Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 18:30

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 maja 2015, o 20:25 
Od pewnego czasu jazda moja Bertoną stała się mało komfortowa. Totalnie nie jedzie. Zacznę od tego, że przy odpaleniu silnik wskakuje automatycznie na 1500 obrotów i bardzo powoli zachodzi. Jak juz zejdzie obroty bardzo faluja. Gdyby tego było mało auto w ogóle nie jedzie. Szarpie przy dodawaniu gazu oraz przy zmianie biegu, nie ma mocy... Podejrzewam że kończy się sprzęgło bo wychwycilem ostatnio dziwny stuk przy jego wciśnięciu (tylko na wolnych obrotach). Jeśli chodzi o szarpanie wyczytałem na forum ze może to być cewka. Dobrałem się do niej- okazało się ze jest pęknięta i sklejona taśmą ::sciana
nie mam tak naprawdę gdzie się udać ze swoim problemem bo wszyscy mechanicy w mojej okolicy to niestety wymieniacze, dlatego szukam sensownej porady tutaj. Jak myślicie od czego powinienem zacząć żeby zwalczyć to co się dzieje i zacząć jeździć autem z przyjemnością? Za wszelkie podpowiedzi wielkie dzięki.


Góra
  
 
PostNapisane: 3 maja 2015, o 21:53 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
kolczyn007 napisał(a):
okazało się ze jest pęknięta i sklejona taśmą ::sciana


Odpowiedziałeś sobie sam na swoje pytanie :)
Znajdź kogoś z tym samym silnikiem w okolicy i podmień, to jest minuta roboty, a przynajmniej będziesz wiedział na 100% czy z nią problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2015, o 09:34 
Offline

Dołączył(a): 14 lutego 2012, o 19:41
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
Co do wysokich obrotów na starcie może to być też przepustnica. Tak samo jak falowanie obrotów częstą przyczyną jest przepustnica.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2015, o 09:56 
W takich sytuacjach z Astrą do sprawdzenia: cewka(podmiana), przepustnica(ew. czyszczenie) no i nasz wspaniały zawór EGR (odpiąć wtyczke i sie przejechać).


Góra
  
 
PostNapisane: 4 maja 2015, o 10:17 
Offline

Dołączył(a): 7 września 2013, o 11:43
Lokalizacja: Krośniewice
Imię: Grzegorz
Silnik: X18XE1
Miałem podobny problem, z tą tylko różnicą, że szarpanie pojawiało się nie podczas dodawaniu gazu a przy stabilnej jeździe, mocy też nie miał. Do tego zapalała mi się kontrolka silnika. Przyczyną okazał się padnięty sterownik silnik, po regeneracji problem zniknął. W moim przypadku koszt to 500 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2015, o 16:35 
Przepustnicę mogę wyeliminować. Była czyszczona + założona nowa uszczelka. Powiem szczerze, że po tym zabiegu jest jakby gorzej bo zawieszaja mi sie czasem obroty. Dojeżdżając do skrzyżowania i zatrzymując się obroty przez 3-4 sekundy wiszą na 1500. A jak wykryłeś że to jednak sterownik silnika?


Góra
  
 
PostNapisane: 4 maja 2015, o 17:02 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 czerwca 2007, o 12:09
Lokalizacja: krakow
Imię: Irek
Silnik: Z18XE
a masz wogole jakies bledy silnika,swieci sie cos pomaranczowego na desce,oprocz kontrolki tankowania:).jak nie masz czym sprawdzic to pedalem gazu i hamulca mozesz cos podstawowego odczytac.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2015, o 17:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 października 2009, o 08:23
Silnik: inny
kolczyn007 podjedź na komputer...

_________________
drugstoreviewer.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2015, o 18:04 
Jakiś czas temu sprawdzałem błędy. Z tego co pamiętam wyszło ich kilka.
-błąd czujnika powietrza zasysanego
-błąd czujnika położenia przepustnicy
To na pewno te dwa znaczące które pamiętam. Niedługo wezmę sie za to jeszcze raz i zweryfikuję odczyt.


Góra
  
 
PostNapisane: 4 maja 2015, o 18:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
Samo odczytanie bledow nic nie da, jedz do ogarnietej osoby, niech zrobi pelna diagnostyke.
Wydasz 200-250zl ale przynajmiej nikt nie bedzie musial wrozyc z fusow.
Innym sposobem wymienisz pol auta, a okaze sie ze za usterke ospowiada pierdola.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2015, o 18:49 
Jak już mówiłem - w okolicy nie ma żadnego mechanika z prawdziwego zdarzenia, co najwyżej "wymieniacze". A może ktoś z was zna naprawdę kompetentną osobę z okolic Olsztyna, która mogłaby się tym zająć?


Góra
  
 
PostNapisane: 4 maja 2015, o 19:02 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 czerwca 2007, o 12:09
Lokalizacja: krakow
Imię: Irek
Silnik: Z18XE
sanon napisał(a):
Samo odczytanie bledow nic nie da, jedz do ogarnietej osoby, niech zrobi pelna diagnostyke.

trafic szpeca to nielada wyczyn!!!
ta ogarnieta osoba rowniez zacznie od zczytania bledow.tacy sa mechanicy,a po drugie to nie maluch ze zrobisz na sluch.wtym silniku
cudow znowu niema,to nie statek kosmiczny.Cewka wiemy w jakim stanie:(,przepustnica niby zrobiona,swiece?przeplywomierz?egr?to sa podstawy.
tak jak radza poprzednicy,albo podmianka,albo jedz na kompa!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2015, o 19:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
Bosch Service
ul.Sielska 5
Olsztyn

Sprawdz dokladnie bo nie wiem czy nie zostal przeniesiony na ul.Lubelska 43d


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2015, o 20:25 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 czerwca 2007, o 12:09
Lokalizacja: krakow
Imię: Irek
Silnik: Z18XE
Pietruszko Auto Service
10-699 Olsztyn
ul. Zakole 15
pietruszko@poczta.fm
602 332 740


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2015, o 22:19 
Offline

Dołączył(a): 7 września 2013, o 11:43
Lokalizacja: Krośniewice
Imię: Grzegorz
Silnik: X18XE1
Sczytanie błędów to jeszcze nie koniec, tak było w moim przypadku. Po podpięciu kompa wyskakiwały błędy czujnika położenie wałka rozrządu, czujnika położenia przepustnicy, EGR i jeszcze kilka innych, a okazało się że wszystko było sprawne tylko komputer silnika czujników nie widział. Radził bym też przy okazji sprawdzić wiązki elektryczne czy jest wszystko OK, no i czujniki, bo ja np: przez "mądrego" mechanika wymieniłem sprawny czujnik położenia wałka rozrządu i psu w d... wydane 350 zł. i nic to nie dało.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL