Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 10:20

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 stycznia 2015, o 22:04 
Offline

Dołączył(a): 26 lutego 2014, o 16:42
Lokalizacja: Siedlce
Imię: Damian
Silnik: X18XE1
Cześć, chciałbym podzielić się z wami manualem dotyczącym wymiany uszczelki pokrywy zaworów w Astrze G z silnikiem X18XE1, mam nadzieję, że komuś się przyda. No to zaczynamy ;)

Potrzebne narzędzia:
Klucz Torx T30,
Nasadka Torx E10,
Grzechotka z przedłużką,
Klucz dynamometryczny (ważne żeby w swoim zakresie miał możliwość dokręcenia śruby siłą 8Nm),
No i oczywiście nowa uszczelka (Ja akurat wybrałem zamiennik Elringa i jestem bardzo zadowolony),
Oraz opcjonalnie płaski śrubokręt i silikon czerwony do uszczelnienia.

Przebieg pracy:
1. Pracę zaczynamy od wykręcenia korka wlewu oleju i odkręcenia dwóch śrub mocujących pokrywę silnika przy pomocy klucza T30.
2. Następnie odłączamy cewkę zapłonową (strzałka) i odkręcamy śruby 1-5 przy pomocy nasadki E10.

Obrazek

3. Po wyjęciu cewki mamy taki oto widok:

Obrazek

Musimy teraz odkręcić 10 śrub mocujących pokrywę zaworów. Po tej czynności możemy ją zdjąć (może to być trudne, więc lepiej wspomóc się płaskim śrubokrętem).
4. Po zdjęciu pokrywy nie pozostaje nam nic innego jak wyjąć (a raczej wydłubać) pozostałości starej uszczelki oraz dokładnie wyczyścić miejsca styku. (Uwaga! Jeśli zamierzacie w tym momencie odejść od samochodu na jakiś czas koniecznie zakryjcie blok silnika jakąś czystą szmatką, żeby nie dostały się tam żadne nieproszone elementy otoczenia.)

Obrazek

5. Zakładamy nową uszczelkę w specjalne rowki znajdujące się w pokrywie i montujemy ją ponownie na silniku (Niektórzy smarują uszczelkę specjalnym silikonem odpornym na temp. w celu dodatkowego uszczelnienia, jednak ja tego nie robiłem). Na poniższym zdjęciu pokazałem kolejność w jakiej dokręcamy śruby. Należy je dokręcić z siłą 8 Nm, jednak warto robić to stopniowo, żeby uszczelka się nie odkształciła.

Obrazek

6. Gdy mamy już przykręconą pokrywę zaworów nie pozostaje nam nic innego jak zamontować cewkę i pokrywę silnika w analogiczny sposób jak przy demontażu. Gdy wszystko jest na swoim miejscu możemy w końcu otworzyć piwo i być dumni z dobrze wykonanej roboty ;) .

PS. Tak przy okazji to pierwszy manual jaki napisałem, prosiłbym o jakieś sugestie jeśli zrobiłem coś źle, żeby na przyszłość nie popełniać tych samych błędów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL