Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 19 kwietnia 2024, o 19:38

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 maja 2015, o 10:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 marca 2015, o 18:12
Imię: Paweł
Silnik: Z18XE
Posiadam Bertone z silnikiem Z18XE oraz mam fabryczną instalację pod tempomat. Założyłem manetkę z tempomatem oraz czujnik sprzęgła. Po aktywacji tempomatu OP-COMem zapala się kontrolka TC oraz nie można uruchomić silnika. Rozrusznik kręci, ale auto nie odpala. Po dezaktywacji tempomatu w ustawieniach kontrolka gaśnie i silnik odpala za pierwszym razem.
OP-COM wyświetla błąd C0256,"Elektromagnes/miernik #1 ABS lewy tylny - usterka". Przed aktywacją tempomatu błąd ten nie powodował zapalenia się kontrolki.
Co może być przyczyną że nie mogę uruchomić auta przy aktywowanym tempomacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2015, o 12:42 
Offline

Dołączył(a): 29 września 2014, o 13:34
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
pawel22 napisał(a):
Posiadam Bertone z silnikiem Z18XE oraz mam fabryczną instalację pod tempomat. Założyłem manetkę z tempomatem oraz czujnik sprzęgła. Po aktywacji tempomatu OP-COMem zapala się kontrolka TC oraz nie można uruchomić silnika. Rozrusznik kręci, ale auto nie odpala. Po dezaktywacji tempomatu w ustawieniach kontrolka gaśnie i silnik odpala za pierwszym razem.
OP-COM wyświetla błąd C0256,"Elektromagnes/miernik #1 ABS lewy tylny - usterka". Przed aktywacją tempomatu błąd ten nie powodował zapalenia się kontrolki.
Co może być przyczyną że nie mogę uruchomić auta przy aktywowanym tempomacie.



hej mam to samo z tym ze ja nie dezaktywowalem tempomatu tylko odlaczylem akumulator i silnik odpalil nastepnie op com pokazywal ze tempomat jest aktywny ze niby wszytsko dziala ale i tak po nacisnieciu na manetke nie umie utrzymac predkosci moze trzeba byloby jakis techem go uruchomic nie wiem bede szykowal nastepne podejscie do uruchomienia tempomatu tylko potrzebuje 3 pinowy czyjnik sprzegla bo tamtego juz nie mam albo bedzie trzeba szukac jakiegos magika. co do silnika to mam ten sam co ty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2015, o 12:59 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
Na forum jest sporo o tempomacie w Z18XE oraz X18XE1 wystarczy trochę poszukać...

to normalne że auto nie chcę odpalać na nowych ustawieniach gdy ECU nie zostało tzw zresetowane a wy już chcecie odpalać auto...
w takim wypadku wystarczy wyjąć kluczyk ze stacyjki i po ponownym uruchomieniu silnik pali od razu bo ECU zapisał sobie ustawienia

żeby tempomat w waszym silniku zaczął działać po aktywacji trzeba zmienić następujące rzeczy
1. manetka

2. czujnik sprzęgła, Te czujniki występują w dwóch wersjach :) czyli 2 pinowym oraz 3 pinowym jeśli macie w oryginalnej instalacji 2 kable od tego czujnika to musicie szukać czujnika 2 pinowego a jak macie 3 to musicie szukać trzy pinowego

3. to często zapominany czujnik hamulca, fabrycznie macie 2 pinowy a pod tempomat potrzeba 4 pinowy kostka fabryczna jest w kształcie + więc wystarczy je tylko zamienić

po tych zabiegach każdy tempomat w Z18XE ruszy bez problemu

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2015, o 18:39 
Offline

Dołączył(a): 29 września 2014, o 13:34
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
bertoneqp napisał(a):
Na forum jest sporo o tempomacie w Z18XE oraz X18XE1 wystarczy trochę poszukać...

to normalne że auto nie chcę odpalać na nowych ustawieniach gdy ECU nie zostało tzw zresetowane a wy już chcecie odpalać auto...
w takim wypadku wystarczy wyjąć kluczyk ze stacyjki i po ponownym uruchomieniu silnik pali od razu bo ECU zapisał sobie ustawienia

żeby tempomat w waszym silniku zaczął działać po aktywacji trzeba zmienić następujące rzeczy
1. manetka

2. czujnik sprzęgła, Te czujniki występują w dwóch wersjach :) czyli 2 pinowym oraz 3 pinowym jeśli macie w oryginalnej instalacji 2 kable od tego czujnika to musicie szukać czujnika 2 pinowego a jak macie 3 to musicie szukać trzy pinowego

3. to często zapominany czujnik hamulca, fabrycznie macie 2 pinowy a pod tempomat potrzeba 4 pinowy kostka fabryczna jest w kształcie + więc wystarczy je tylko zamienić

po tych zabiegach każdy tempomat w Z18XE ruszy bez problemu

to nasze sa jakes inne chyba sproboje ponownie jak mi sie uda to bede szczesliwy xd


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2015, o 19:52 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
Bio123 napisał(a):
to nasze sa jakes inne chyba

tzn co jest inne ?

Piszesz że tempomat masz aktywny więc tam już nic nie ruszaj
skoro nie działa to znaczy że masz problem w osprzęcie lub coś źle robisz...

na manetce są 3 przyciski
I, R, 0
tempomat aktywujesz przyciskiem I jadąc powyżej 30km/h

nie pisałeś też w swoim poście o wymianie czujnika hamulca, skoro go nie wymieniłeś na 4 pinowy to tempomat też nie zadziała bo w chwili obecnej masz 2 pinowy takie wychodzą seryjnie bez seryjnego tempomatu

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2015, o 16:29 
Offline

Dołączył(a): 29 września 2014, o 13:34
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
bertoneqp napisał(a):
Bio123 napisał(a):
to nasze sa jakes inne chyba

tzn co jest inne ?

Piszesz że tempomat masz aktywny więc tam już nic nie ruszaj
skoro nie działa to znaczy że masz problem w osprzęcie lub coś źle robisz...

na manetce są 3 przyciski
I, R, 0
tempomat aktywujesz przyciskiem I jadąc powyżej 30km/h

nie pisałeś też w swoim poście o wymianie czujnika hamulca, skoro go nie wymieniłeś na 4 pinowy to tempomat też nie zadziała bo w chwili obecnej masz 2 pinowy takie wychodzą seryjnie bez seryjnego tempomatu


A wiec tak mam 4 pinowy czujnik hamulca była próba uruchamiania tempomatu na 2 i 3 pinowym czujniku sprzęgła były dwie rożne manetki podłączane byl wyłączany zapłon i wyciagany kluczyk z stacyjki wszystko było robione jak opisałeś ale silnik nie chciał sie uruchomić wiec akumulator odłączyłem i auto zapalilo wszystko na op comie było ok ale i tak jadąc 30 czy 60 nie umiał utrzymać predkosci wydaje mi sie po prostu ze op com pokazywał ze włączył tempomat ale tak naprawdę go nie włączył bo innego wyjaśnienia nie ma tak mi sie wydaje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2015, o 19:14 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
robisz wszystko tak jak np tu jest opisane ?

Procedura jest następująca :

Uruchamiamy oprogramowanie i podłączamy interfejs do auta.
Wybieramy : DIAGNOSTYKA / MODEL I ROCZNIK / SILNIK / Z18XE

Następnie klikamy na zakładkę PROGRAMOWANIE.


Następnie na zakładkę KONFIGURACJA WARIANTÓW ECU


W zakładce TEMPOMAT (CRUISE CONTROL) zmieniamy na WYSTĘPUJE i wciskamy PROGRAMUJ.
Obrazek

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2015, o 15:50 
Offline

Dołączył(a): 29 września 2014, o 13:34
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
NO dokladnie tak bylo jak na zdjęciu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2015, o 21:32 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Jesli opcom pokazuje, ze jest aktywny to jest aktywny.
Zeby wykluczyc walniety czujnik sprzegla mozesz zmostkowac we wtyczce bodajze kabel czarny z brazowym. Jest na forum temat o tempomacie, tam to opisywalem dokladnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 czerwca 2015, o 20:48 
Offline

Dołączył(a): 29 września 2014, o 13:34
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
hay napisał(a):
Jesli opcom pokazuje, ze jest aktywny to jest aktywny.
Zeby wykluczyc walniety czujnik sprzegla mozesz zmostkowac we wtyczce bodajze kabel czarny z brazowym. Jest na forum temat o tempomacie, tam to opisywalem dokladnie.


Ok :) chodziaż były sprawdzane miernikiem czy działaja i działały jak bede robił kolejne podejscie to napisze czy sie powiodło:)

dodane: 8 czerwca 2015, o 19:49

bertoneqp napisał(a):
robisz wszystko tak jak np tu jest opisane ?

Procedura jest następująca :

Uruchamiamy oprogramowanie i podłączamy interfejs do auta.
Wybieramy : DIAGNOSTYKA / MODEL I ROCZNIK / SILNIK / Z18XE

Następnie klikamy na zakładkę PROGRAMOWANIE.


Następnie na zakładkę KONFIGURACJA WARIANTÓW ECU


W zakładce TEMPOMAT (CRUISE CONTROL) zmieniamy na WYSTĘPUJE i wciskamy PROGRAMUJ.
Obrazek


hej tak wiec dziś byla próba ponownego uruchomienia tempomatu noi było to co zawsze czyli wszystko jest ok a tempomat prędkości otrzymać nie umie oto zdjęcia z op coma:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
oczywiście byl 3 pionowy czujnik sprzęgła o numerach 90 590 574 i i wszytsko inne co potrzebne
ico o tym myslicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 czerwca 2015, o 21:26 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Wyglada ok. Jeszcze w opcomie przetestuj przyciski manetki czy zmieniaja statusy jak wcisniesz.
Bo rozumiem, ze na pewno wiesz jak sie wlacza tempomat? :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 czerwca 2015, o 21:28 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
No i tempomat działa gdzieś od ok. 30 km/h :P

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 czerwca 2015, o 22:03 
Offline

Dołączył(a): 29 września 2014, o 13:34
Lokalizacja: Śląsk
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
Wszystkie przyciski na manetce dzialaja byly sprawdzane miernikiem xd

dodane: 8 czerwca 2015, o 22:03

Bio123 napisał(a):
Wszystkie przyciski na manetce dzialaja byly sprawdzane miernikiem xd

W opcomie tez byly sprawdzane i wszystkie dzialaja procz tego do utrzymy wania predkoscie ale manetka jest 100% sprawna bobylo paremanetek sprawdzanych izawsze to samo:(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 czerwca 2015, o 06:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 grudnia 2009, o 11:12
Lokalizacja: śląsk
Imię: Robert
Silnik: inny
Samochód nie widzi przycisku od wzbudzenia tempomatu tylko czy jest możliwość aby w oryginalnej instalacji brakowało przejścia tej jednej linii?? To moja druga sztuka astry g z takim objawem. Myślałem aby wpiąć się sygnałem bezpośrednio do ecu tylko nie wiem jaki pin odpowiada w ECU za wzbudzenie tempomatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 czerwca 2015, o 06:59 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2008, o 23:33
Silnik: Z18XE
Mi sie tylko nie podoba, ze samochod nie chcial odpalic po aktywacji i trzeba bylo ajumulator odpinac.
Sprobuj moze (o ile juz nie probowales) dezaktywowac tempomat, odpalic silnik, zgasic, aktywowac jeszcze raz. Znowu blad bedzie?

dodane: 9 cze 2015, o 06:59

Co do C0256 to trzeba w opcomie zajrzec w zakladke podwozie -> tc i tam w blokach pomiarowych zobaczyc czy wszystkie kola w trakcie jazdy maja taka sama predkosc obrotowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL