Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Wymiana uszczelki pod głowicą
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=25940
Strona 1 z 2

Autor:  Owee [ 20 lutego 2015, o 16:51 ]
Tytuł:  Wymiana uszczelki pod głowicą

Witam - to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.

Nabyłem ostatnio Astrę Bertone Turbo Z20LET bo tuningu we włoskim Mariani Tuning. Łącznie około 260KM - moment obrotowy nieznany. Silnik jest zagazowany, ma założony dobry parownik do 350KM który ktoś niestety zestawił ze słabymi elektrowtryskami (jak się okazało z już rozwierconymi dyszami).

Rozwiązanie na problemu gazu jest mi już znane i zostanie wkrótce wdrożone (większe i lepsze elektrowtryskiwacze).

Ale ja nie o tym chciałem.

Problem leży w "wybijaniu" płynu chłodniczego ze zbiorniczka mimo zakręconego dobrze korka i nowego oringu.

Mechanik stwierdził iż najprawdopodobniej mam do wymiany uszczelkę pod głowicą bo spaliny przedostają się do układu chłodzenia i powodują wybijanie płynu chłodniczego - a więc jego ubytek.

Mam pojechać najpierw na badanie pod kątem zawartości spalin (dwutlenku węgla) w układzie chłodzenia - i jeśli zostanie tam stwierdzony to najprawdopodobniej uszczelka jest do wymiany.

Moje pytanie do was to jaką uszczelkę do 300KM polecacie bo z tego co wiem uszczelka seryjna raczej nie wchodzi w grę.

Szukałem uszczelek na allegro ale nie widzę nic "wyczynowego" - a chcę uszczelkę która wytrzyma zwiększoną moc silnika i założony gaz.

Pozdrawiam i z góry dziki za poradę.

Autor:  Doktor29 [ 20 lutego 2015, o 17:27 ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

wszystko zalezy jak bardzo skrzywilo blok/glowice i ile trzeba liznac.. czesto sie wichruje blok na 3 i 4 cylindrze co mozna zauwazyc ze olej sie tam saczy spod uszczelki
orginalna uszczelka spokojnie znosi wieksze moce bo jest metalowa... ale ty juz bedziesz musial szukac odprezajacej chyba
oddaj to komus kto lety robi np mich007 od nas z forum?
od razu mowie ze jak ma byc pro... koszta beda tez pro ;D

lub zrob jak ja i szukaj silnika z malym przelotem np LER/LEH

tak czy siak przeje&@#e... :D

Autor:  itallio [ 20 lutego 2015, o 17:29 ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

jeśli to te auto o którym myśle, to ten mariani tuning to drut jakich mało.. kup LER/LEH wpakuj jakiś normalny program i oddrutuj auto, bo tyle tam było drutu że hoho :D

Autor:  Owee [ 20 lutego 2015, o 19:57 ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Nie ma żadnych wycieków oleju - nie ma oleju w płynie chłodniczym, jedyne co to silnik poci się lekko przy skrzyni - poza tym jest git.

Słyszałem o zwichrowancyh głowicach i pokrywach zaworów - ale o zwichrowanym bloku silnika to jeszcze nie :)

OK, silnik ma kute korby i tłoki - nie wiem czy pasowały by do LER/LEH'a.

Wymiana całego silnika (tym bardziej zakutego) to chyba lekka przesada.

Ale chętnie dowiem się jaka jest przewaga LER/LEH'a nad LET'em.

Btw - co to jest "tunig drut" ?

Poniżej zdjęcie spod maski. To jest "drut" ?

Obrazek

Autor:  Ponta [ 20 lutego 2015, o 19:59 ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Ciekawa komora silnika, nie powiem. Oo

Autor:  Boro [ 20 lutego 2015, o 20:00 ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Powycinany Diaxem pas przedni i pogieta chlodnica klimy zeby to jakos "weszlo" nie nastawia optymistycznie ...

Autor:  Doktor29 [ 20 lutego 2015, o 20:09 ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

bez urazy ale pod maska to masz chlew jak jakis rolnik :P
tyle dziwactw poupychane zeby 250 KM zrobic ?
skad wiesz ze silnik zakuty ? masz jakas gwarancje na to bo nikt na 250KM nie kuje...

a jak nie wiesz jaka jest przewaga LEHa czy chociazby LERa nad LETem to sory...

Autor:  Boro [ 20 lutego 2015, o 20:13 ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Pokaz fotke z nad pasa... bo widze ze jest inny kolektor i turbo

Autor:  Jurand [ 21 lutego 2015, o 00:30 ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

musze Cie zmartiwc, Parownik do 350ps istnieje tylko na papierze. Te wtryski od gazu to jakie sa? Ja mam u siebie zalozone 2 reduktory i na kazdym z nich pisze ze sa do 350Ps, a w rzeczywistosci przy faktycznych pomiarach na drodze okazuje się, że przy mocy 280ps lub wiecej maja ledwie 20% zapasu.. Podejrzewam, ze ten silnik jest przegrzany, ze wzgledu na slaba instalacje gazowa.

Autor:  ryba1 [ 21 lutego 2015, o 10:40 ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Owee trzymaj się tamatu.skoro ktoś radzi posłuchaj.jest tu wiele osób króre coś robią i porobiły w autem(silnikiem).

nie potrzebne posty skasowałem

Autor:  Ponta [ 21 lutego 2015, o 10:42 ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Cytuj:
I have just Done a conversion, LET TO LEH

Starter the same
Alternator Same
Ac pump (i think the same)
Vacuum connections same
F23 box same
Head the same
Maf sensor same
Crank sensor same
Injecter RAIL same (but not injectors)

Differences:
Ecu Differs
Clutch/ flywheel differs
Engine Loom ie; leh has the canbus loom, let doesn't
Loom to alt/ starter/ battery Same
Throttle body , (the same but let has coolant/ heater pipes) connected
Inlet manifold (the same but adifferant vacume fitting position, no problem tho)
AFM differs
Cam sensor (i think the same but differant plug connecter to let loom)
rad/ pack intercooler differs
Turbo fits both(but cooling differs)

Most fittings are similar ie sump/ some eng mountings (adaptable)/ header tank etc

Hope i help,

but if in doubt, get confirmation please

I have however a lot of these parts left over, and all in goog working order

Regards

Źródło: http://www.astraownersclub.com/

Autor:  Predator [ 21 lutego 2015, o 10:49 ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Kolega Radqus jest z twoich okolic i ogarnia temat letów i warsztatów w okolicy, napisz do niego :)
Kute tłoki i korby z LETa będą pasować do tych obydwu silników (do C20LET calibrowego również).
W skrócie
LER to jest w gruncie rzeczy to samo co LET, moc 200 KM
LEH to silnik montowany fabrycznie w Astrze H OPC moc seryjna 240 KM.
Co do kosztów swapa to zapytaj Doktora, jeśli się już nie gniewasz na niego :D

Autor:  Doktor29 [ 21 lutego 2015, o 10:55 ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

LER to to samo co LET tylko jest mlodszy wiec i zdrowszy i mozna wyszarpac z malym przebiegiem
LEH ma juz inna troszke kompresje, tloki do 550KM, korby do 350, natrysk oleju na denko tloka
tloki i korby pasuja naprzemiennie w tych silnikach, tylko musieli by ci to pomierzyc czy miales juz nadwymiar
ja bym szukal zdrowego LEHa z malym nalotem.. nic nie przekladal i cieszyl sie zdrowym motorem ktory w serii znosi 350KM
w kamieniu pomorskim masz firme tuningowa WALAS - to rzut kamienia od ciebie i nie wiesz?
Robia dobre projekty i znaja sie na autach

za tysiaka napisalem w cudzyslowiu jakbys nie zauwazyl... podkreslajac tym fakt ze remont tani nie jest i lepiej zdrowy motor poszukac
napisales ze ci sie nie poci na 3 i 4 clindrze? jak to oceniles ? bo musial bys zdjac turbo.. a domyslam sie ze tego nie zrobiles
jesli jest tak jak jurand pisze i byl przegrzany to bankowo zwichrowalo glowe i blok

szybciej i taniej jest przezucic silnik bo to 2 dni dla amatora w garazu z podnosnikiem,
na remont wydaz minimum 5 tys do 10 nawet jak ma byc ideal nie mowiac ze odwlecze sie to w czasie
za 4 wyszarpiesz LERa z symbolicznym przebiegiem i zostanie ci twoj silnik na czesci wiec kasa sie zwraca jakas

kolejny aspekt to masz tam jakis inny kolektor i zapewne turbo.. wiec musisz liczyc extra koszty na strojenie po remoncie/swapie

co do kosztow samego swapa - to nie wiem ja mam takie rzeczy za darmo, dalem od siebie kilka stowek za pomoc i udostepnienie podnosnika.
ale trza liczyc cene silnika + rozrzad + olej + robocizna (jak ktos ogarniety to w 12 godzin przelozy silnik, ja amatorsko w 16 godzin w tym wypady po czesci)

Autor:  Owee [ 21 lutego 2015, o 11:09 ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Ok, ryba1 - może i masz rację - chyba zaczęliśmy "ze złej stopy" cały ten temat. Po prostu trudno mi uwierzyć że, w jeżdżącym normalnie, zagazowanym (do małej poprawki) aucie będę zaraz musiał zaraz wymieniać cały silnik.

Kamień Pomorski ? Chyba kojarzę gościa - on na allegro niedawno sprzedawał jakieś graty które były w pomarańczowej suprze (budę z resztą też) - skrzynie F28 z Calibry, kilka turbin, sprzęgło spiekowe itp....

Dzięki za namiar.

Co do pocenia się numeru 3 i 4 - dwaj mechanicy odlądali auto z góry i spod spodu (ale turbo nikt nie ściągał) i nikt nie mówił o jakichś wyciekach oleju.

To że można przełożyć kute graty to dobra wiadomość - pozostaje jeszcze kwestia czy do nowego silnika będą pasować bo nie wiem czy to te tłoki i korby są o wymiarze nominalnym czy +0.5, +1 itp... Oby poszło plug&play.

Wydech jest cały Remusa (jak dla mnie za głośny - przy 140km/h nie słyszę już muzy z audio) ale nie wiem ile cali - jak patrzałem pod spodem jak auto było na podnośniku to rury były dosyć grube. Ja bym go trochę chciał wyciszyć bo na mój gust jest trochę za penerski.

Turbo jest chyba też nieseryjne bo znajomy tam zaglądał i mówił że "coś duży ten ślimak" :)

Zaraz powrzucam jakieś foty.

Autor:  Doktor29 [ 21 lutego 2015, o 11:17 ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

nikt ci nie kaze silnika wymieniac..
mozesz zrobic tani remont - liznac glowe, zmienic uszczelke i modlic sie do matki boskiej oplowskiej zeby to sie nie rozsypalo

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/