocenić stan jednostki)
- jaką obróbkę zastosować
- planować czy nie (bo tu różne opinie panują)
- jak zmontować wszystko do kupy
- kolejności dokręcania śrub i momenty ich dokręcania
- i co komu jeszcze do głowy przyjdzie :)

Może ktoś będzie się kiedyś sam za to zabierał to mu się przyda :)

_________________
MOJA COUPE : viewtopic.php?f=27&t=16776


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 września 2015, o 19:54 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
planowac napewno !!! i sprawdzic płaszczyzne bloku !!

sprawdzic glowice na szczelnosc ale to juz firma sprawdzi wszystko przy remoncie

kupuj tylko ori uszczelke w aso 140 zł

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 września 2015, o 20:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
Uszczelka pokrywy zaworow
Uszczelniacze zaworow
Uszczelki pod kolektory
Szpilki do kolektora wydechowego + nakretki
Uszczelka pod glowice
Nowe sruby do glowicy

Obowiazkowo planowanie, sprawdzenie szczelnosci zaworow.

Jesli chcesz to robic to musisz miec dobry klucz dynamometryczny + klucz ze stopniami
Momenty i kolejnosc powinny byc na uszczelce, ale wypadalo by to po prostu potrafic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 września 2015, o 22:32 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
mam uszczelke pod glowice tyle ze do z20leh , dowiedz sie czy pasuje to sprzedam taniej niz aso ;)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 września 2015, o 05:27 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
No i pasowało by zrobić pierścienie bo jak górę uszczelnisz to może dół puszczac i będzie brać więcej oleju niż do tej pory

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 września 2015, o 09:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Kolego u mnie było to samo, zdecydowałem się na remont bo nie wiedziałem czy puściła płaszczyzna bloku czy płaszczyzna głowicy.

Po ściągnięciu okazało się ze również są pęknięcia między gniazdem świecy a gniazdem zaworowym, duża cześć letów tak ma.

Jeżeli liczysz ze wymienisz uszczelkę głowicy i będzie OK to nie dotykałbym chyba tego na razie

Całkowity koszt remontu z nowymi tłokami na zwykłych częściach to okolo 7000 PLN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 września 2015, o 18:01 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
sjR napisał(a):
Po ściągnięciu okazało się ze również są pęknięcia między gniazdem świecy a gniazdem zaworowym, duża cześć letów tak ma.

Potwierdzam. Też miałem pęknięcia przy świecach.

Cytuj:
Całkowity koszt remontu z nowymi tłokami na zwykłych częściach to okolo 7000 PLN.

Po co nowe tłoki?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 września 2015, o 18:03 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Cylindry były owalne więc nie było sensu zakładać starych tłoków. Poszedł szlif cylindrów +0,50 i nowe tłoki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 września 2015, o 14:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 19:19
Imię: Piotr
Silnik: Z20LET
mam plan taki że ściągnę górę sobie sam i zobaczę co jest. jak będzie ok to obrobię głowicę i poskładam od nowa. a jak mam bawić się w szlify i nowe tłoki za taką kasę to wolę poszukać ler a bądź leh a i wymienić jednostkę niż cudować z gratami w środku które i tak nie będą chyba dorównywały żywotnoscią oryginalnej jednostce bez większych mocy.
myślę że jak bym miał 7k włożyć w ten samochód to wolałbym go po niższej cenie sprzedać i te 7k + może jeszcze coś dołożyć i zmienić pojazd ;)
takie moje rozumowanie, ale nie wiem czy dobre :)

dodane: 23 września 2015, o 14:06

po numerze wychodzi że uszczelka do leta inna niż do leha więc nie odkupię od ciebie Doktor :(
a kto wogóle produkuję uszczelki dla GM? do serwisu mi się trochę nie chcę wybierać no chyba że będę musiał:(
może ktoś wie jaka firma to produkuje to może mi to u mnie w sklepie ściągną

_________________
MOJA COUPE : viewtopic.php?f=27&t=16776


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 września 2015, o 14:51 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
uszczelke bierz tylko ori GM :) jest tania

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 września 2015, o 15:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
Prawdopodobnie elring.
Chociaz ostatnio strzelilem karpia jak wymienialem uszczelniacze zaworowe, okazalo sie ze dla GM uszczelniacze robi SKF, wiec w przypadku uszczelki moze byc tez niespodzianka.
Szukaj oryginalu, bedzie najpewniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 września 2015, o 13:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2013, o 19:19
Imię: Piotr
Silnik: Z20LET
No wlasnie mogą mi ściągnąć praktycznie każdą firmę. Dla opla przecież też ktoś to robi.
Jesli robi np. Erling to mogą mi to bez problemu ściągnąć. Np Victora Reinza za 110 zl mają
Co do "oryginału" za 140 zł z ASO nie duża różnica więc nie chodzi o kasę. A firma która robi dla opla
chyba taką samą jakość sprzedaje pod swoją marką? Więc czy dostanę np ERLINGA w kartoniku GM czy ERLINGA w kartoniku
ERLINGA to chyba bez różnicy ;)

dodane: 26 września 2015, o 13:51

mam problem z kupieniem szpilek i nakrętek do kolektora wydechowego :(
w zestawie montażowym np. victora są inne szpilki i nakrętki. Nakrętki są krótkie. wyglądają jak zwykła nakrętka tylko pomiedziana a szpilki są czarne :(
Różnią się od oryginału. Chyba że takie też mogą być?? Wie ktoś gdzie to kupić? szukałem po necie ale.. :(

_________________
MOJA COUPE : viewtopic.php?f=27&t=16776


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 września 2015, o 13:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
Szpilki i nakretki tylko w ASO
caly komplet placilem w granicach 120zl (ze znizkami) bez znizek wyjdzie w granicach 150-170zl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 września 2015, o 15:06 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Szpilki nr 58 50 532
Nakretki nr 58 50 882
Ok 150zl w GSi poznan.

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL